بلاگ

آموزش 0 تا 100 تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

اگر قصد دارید که داخل اینستاگرام فعالیت‌هایی مثل فروش محصول، تبلیغات برندها، بلاگری و یا هرگونه فعالیت تجاری دیگر را انجام دهید لازمه آن داشتن یک پیج بیزینسی در اینستاگرام است. چرا که اینستاگرام قابلیت‌های خاصی را برای این اکانت در نظر گرفته است تا کسب‌وکارها عملکرد بهتری در این فضا داشته باشند.

حالا شاید این سوال پیش آمده باشد که چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس تبدیل کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مراحل چگونگی تبدیل اکانت شخصی به تجاری را کامل یاد بگیرید.

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بیزینس اکانت اینستاگرام صحبت کنیم، بیایید ابتدا به صورت کلی انواع اکانت در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم:

انواع اکانت در اینستاگرام:

  • اکانت شخصی (Personal Account)
  • اکانت شخصی خصوصی (Private Account)
  • اکانت تجاری (Business Account)
  • اکانت مخصوص اینفلوئنسرها یا بلاگرها (Creator Account)

هر کدام از این اکانت‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند اما در این مقاله قصد داریم که به طور اختصاصی به جزئیات و ویژگی‌های اکانت تجاری بپردازیم.

در سال 2016، اینستاگرام صفحه تجاری را هم به دیگر امکاناتش اضافه کرد. اکانت بیزینس امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. برای مثال، با ساخت این اکانت شما می‌توانید اطلاعات آماری پست‌ها، اینگیجمنت و ریچ هر پست و استوری خودتان را ببینید تا بتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید و در مسیر پیشرفت حرکت کنید.

در صورتی که اکانت‌های شخصی این امکان را ندارند و شما نمی‌توانید هیچ آماری درباره بازدید ویدیوها، بازخورد مخاطب، ورودی هشتگ‌ها، ورودی اکسپلور و میزان تعامل فالوورهایتان را ببینید.

همچنین با تبدیل پیج اینستاگرام به بیزینس، می‌توانید اطلاعات خیلی خوبی از مخاطبین خود به دست بیاورید و کامل متوجه بشوید که مخاطب شما کیست، به چه چیزی علاقه دارد و بیشتر در چه ساعتی در اینستاگرام فعالیت می‌کند؛ با به دست آوردن این اطلاعات روند تولید محتوا برای شما آسان‌تر پیش می‌رود.

با استفاده از این امکانات و اطلاعاتی که صفحه بیزینسی به شما می‌دهد، می‌توانید با توجه به شرایط خودتان بهترین استراتژی بازاریابی را برای پیج خود بچینید و در راستای آن محتواهای بهتر و هدفمندتری تولید کنید و در نهایت، هم در راستای برندسازی کسب‌و‌کار خود قدم برداشتید و هم فروش بیشتری را تجربه می‌کنید.

بیزینس اکانت اینستاگرام دقیقا چه امکاناتی دارد؟

1. امکان آنالیز دقیق پست‌ها و پیج (Insights)

مهم‌ترین ویژگی که با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام به پیج اضافه می‌شود، تحلیل پست‌ها و به طور کلی پیج است. قطعا برای هر کسب‌و‌کاری که در این پلتفرم پیج دارد خیلی مهم است که بداند کدام پست‌ها، بازخورد بیشتری داشته‌اند.

با استفاده از قابلیت Instagram Insights، این امکان را دارید تا رفتار کاربران خود را تحلیل کنید. مثلاً می‌توانید ببینید که در طول هفته گذشته، چندنفر از پیج‌ شما بازدید کرده‌اند یا چه تعداد از طریق هشتگ‌ها، پیج‌تان را فالو کرده‌اند.

اطلاعاتی که در بخش Insights پیج به شما نشان داده می‌شود، بسیار دقیق است. این اطلاعات شامل جنسیت فالوورها، موقعیت جغرافیایی، میزان تعامل مخاطبین شما و… می‌باشد.

در این بخش علاوه بر اینکه می‌توانید اطلاعات تمام پیج را ببینید، این امکان را هم دارید تا اطلاعات Insights هر پست را به صورت مجزا بررسی کنید. مثلاً می‌توانید از بخش تحلیل آمار هر پست ببینید که چند نفر، از طریق اکسپلور اینستاگرام شما را فالو کرده‌اند.

تغییر اکانت اینستاگرام به بیزینس

برای دسترسی به این بخش باید وارد پیج خودتان بشوید، و طبق توضیحات زیر پیش بروید:

وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و روی منوی سه‌خط گوشه صفحه بزنید و گزینه Insights را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید آمار و اطلاعات مورد نظر خودتان را بررسی کنید.

 

2. امکان ساخت دکمه تماس با ما (Contact Options)

نیاز اصلی هر کسب‌و‌کاری ارتباط داشتن با مخاطبین خود است. با استفاده از بخش دکمه تماس، این امکان وجود دارد که بتوانید اطلاعات تماس‌تان را قرار دهید.

به طور کلی، در بخش Contact Options در اکانت بیزینسی، ۳ بخش وجود دارد که می‌توانید اطلاعات خود را در آن قرار دهید.

Business Email: در این بخش می‌توانید ایمیل مربوط به کسب‌وکارتان را قرار دهید.

Business Phone Number: این بخش برای قراردادن شماره تماس شرکت یا محل کار شماست.

Business Address: این بخش نیز برای آدرس محل شرکت یا کسب‌وکار شما در نظر گرفته شده است.

بعد از اینکه سه بخش بالا را تکمیل کردید، این بخش‌ها به پروفایل پیج شما اضافه می‎‌شوند و مخاطب با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها، می‌تواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند. لازم به ذکر است که در بخش Phone Number، می‌توانید مشخص کنید که با کلیک کاربر بر روی این بخش، با شما تماس گرفته شود یا اینکه برایتان پیامک ارسال شود.

برای اضافه کردن این بخش در پروفایل اینستاگرام خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد پروفایل‌تان شوید.
  2. گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  3. سپس وارد بخش Contact Options شوید. در این قسمت می‌توانید بخش‌های مورد نیاز را تکمیل کنید.

تجاری کردن حساب اینستا

3. تبلیغ در اینستاگرام (Promote)

با تبدیل کردن اکانت خود به حساب تجاری، گزینه‌ای به نام Promotion در پروفایل‌تان اضافه می‌شود که برای تبلیغات اینستاگرام است. در این شکل از تبلیغ، خود اینستاگرام مستقیماً محصولات و پست‌های شما را تبلیغ می‌کند. نکته قابل توجه اینجاست که در حال حاضر به علت تحریم‌هایی که علیه ما صورت گرفته است، این قابلیت برای کاربران ایرانی غیرفعال است اما علی‌رغم تحریم بودن، شرکت‌هایی در ایران هستند که این تحریم را دور می‌زنند و می‌توانند پست شما را تبلیغ کنند.

نحوه استفاده از این قابلیت به این صورت است که می‌توانید بودجه‌ای را برای تبلیغات خود تنظیم کنید و سپس اینستاگرام، پست شما را براساس تنظیماتی که انجام دادید مثل سن، جنیست، محل سکونت کاربر و… نمایش می‌دهد. همچنین در پایین هر پست، دکمه‌ای به نام Promote وجود دارد که از همانجا می‌توانید مستقیماً همان پست را تبلیغ کنید.

4. پاسخ سریع به مشتری‌ها

اینستاگرام بیزینسی به شما اجازه می‌دهد که پیام‌ها و دایرکت‌ها را به‌طور کامل مدیریت کنید. با این کار، می‌توانید برای پیام مشتری‌ها پاسخ‌های خودکار مشخص کنید و برای آن‌ها بفرستید. برای فعال‌کردن گزینهٔ پاسخ‌های سریع، به بخش تنظیمات بروید و گزینه Business tools and controls را پیدا کنید.

در این قسمت، وارد بخش saved replies شوید و روی New saved reply کلیک کنید. در اینجا می‌توانید یک کلمه کلیدی برای متن پاسخ آماده بنویسید و در قسمت پیام، کل پاسخ را بنویسید. پیام‌های آماده روند پاسخ‌گویی به مخاطبان را سریع‌تر می‌کند و رضایت بیشتر آن‌ها را به دنبال دارد.

همچنین در همین قسمت، می‌توانید پیام خوشامدگویی را هم بنویسید. وارد بخش Welcome message شوید و پیام موردنظرتان را آنجا بنویسید. وقتی مشتری وارد بخش دایرکت می‌شود و می‌خواهد برای اولین بار به شما پیام دهد، پیام خوش‌آمدگویی را می‌بیند.

5. مدیریت بهتر پیام‌ها

با تبدیل اکانت خود به حالت تجاری می‌توانید پیام‌هایتان را بهتر مدیریت کنید. در بخش دایرکت‌ها، سه دسته پیام وجود دارد:

  • General
  • Primary
  • Requests

این دسته‌بندی‌ها در اکانت شخصی وجود ندارند. اگر کسی قبلاً به شما در اینستاگرام به شما پیام باشد، پیامش را در ستون Primary می‌بینید. کسانی هم که به شما قبلاً پیام نداده‌اند، پیامشان در بخش Request قرار دارد.

 

حالا که کاملا متوجه اهمیت داشتن پیج بیزینسی برای کسب‌و‌کار خود شدید، وقتش رسیده است که در بخش بعدی مقاله، مراحل کامل تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، را با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل تبدیل اکانت شخصی به بیزینس:

برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

1.وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و روی منوی سه‌خط گوشه صفحه بزنید و گزینه settings (تنظیمات) را انتخاب کنید؛

2.سپس صفحه را اسکرول کنید و روی گزینه Account type and tools کلیک کنید؛

3.بعد روی گزینه Switch to Professional Account کلیک کنید؛

    1. مراحل بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

    4.در اینجا باید روی دکمه آبی رنگ Continue در پایین صفحه کلیک کنید
    5.سپس وارد قسمت Select a Category می‌شوید که باید دسته‌بندی کسب‌وکارتان را انتخاب کنید، مثل Blogger. در ادامه روی گزینه Done در پایین کلیک کنید
    6.در ادامه صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید آن را تأیید کنید که با زدن دکمه Ok وارد صفحه پایانی می‌شوید؛
    7.در پایان باید نوع حساب‌تان را از بین گزینه‌های Creator و Business انتخاب کنید که طبق آموزشی که در این مقاله یاد گرفتید، باید گزینه Business را انتخاب کنید و Next را بزنید؛

    نحوه بيزينسي كردن اكانت اينستاگرام

    8.سپس از شما می‌خواهد که پیج‌تان را به اکانت فیس‌بوک متصل کنید که اگر این مورد را نمی‌خواهید، روی گزینه Skip کلیک کنید. و در انتها شما موفق شدید که پیج خود را به حالت تجاری تغییر دهید.

    نحوه خارج کردن پیج از حالت بیزینس

      ممکن است که بعد از مدتی، بخواهید پیج را از حالت بیزینسی خارج کنید و دوباره، اکانت عادی داشته باشید که در این صورت می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

        1. ابتدا وارد پروفایل‌تان شوید و روی سه خط بالا در سمت راست کلیک کنید و وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید؛

          2. سپس صفحه را اسکرول کنید و روی گزینه Business tools and controls کلیک کنید؛

            3. گزینه Switch account type را انتخاب کنید؛

            تجاری کردن پیج اینستاگرام

            4. سپس دو گزینه برای شما ظاهر می‌شود. با زدن گزینه Switch to Personal Account هشداری به شما نمایش داده می‌شود که می‌گوید تمامی آمارهای Insights قبلی حذف خواهد شد. با زدن گزینه قرمز رنگ Switch to Personal Account پیج شما به حالت شخصی برمی‌گردد.

            5. در نهایت با انجام این مراحل اکانت بیزینسی شما به حالت شخصی تغییر داده می‌شود.

            تفاوت اکانت بیزینس و کریتور در اینستاگرام چیست؟

            زمانی که شما می‌خواهید طبق آموزش بالا اکانت‌تان را بیزینسی کنید، دو گزینه Creator و Business برای شما ظاهر می‌شود که می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. اما تفاوت این دو در چیست؟

            در واقع باید بگوییم که تفاوت‌ میان این دو مورد خیلی زیاد نیست. پروفایل بیزینسی اینستاگرام به اندازه کافی امکانات در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی یک سری تفاوت‌های خیلی کوچک وجود دارد. مثلاً اگر اکانت شما بیزینسی باشد، شما در قسمت تماس با ما (Contact Options)، می‌توانید آدرس محل کسب‌وکار یا شرکت‌تان را اضافه کنید. اما زمانی که اکانت شما کریتور است، این حالت وجود ندارد. یعنی این گزینه مخصوص اکانت‌های بیزینسی است.

            به طور خلاصه بیزینس اکانت اینستاگرام بیشتر برای کسب‌وکارها و اکانت کریتور بیشتر برای بلاگرها مناسب است.

            تغییر اکانت اینستاگرام به بیزینس

             

            ”برای اینکه با قوانین جدید اینستاگرام آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله قوانین و الگوریتم اینستاگرام در آپدیت 2023 را مطالعه کنید.”

            سخن نهایی:

            در این مقاله از آکادمی راه، در مورد این صحبت کردیم که چگونه می‌توانید پیج اینستاگرام خود را بیزینسی کنید، همچنین مزایا و ویژگی‌های بیزینس اکانت اینستاگرام را به طور کامل توضیح دادیم. اگر پیج‌تان مخصوص کسب‌وکارتان است، پیشنهاد می‌کنیم همین الان پیج‌تان را بیزینسی کنید و از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

            سوالات متداول:

            چگونه پیج اینستاگرام را بیزینسی کنیم؟

            برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود می‌توانید به راحتی از طریق تنظیمات اکانت اینستاگرام اقدام کنید. در این مقاله نحوه بيزينسي كردن اكانت اينستاگرام را به صورت کامل و گام به گام آموزش داده‌ایم.

            پیج بیزینس اینستاگرام چیست؟

            پیج های بیزینسی اینستاگرام، صفحاتی هستند که برای کاربرد تجاری بهینه شده‌اند و امکانات بیشتری نسبت به پیج‌های عادی (Personal) دارند.

            با تغییر بیزینس اکانت اینستاگرام به اکانت شخصی، چه اتفاقی می‌افتد؟

            زمانی که اکانت‌تان را به شخصی تغییر می‌دهید، تمامی اطلاعات آماری پیج‌تان در بخش Insights از بین خواهد رفت و با تغییر مجدد اکانت به بیزینسی، بخش زیادی از اطلاعات قبلی برنمی‌گردد.

            از اکانت بیزینسی استفاده کنیم یا کریتور؟

            بستگی به نوع فعالیت شما دارد. در این مقاله تفاوت این دو مورد با هم را توضیح دادیم که می‌توانید متناسب با نیاز خودتان، یکی از این دو اکانت را انتخاب کنید.

            اشتراک گذاری:

            مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

            دیدگاهتان را بنویسید