بلاگ

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام 

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که جایگاه ویژه ای در زندگی اکثر ما پیدا کرده است. اما ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید اکانت خود را در این پلتفرم حذف کنید و برایتان سوال شده باشد که چگونه می‌توانید اکانت خود را به صورت دائمی حذف کنید؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تا به آموزش حذف کردن دائمی اکانت اینستاگرام بپردازیم تا با این آموزش بتوانید در صورت نیاز اکانت خود را برای همیشه حذف کنید.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

تذکر مهم: قبل از اینکه بخواهید اکانت‌تان را حذف کنید، لازم است که چند نکته مهم در رابطه با حذف اکانت اینستاگرام را بدانید

نکات مهم قبل از دیلیت اکانت کردن اینستاگرام

      پس از حذف اکانت:

  • تمامی اطلاعات اکانت اینستاگرام‌تان حذف و غیر قابل برگشت می‌باشند.
  • تمامی تصاویری که پست کرده‌اید، کامنت‌ها، لایک‌ها، ویدیوها، پیام‌های دایرکت، لیست فالوورها و فالوولینگ‌ها برای همیشه حذف می‌شوند و دسترسی به آن‌ها ممکن نخواهد بود.
  • پس از حذف پیج، نمی‌توانید دوباره از همان نام کاربری استفاده کنید. مثلاً اگر آی‌دی پیج‌تان zahra7 است و تصمیم بگیرید پیج‌تان را حذف کنید، دیگر نه خودتان و نه هیچ شخص دیگری نمی‌تواند از این نام کاربری استفاده کند.
  • در صورتی که پیج‌تان را دیلیت کنید، این ایمیلی که روی اکانت‌تان هست هم برای ساخت اکانت دیگری قابل استفاده نخواهد بود.
  • پس از درخواست حذف اکانت، امکان دارد حذف اکانت اینستاگرام تان تا چندروز طول بکشد و در این چندروز، نام اکانت اینستاگرام‌تان به طور موقت به Instagrammer تغییر می‌کند و سپس اکانت‌تان برای همیشه حذف خواهد شد.

حذف سریع اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد

اگر رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید بر روی گزینه Forgot password کلیک و آن را بازیابی کنید. زیرا بدون نام کاربری و رمز عبور، امکان حذف اکانت اینستاگرام وجود ندارد.

(اگر چگونگی بازیابی رمز عبور را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم از مقاله موجود در سایت تحت عنوان روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام استفاده کنید.)

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل و سایت اینستاگرام

در حال حاضر حذف اکانت اینستاگرام از طریق سایت راحت ترین راه برای انجام این کار است

مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی

دیلیت اکانت کردن پیج اینستاگرام کار دشواری نیست و فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: با کلیک کردن بر روی لینک زیر به صورت مستقیم وارد صفحه حذف اکانت می‌شوید

لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام

مرحله دوم: در ابتدا سایت از شما می‌خواهد که اطلاعات اکانت خود یعنی نام کاربری و رمزعبور را وارد کنید و روی گزینه log in کلیک کنید تا وارد صفحه حذف شوید. البته دقت کنید که اگر قبلاً در مرورگر وارد اکانت‌تان شده باشید، مستقیم به صفحه پاک کردن اکانت اینستاگرام‌تان هدایت می‌شوید. 

مرحله سوم : در این مرحله وارد صفحه حذف اکانت می شوید. در مقابل جمله Why are you deleting your account کادری وجود دارد. روی آن کلیک کنید و علت پاک کردن اکانت را وارد کنید، هر یک از گزینه ها که متناسب با هدف شما از دیلیت کردن بود را می توانید انتخاب کنید. 

مرحله چهارم: پس از اینکه یک گزینه را انتخاب کردید، گزینه‌ی جدیدی با نام To continue, please re-enter your password باز می‌شود که باید در کادر روبه‌رو، رمز عبور اکانت‌تان را دوباره وارد کنید.

حذف سریع اکانت اینستاگرام

پس از وارد کردن دوباره رمز خود در کادر بر روی گزینه آبی رنگ Delete کلیک کنید. پس از کلیک، از شما می‌پرسد که آیا از پاک کردن اکانت خود اطمینان دارید که با تأیید آن، حذف اکانت اینستاگرام با موفقیت انجام خواهد شد.

در پایان اگر عبارت your account has been removed. we’re sorry to see you go برای‌ شما ظاهر شد، نشان‌دهنده‌ی این است که عملیات دیلیت اکانت اینستاگرام با موفقیت انجام شده و اکانت‌تان برای همیشه پاک خواهد شد. اما یک نکته‌ی خیلی مهمی وجود دارد که آن را در ادامه برای شما آورده ایم.

نکته بسیار مهم: تاریخ حذف دائم اکانت اینستاگرام شما در زیر دکمه Delete My Account نوشته شده است و به این معنی است که تا آن تاریخ، اکانت شما به‌طور کامل حذف خواهد شد. اما اگر قبل از رسیدن تاریخ ذکر شده، دوباره وارد اکانت خود شوید، فرایند دیلیت اکانت اینستاگرام شما لغو می‌شود! یعنی مجدداً باید از اول فرایند دیلیت اکانت اینستاگرام را انجام دهید. همچنین تا حذف کامل اکانت اینستاگرام، اطلاعات اکانت اینستاگرام شما مخفی می‌شود.

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی با گوشی:

همان طور که گفته شد پاک کردن اکانت اینستاگرام از طریق سایت راحت ترین روش برای این کار است، اما بد نیست تا با نحوه حذف اکانت اینستاگرام دائمی با گوشی نیز آشنا باشید.

برای انجام این کار ابتدا وارد پیج اینستاگرام خود شده و مراحل زیر را طی کنید:

  • در قسمت بالا سمت راست صفحه اینستاگرام روی آیکون سه خط ضربه بزنید.
  •  در منوی باز شده گزینه setting and privacy (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  • صفحه باز شده را اسکرول کنید و گزینه Help را انتخاب کنید

حذف اکانت اینستاگرام

  • سپس روی Help center ضربه بزنید.
  • در بالای صفحه روی گزینه‌ی سه خط ضربه بزنید.
  • گزینه managing your account را انتخاب کنید.
  • روی گزینه پاک کردن اکانت اینستاگرام (delete your account) ضربه بزنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

  • با انتخاب این گزینه به صفحه‌ی جدیدی هدایت می‌شوید که باید نوشته‌ی How do i delete my account را لمس کنید. در کادر باز شده روی نوشته آبی رنگ delete my account ضربه بزنید. با لمس این گزینه، وارد قسمت Login اینستاگرام خواهید شد و مراحل حذف اکانت اینستا تکمیل می‌شود.

دیلیت اکانت اینستاگرام آیفون

 هیچ فرقی نمی‌کند که دستگاه یا سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید چیست و کافیست طبق مراحل گفته شده در مقاله پیش بروید تا اکانت اینستاگرام شما برای همیشه پاک شود.

دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت در اندروید یا آیفون

برای دلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقتی یا همان دی‌اکتیو کردن، کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا وارد سایت رسمی اینستاگرام (Instagram) شوید.
  • سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و login را بزنید.
  • در سمت بالای تصویر بر روی آیکون آدمک ضربه بزنید تا وارد پروفایل خود بشوید.
  • بر روی Edit Profile کلیک کرده و در نهایت گزینه Temporarily disable my account را انتخاب کنید.
  • در این بخش دلیل حذف اکانت اینستاگرام از شما پرسیده می‌شود که با توجه به دلیل خودتان برای انجام این کار یکی از گزینه‌های پیش فرض را انتخاب کنید تا مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام کامل گردد.

حذف اکانت اینستاگرام

آموزش بازگردانی اکانت حذف شده:

اگر از درخواست دیلیت اکانت اینستاگرامتان کمتر از سی روز گذشته می‌توانید جلوی حذف شدن آن را بگیرید

برای بازیابی اکانت وارد وبسایت رسمی اینستاگرام شوید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید

پیامی نمایش داده می شود گه اگر روی گزینه keep Account کلیک کنید اکانت شما بازگردانی خواهد شد. اگر روی گزینه Back to Log in بزنید به صفحه قبل بر می‌گردد.

سخن آخر

همان طور که تا اینجا مراحل حذف کردن اکانت اینستاگرام را دیدید، کار دشوار و پیچیده‌ای نبود و به راحتی می‌توانید آن را انجام بدهید، اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از دیلیت اکانت کردن اینستاگرام تان، خوب راجع به این موضوع فکر کنید، چون با حذف اکانت و موفقیت‌آمیز بودن عملیات حذف از سوی اینستاگرام، دیگر به هیچ‌وجه امکان برگرداندن اکانت یا بخشی از اطلاعات آن را ندارید.

سوالات متداول:

1. آیا پس از حذف شدن پیج، می‌توان درخواست بازگردانی اکانت داد؟ 

خیر، باید توجه داشته باشید که پس از حذف اکانت اینستاگرام تان، دیگر هیچ‌کسی به آن دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات‌تان برای همیشه حذف می‌شوند.

2. آیا شخص دیگری می‌تواند بدون اطلاع خودمان پیج ما را حذف کند؟

بله، اگر شخصی آی‌دی پیج و رمز عبور شما را داشته باشد و شما هم ورود ۲ مرحله‌ای اینستاگرام را فعال نکرده باشید، آن شخص مشکلی برای پاک کردن اکانت اینستاگرام شما ندارد و می‌تواند به راحتی طبق مراحل بالا پیج شما را حذف کند.

3. آیا برای دلیت اکانت اینستاگرام حتماً باید پسورد اکانت را داشته باشیم؟ 

بله، بدون داشتن پسورد نمی‌توانید اکانت‌تان را حذف کنید. اگر پسوردتان را فراموش کرده‌اید، می‌توانید رمزتان را بازیابی کنید و سپس اکانت‌تان را حذف کنید.

4. زمانی که چند اکانت روی گوشی داشته باشیم، آیا با حذف یکی از آن‌ها، باقی اکانت‌ها هم حذف می‌شوند؟ 

خیر، با دیلیت اکانت کردن یکی از پیج‌ها، مشکلی برای پیج‌های دیگر پیش نمی‌آید.

5. حذف برنامه اینستاگرام با دیلیت اکانت اینستاگرام تفاوت دارد؟

بله، زمانی که شما برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف می‌کنید، فقط از حساب‌تان خارج شده‌اید و با نصب دوباره و واردکردن اطلاعات‌تان، می‌توانید وارد حساب‌تان شوید. اما حذف‌کردن اکانت، به این معنی است که پیج‌تان برای همیشه حذف خواهد شد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید