بلاگ

بررسی تمام فوت و فن های افزایش فروش در اینستاگرام که باید بدانید!

نحوه افزایش فروش در اینستاگرام
فهرست مطالب

افزایش فروش در اینستاگرام یکی از دغدغه‌های اصلی بیزینس‌های فعال در این کانال ارتباطی برای خرید و فروش کالا و خدمات است. اما چطور می‌توان اعتماد مشتریان را به جلب کرده و فروش بهتری در اینستاگرام تجربه نمود؟ آن هم در این فضای رقابتی که هر روزه بر تعداد کسب و کارهای فعال در آن افزوده می‌شود!

اگر می‌خواهید همچون یک بیزینس موفق عمل کرده و از اینستاگرام بهترین نتیجه را دریابید، خواندن این مقاله آکادمی راه به شما کمک می‌کند. ما در این مقاله صفر تا صد نکات افزایش فروش در اینستاگرام را به طور دقیق مورد بررسی قرار دادیم. با ما همراه باشید.

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام: طراحی اکانت اینستاگرام

در سال‌های اخیر کسب و کارها به طور گسترده در بستر اینستاگرام شروع به فروش محصولات و خدمات خود نمودند. آن‌ها از این فضا برای معرفی خدمات و کالاهایشان به کاربران استفاده می‌کنند. تا افراد بیشتری با آن‌ها آشنا شده و تبدیل به مشتری بالفعل شوند. اما رقابت در این بستر نیازمند کسب اطلاعات و آموزش ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است.

بالا بردن فروش در اینستاگرام

برای بالا بردن فروش در اینستاگرام باید قدم به قدم مطابق آموزش‌های این مقاله پیش بروید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. اولین مرحله طراحی اکانت اینستاگرام و مرتب نمودن چیدمان پیج بیزنس است.

1- اکانت بیزینس یا پروفشنال ایجاد کنید.

امروزه افراد برای یافتن محصول یا کالای مدنظرشان، به جای جستجو در گوگل به سراغ اینستاگرام می‌روند. آن‌ها در بخش سرچ اینستا، نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کرده و به بررسی پیشنهادات مختلف می‌پردازند. حال اگر اکانت کسب و کار شما، یک اکانت بیزنسی نباشد، هرگز پست‌هایتان در این قسمت به مخاطب نشان داده نمی‌شود. به همین منظور اولین قدم برای افزایش فروش در اینستاگرام ، ساخت اکانت بیزنسی یا پروفشنال است. برای این کار باید وارد بخش تنظیمات (setting) شده و گزینه account را انتخاب کنید. حال روی گزینه Switch to professional account کلیک نمایید تا به اکانت حرفه‌ای و بیزنسی تبدیل شوید.

راههای افزایش فروش در اینستاگرام

2- پروفایل خود را بهینه کنید.

دومین قدم برای بالا بردن فروش در اینستاگرام ، بهینه نمودن پروفایل پیج بیزنس است. برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

  • عکسی کاملا مرتبط با کسب و کار خود به عنوان آواتار استفاده کنید. اگر صفحه بلاگری دارید، بهتر است عکس خود را بگذارید اما برای پیج‌های تجاری باید عکسی حاوی لوگوی برند به عنوان پروفایل قرار دهید.
  • در بخش بیوگرافی، شرح کاملی از فعالیت بیزنس ارائه نموده و از این طریق با مخاطب ارتباط بگیرید.
  • بهتر است اگر وبسایت یا کانال تلگرام دارید، در این قسمت لینک آن‌ها را قرار دهید. این راهی برای هدایت مشتریان به سمت دیگر درگاه‌های ارتباطی با شماست، پس از کنار آن ساده نگذرید.
  • اگر به طور مرتب در بخش استوری‌ها فعالیت دارید، بهتر است آلبومی از محتواهای خاص خود در هایلایت صفحه ایجاد کنید. هایلایت استوری در یک پیج فروشگاهی می‌تواند شامل پیشنهادات جدید، رضایت مشتریان، روش‌های سفارش و پرداخت، نحوه ارتباط با شما و … باشد.
صفر تا صد فروش در اینستاگرام

3- ظاهر پیج را زیبا و چشمگیر بسازید.

طراحی زیبای ظاهر پیج در جلب توجه مخاطبان در ثانیه‌های اول بسیار تاثیرگذار است. هر چه زیبایی و نظم طراحی لیوت صفحه اینستاگرام بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد، شانس افزایش فروش در اینستاگرام نیز بیشتر می‌شود. ایجاد محتوای بصری با کیفیت و البته انحصاری به افزایش اعتبار شما در اینستاگرام و فروش بیشتر کمک زیادی می‌کند. در این راستا رعایت موارد زیر تاثیرگذار است:

  • سبک و امضای خود را در تمام تصاویر و ویدئوهای پیج پیاده کنید. طوری که کاربران با دیدن تصاویر شما، به راحتی پیجتان را شناخته و نیازی به خواندن نام صفحه نداشته باشند. با عکاسی اختصاصی از محصولات و عدم استفاده از تصاویر آماده تاحد زیادی در این مسیر موفق عمل می‌کنید.
  • استفاده از رنگ‌های خاص برای طراحی پست‌ها، هایلایت‌ها و استوری‌ها اهمیت زیادی دارد. با این کار یک الگوی مشخص برای طراحی لیوت صفحه تجاری خود خواهید داشت.
  • عناصر مختص به برندتان را در محتوای تصاویر بگنجانید. این عناصر باید اهداف و خط مشی برند شما را مشخص نموده و به مخاطب منتقل کنند.
راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام

نکات افزایش فروش در اینستاگرام: بازاریابی و تبلیغات

در مرحله دوم برای افزایش فروش در اینستاگرام باید بر روی بازاریابی و تبلیغات برندتان تمرکز کنید. در این راستا رعایت نکات زیر کمک زیادی به شما می‌کند:

4- از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

اینستاگرام، سرویسی برای تبلیغات کسب و کارها ایجاد کرده که انتخاب مناسبی برای ایجاد انواع کمپین‌های تبلیغاتی است. این سرویس به صاحبین بیزنس‌ها اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز، بودجه، استراتژی و … خود از گزینه‌های مختلف تبلیغاتی استفاده کنند. هر یک از این گزینه‌ها برای هدفی خاص طراحی شدند. از این رو شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به سوالات زیر پاسخ دهید تا بهترین گزینه اینستاگرام مارکتینگ را برای خود برگزینید:

  • تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید؟ بودجه شما برای تبلیغات چقدر است؟
  • به چه نوع تبلیغاتی برای معرفی برند خود به کاربران نیاز دارید؟
  • مدت زمانی که برای تبلیغات مدنظر دارید، چه مدت است؟
فوت و فن فروش در اینستاگرام

5- به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهید.

امروزه شیوه‌های تبلیغاتی سنتی دیگر کارایی و بازخورد قبل را ندارند. تبلیغات گسترده برندهای مختلف و حجم بالای محتوای دریافتی کاربران در طی یک روز از دلایل عمده این اتفاق هستند. علاوه بر این مشتریان معمولا به افراد واقعی که تجربه استفاده از خدمات یا محصولات یک برند را دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند. به همین منظور کمک گرفتن از اینفلوئنسرها در افزایش فروش در اینستاگرام تاثیر بیشتری خواهد داشت.

اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای امروز از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های تبلیغاتی به شمار می‌آید. در این روش، افراد تاثیرگذار و پرمخاطب، درباره محصول یا خدمات شما با فالوور های خود صحبت می‌کنند. تا آن‌ها را به خرید از کسب و کار شما ترغیب کنند.

همکاری در فروش در اینستاگرام

6- کمپین ریتارگتینگ اینستاگرام را بکار بگیرید.

در کمپین ریتارگتینگ شما باید مخاطبانی که با محتوای شما تعامل برقرار می‌کنند را هدف قرار دهید. به طور مثال افرادی که تمام ویدئوهای شما را تماشا کردند تا به استوری‌های به خصوصی درباره محصولاتتان واکنش نشان می‌دهند. پس از شناسایی این افراد، از طریق کمپین ریتارگتینگ اینستاگرام می‌توانید محتواهای مورد علاقه آن‌ها را بیشتر نشانشان بدهید. تا تعامل بیشتری با شما برقرار نموده و در نهایت به خرید منجر شود.

راه های افزایش مشتری در اینستاگرام

7- لینک خرید در استوری ها قرار دهید.

استفاده از استوری در پیج‌های بیزنسی یکی از شیوه‌های رایج برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام است. اما چیدمان استوری‌ها و نحوه استفاده از این بخش برای جذب مشتری و بالا بردن فروش نیز مهم می‌باشد. این که چه تعداد استوری در روز منتشر می‌کنید؟ زمان انتشار و سبک انتشار هر یک از آن‌ها چگونه است؟ چه المان‌ها و عناصری در هر استوری به کار رود؟ و …

قرار دادن لینک خرید در استوری ها یکی از بهترین راههای افزایش فروش در اینستاگرام است. زیرا کار را برای مشتری آسان نموده و مسیر اتصال راحت مخاطب به سمت وبسایت را ساده می‌سازد. تا موجب اقدام سریع‌تر از سوی کاربران و تشویق آن‌ها به خرید شود.

پیج های فروش کالا در اینستاگرام

8- از فروشگاه اینستاگرام استفاده کنید.

اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود قابلیتی جالب توجه به صاحبین پیج‌های تجاری ارائه داده است. فروشگاه اینستاگرام به کسبوکار ها این اجازه را می‌دهد تا کاتالوگی از محصولاتشان را در اکانت بیزنسی خود ایجاد کنند. نتیجه این اتفاق دسترسی به محیطی جدید برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات است. تا علاوه بر پست‌ها و استوری‌ها در بخش فروشگاه نیز بتوانید فعالیت کنید.

فروشگاه اینستاگرام

9- مسابقه برگزار کنید.

یکی دیگر از راهکارهایی که به افزایش فروش در اینستاگرم کمک می‌کند، برگزاری مسابقه است. مسابقه‌ها در کنار ایجاد فضای سرگرم کننده و جذاب برای مخاطبان، باعث افزایش فالوور و به طبع آن فروش بیشتر می‌شوند. جایزه مسابقه نیز می‌تواند کد تخفیف روی محصولات، هدیه‌ای از محصولات و خدمات و … باشد. اما برای اجرای مسابقه چه باید کرد؟

مسابقه در فضای اینستاگرام به 3 شیوه مختلف قابل اجراست که عبارتند از:

  • شروطی مانند لایک کردن، نوشتن کامنت، شیر کردن و فالو کردن را برای شرکت در مسابقه بگذارید. تا از این طریق مخاطبان در صفحه شما فعالیت بیشتری داشته باشند.
  • مخاطبانتان را به تگ کردن دوستانشان زیر پست‌های پیج دعوت کنید. البته به شرط آن که دوستانشان هم پیج شما را فالو کنند.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده نمایید. در این روش از مخاطبان می‌خواهید تا در پیج خود درباره شما نوشته و هشتگ مورد نظر شما را در آن بنویسند. یا حتی نام اکانتتان را در پست و استوری‌های خود درج کنند.
افزایش فروش

راههای افزایش فروش در اینستاگرام: استفاده از هشتگ

در ادامه بررسی راهای افزایش فروش در اینستاگرام می‌رسیم به مبحث مهم هشتگ ها!

هشتگ‌ها در اینستا گرام یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات در جذب مشتریان و افزایش فالوور هستند. اما چطور باید از جادوی هشتگ ها در راستای بالا بردن فروش در اینستاگرام استفاده نمود؟

10- از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

استفاده از هشتگ به معرفی بهتر محصولات و خدمات شما به کاربران کمک می‌کند. اما این هشتگ‌ها باید کاملا مناسب و مرتبط با برند و محصول مورد نظر باشند. تا زمانی که کاربر به جستجو درباره آن هشتگ می‌پردازد با محتوایی غیرمرتبط و نامناسب روبرو نشود. چه بسا این اتفاق منجر به کاهش محبوبیت شما در اینستاگرام شده و اعتبارتان را خدشه‌دار می‌کند.

استفاده از هشتگ برای فروش در اینستاگرام

11- هشتگ اختصاصی بسازید.

در دنیای امروز اعتبار داشتن کسب و کارها در بستر اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. پس اگر می‌خواهید به یک برند معتبر تبدیل شوید، باید به فکر ایجاد یک ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان هم باشید. یکی از راه‌های ایجاد این ردپا، استفاده از هشتگ‌های اختصاصی است. به همین منظور بهتر است یک هشتگ مخصوص به خود ساخته و آن را در کپشن پست‌ها و استوری‌ها به کار بگیرید. هشتگ اختصاصی شما می‌تواند ترکیبی از نام محصول و نام برند باشد. یا حتی نام شما و هدف برندتان را یدک بکشد.

هشتگ اختصاصی بسازید

12- از هشتگ ها بی رویه استفاده نکنید.

استفاده از هشتگ‌ها به همان اندازه که در افزایش فروش در اینستاگرام تاثیر مثبت دارد، می‌تواند مخرب هم باشد. البته در صورتی که از آن‌ها به درستی و به اندازه استفاده نکنید. بهترین حالت زمانی است که از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پست و پیج، بین 5 تا 10 مورد بهره بگیرید. در صورتی که باید از هشتگ‌های بیشتری استفاده کنید، بهتر است آن‌ها در کامنت‌ها وارد نمایید.

استفاده بی رویه از هشتگ ها

فوت و فن فروش در اینستاگرام: بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی نیز از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش در اینستاگرام است. به همین منظور در ادامه بررسی فوت و فن فروش در اینستاگرام ، نکات مرتبط با بازاریابی محتوایی را بررسی می‌کنیم:

13- کپشن حرفه ای بنویسید.

کپشن پست‌های اینستا گرام در واقع شبیه به همان توضیحاتی است که در خریدهای حضوری از فروشنده دریافت می‌کنیم. بدیهی است اگر به عنوان فروشنده فروشگاه آنلاین خود، توضیحات مناسبی در کپشن به مشتری ارائه نکنید، احتمال خرید کاهش می‌یابد. لذا برای قانع کردن مشتری باید اطلاعات کاملی درباره محصول، نحوه استفاده از آن، کاربردها و … در کپشن بنویسید.

بهتر است برای نوشتن کپشن حرفه ای ، در انتهای متن تعدادی از هشتگ‌های مرتبط با محصول و محتوای پیج را نیز درج کنید.

نوشتن کپشن حرفه ای در اینستاگرام

14- از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

اینستا گرام یک شبکه اجتماعی است که از طریق انتشار محتوای تصویری می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد. به همین منظور باید تصاویر و عکس های با کیفیتی در پست‌ها و استوری‌ها استفاده نمود. تا مخاطب را درگیر کرده و او را به مشاهده پست‌های بیشتر ترغیب کند.

پیشنهاد می‌کنیم تصاویر محصولتان را با پس زمینه‌های ساده اما جذاب تهیه کنید. بهتر است از زوایای مختلف محصول عکس گرفته و آن را در پست‌ها به اشتراک بگذارید. این کار به حس اعتماد مشتری کمک کرده و منجر به افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود.

استفاده از عکس باکیفیت در پيج اينستاگرام

15- درباره محصولات و خدماتتان اغراق نکنید.

در ادامه بررسی فوت و فن فروش در اینستاگرام می‌رسیم به حفظ اصل صداقت در معرفی محصولات و خدمات!

شما به عنوان صاحب یک پیج بیزنسی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا محصولتان را همان‌طور که هست به مخاطب معرفی کنید. به طور مثال رنگ آن را کاملا مشابه به واقعیت نشان دهید و از افکت‌ها استفاده نکنید. رعایت صداقت در معرفی محصول و عدم اغراق درباره آن‌ها به اعتمادسازی میان شما و مخاطب کمک زیادی می‌کند. و در نتیجه این ایجاد اعتماد، فروشتان نیز بیشتر می‌شود.

فروش در پيج اينستاگرام

16- از ویدئو استفاده کنید.

اینستاگرام در سال‌های اخیر امکان آپلود کردن ویدئو را نیز برای کاربران فراهم آورده است. علاوه بر این قابلیت ریلز را نیز ایجاد کرده و تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای این بخش برای الگوریتم‌های اینستا بسیار مهم هستند. پس اگر می‌خواهید فعالیت‌هایتان منجر به افزایش فروش در اینستاگرام شود، روی تولید محتوای ویدئویی تمرکز کنید.

برای تولید محتوای ویدئویی مناسب رعایت نکات زیر تاثیرگذار می‌باشد:

  • ویدئوها کوتاه و جذاب باشند.
  • در ثانیه‌های ابتدایی ویدئو توجه مخاطب را جلب کنند.
  • کیفیت ویدئو بالا بوده و مورد پسند مخاطب قرار گیرد.
  • از ایده‌های خلاقانه برای ساخت ویدئو استفاده کنید.
  • از چالش‌های ترند و مرتبط با محتوای پیج برای ساخت ویدئو بهره بگیرید.
  • برای ویدئوها هدفی خاص را در نظر بگیرید. (افزایش ترافیک سایت، افزایش خرید توسط مشتری، ترغیب به فالو کردن پیج و …)
  • گاهی از پشت صحنه‌های ساخت ویدئو نیز برای مشتریان کلیپ تهیه کنید.
افزایش فروش در پيج اينستاگرام

17- از محتوای UGC استفاده کنید.

محتوای UGC، محتوایی است که توسط کاربر و در راستای اهداف بیزینس تهیه می‌شود. این نوع محتوا تاثیر بسیار زیادی روی جذب فالوورهای بیشتر و ایجاد اعتماد میان کاربران دارد. در این روش باید ابتدا سناریویی باری تشویق مخاطبانتان طراحی کنید. سپس از آن‌ها بخواهید با ساخت پست‌هایی در راستای اهداف سناریو شما، هدیه دریافت کنند. شما باید برای کمپین UGC خود یک هشتگ خاص نیز طراحی کرده و از مخاطبان بخواهید در پست‌هایشان آن را استفاده کنند.

با استفاده از محتوای UGC می‌توانید باعث افزایش فروش در اینستاگرام شده و فالوورهای واقعی بیشتری بدون هزینه زیاد به دست آورید.

محتوای UGC در اينستاگرام

18- مرتب استوری بگذارید.

اگر می‌خواهید به عنوان یک بیزینس موفق در ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید، باید پویایی کسبوکار خود را حفظ کنید. استوری‌ها در اینستاگرام شرایطی برای کسب و کارها ایجاد می‌کنند تا هر روزه با مخاطبان خود ارتباط گیرند. پس نباید این بخش را ساده شمرده و از کنار آن به راحتی عبور کرد. بلکه باید سناریویی دقیق برای انتشار استوری‌های روزانه خود داشته و مطابق با آن پیش بروید. این سناریو بر اساس اهداف برند اعم از جذب فالوور، اعتمادسازی، فروش بیشتر و … طراحی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای عملکرد بهتر در این مسیر، مقاله 8 ترفند عالی برای افزایش فروش در استوری اینستاگرام را بخوانید.

افزایش فروش در استوری اینستاگرام

19- از ایموجی استفاده کنید.

ایموجی ها زبان جدیدی در دنیای اینترنت هستند که به برقرار ارتباط بهتر میان کاربران کمک زیادی می‌کنند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید از این زبان بیشترین استفاده را ببرید. استفاده از ایموجی‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام موثر بوده و می‌توانند حس صمیمیت و راحتی را با مخاطب را ایجاد کنند.

اهمیت ایموجی در بالا بردن فروش در اینستاگرام

20- تقویم محتوایی طراحی کنید.

طراحی تقویم محتوایی دقیق و برنامه‌ریزی شده می‌تواند پیج اینستاگرام شما را به سمت موفقیت هدایت کند. این تقویم باید شامل تمام محتواهایی شود که پیج تجاری بیزینستان به آن نیاز دارد. پس در طراحی آن زمان گذاشته و بر اساس اهدافتان، برنامه دقیقی برای تولید محتوا و انتشار آن بچینید.

ساخت تقویم محتوایی برای اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام: استفاده از فالوورها

همان‌طور که گفتیم اینستاگرام شبیه به یک بازار بزرگ است که فروشگاه‌های مختلفی بر بستر آن فعالیت می‌کنند. از این روی بیزنس‌ها برای رقابت با یک‌دیگر باید در پی جلب نظر کاربران بوده و بکوشند تا رضایت فالوورها را به دست آورند. در ادامه راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از فالوورها را بیان می‌کنیم:

۲۱- مشتری مدار باشید.

مشتری مداری یکی از ترفندهای بسیار کارآمد در افزایش فروش در اینستاگرام است. زیرا تمام فعالیت‌های شما در پیج اینستاگرامتان با هدف جذب مخاطب بوده و مستقیما به نظر آن‌ها وابسته است. به همین منظور باید به سوالات، ابهامات، نظرات و درخواست‌های مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. هر چه سرعت شما در پاسخ‌گویی به دایرکت‌ها و کامنت‌های مشتریان بیشتر باشد، شانس فروشتان هم بیشتر می‌شود.

مشتری مداری در اینستاگرام

۲۲- با مخاطبانتان تعامل داشته باشید.

تعامل داشتن با مخاطبان پیج منجر به ایجاد صمیمیت و اعتماد میان بیزنس و فالوورها می‌شود.در نتیجه این اتفاق تمایل مشتریان به خرید بیشتر شده و افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه می‌کنید.

برقراری تعامل با مخاطبان می‌تواند از طریق استوری‌های صمیمانه، پاسخ‌گویی به کامنت ها و دایرکت‌ها و انتشار برخی از پشت صحنه‌ها در پیج صورت گیرد.

تعامل با مخاطب در اینستاگرام

۲۳- خوش برخورد باشید.

یکی دیگر از تکنیک‌های موثر در افزایش فروش در اینستاگرام ، برخورد خوب و صمیمانه با مشتریان است. شما باید صبورانه و با حوصله به سوالات و درخواست های مخاطبانتان پاسخ دهید تا اعتماد و رضایت آن‌ها را به دست آورید.

به خاطر داشته باشید کارابران با اولین برخورد نامناسب، شما را برای همیشه ترک کرده و به سراغ رقبایتان می‌روند. پس با خوش برخورد بودن، مخاطبانتان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

تاثیر برخورد خوب در افزایش فروش در اینستاگرام

۲۴- هرگز فالوور فیک نخرید.

متاسفانه بسیاری از بیزنس‌ها در ابتدای کار خود اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که از این راه تعداد مخاطبانشان افزایش یافته و فروش بیشتری خواهند داشت. اما واقعیت این است که فالوور فیک، هدفمند و واقعی نبوده و در طولانی مدت منجر به افت شدید پیج می‌شود. زیرا الگوریتم‌های اینستاگرام بر اساس آمار بازدید، لایک و کامنت، اینگیجمنت پیج را بررسی می‌کند. و اگر این آمار با تعداد فالوورها هماهنگی نداشته باشد، مانع از دیده شدن پیج در صفحه سرچ و هوم می‌شود.

بهترین راه‌کار این است که با تولید محتوای هدفمند، باکیفیت و مستمر تعداد فالوورهای واقعی پیج اینستاگرامتان را بالا ببرید.

تاثیر فالوور واقعی در فروش در اینستاگرام

25- رفتار فالوورها را بررسی کنید.

بررسی رفتار فالوورها به صاحبین کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری در مورد مدیریت بیزنس خود داشته باشند. شما باید بدانید کاربران چه زمانی آنلاین می‌شوند؟ چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟ کدام محصولات را بیشتر دوست دارند؟ نسبت به کدام خدمات یا محصولات شما بی‌تفاوت هستند؟ و … .

یافتن پاسخ این سوالات تنها با بررسی و دنبال کردن رفتار کاربران امکان‌پذیر است. اما قطعا کار سختی در پیش دارید. با این حال بررسی رفتار فالوورها و کاربران شانس افزایش فروش در اینستاگرام بسیار بالا می‌برد.

26- از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بتوانید استراتژی خود را بر اساس تحلیل رفتار کاربران طراحی کنید. اینستاگرام قابلیتی برای پیج‌های تجاری فراهم آورده که اطلاعات مورد نظرشان درباره کاربران را راحت‌تر به دست آورند. این قابلیت همان ابزار تجریه و تحلیل اینستا (Insight) است. این ابزار تمام اطلاعات لازم برای تحلیل رفتار کاربران، ساعات آنلاین بودن، علاقمندی‌هایشان و … را در اختیار صاحب پیج می‌گذارد. با بررسی این اطلاعات می‌توانید محتوای خود را برای افزایش فروش در اینستاگرام و تعامل بیشتر با مخاطبان تنظیم نمایید.

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام

27- مشتریان را به خرید ترغیب کنید.

اغلب افراد زمانی که در شرایط اضطراری و عجله‌ای قرار می‌گیرند، سریع‌تر به نیازها و درخواست‌های خود برای خرید یک محصول یا خدمات پاسخ می‌دهند. با توجه به این ویژگی، شما باید سعی کنید مشتریان را با جملات به خصوصی به خرید ترغیب کنید. به طور مثال در استوری‌های خود درباره آخرین روز تخفیفات فصلی یا دادن تخفیف به 50 نفر اول صحبت کنید. تا کاربران سریع‌تر واکنش نشان داده و فروش شما بیشتر شود.

ترغیب مشتریان به خرید در اینستاگرام

سخن پایانی

اینستا گرام پلتفرمی پرطرفدار و پرمخاطب در دنیای امروز است. به همین منظور اغلب کسبوکارها به استفاده از این بستر برای افزایش فروش خود روی آورده‌اند. اما برای موفق شدن در این فضا باید صفر تا صد فروش در اینستاگرام را بدانید و از تکنیک‌های آن استفاده کنید. ما در این مقاله هر آنچه برای افزایش فروش در اینستاگرام نیاز دارید را بیان نمودیم. اما در پایان توصیه می‌کنیم دوره آموزش کسب و کار رایگان و دوره آموزشی کسب و کار خانگی را در سایت آکادمی راه مشاهده نمایید. این دوره‌ها تمام فوت و فن‌های لازم برای مدیریت صحیح یک بیزنس اینترنتی را به شما می‌آموزند، تا هرگز از مسیر موفقیت دور نشوید!

سوالات متداول

1- چطور می‌توانم فروشم را در اینستاگرام افزایش دهم؟

برای افزایش فروش در اینستاگرام راه‌های زیادی وجود دارد. اما مهم‌ترین آن‌ها داشتن یک استراتژی محتوایی خوب، تولید محتوای مستمر و خلاقانه، استفاده درست از هشتگ‌ها، برخورد مناسب با مخاطب و … می‌باشد. ما در مقاله فوق بیش از 20 راهکار برای افزایش فروش در اینستاگرام معرفی کردیم.

2- آیا خرید فالوور فیک به افزایش فروش در اینستاگرام کمک می‌کند؟

قطعا خیر؛ خرید فالوور تنها تعداد مخاطبان نمایشی شما را افزایش می‌دهد و در مقابل منجر به افت شدید اینگیجمنت پیج می‌شود. بنابراین نه تنها موجب افزایش فروش در اینستاگرام نشده که حتی آسیب و ضررهای زیادی هم به پیج وارد می‌کند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید