بلاگ

آشنایی با لینکدین و اهمیت کاریابی از طریق شبکه اجتماعی linkedin

کاریابی از طریق شبکه اجتماعی linkedin
فهرست مطالب

کاریابی از طریق شبکه اجتماعی linkedin در سال‌های اخیر میان کاربران ایرانی جایگاه ویژه‌ای یافته است. این روزها بسیاری از افراد اعم از دانشجویان، متخصصان و … شانس خود در یافتن شغل جدید از طریق لینکدین امتحان می‌کنند. اما هنوز هم عده زیادی با این شبکه محبوب اجتماعی و فرصت‌های شغلی آن آشنا نیستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو کمی درباره لینکدین و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم. با آکادمی راه همراه باشید.

برنامه لینکدین چیست؟

برنامه لینکدین، یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر دنیاست که بر پایه تخصص افراد طراحی شده است. این شبکه راهی برای برقراری ارتباط میان متخصصان و کارفرمایان است. با لینکدین می‌توانید مهارتتان را به دیگر افراد معرفی کرده و حتی از آن برای تسریع روند مهاجرت شغلی کمک بگیرید.

در حال حاضر سایت لینکدین، رتبه 12 را در جهان به خود اختصاص داده و مهم‌ترین شبکه اجتماعی متخصصان در دنیا شناخته می‌شود. کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin با استفاده از حلقه ارتباطی میان کافرمایان و کارجویان رخ می‌دهد. شما می‌توانید مهارت‌ها و تخصص‌هایتان را در پروفایل لینکدین وارد کرده و دوستانتان به شما در این مهارت‌ها رای دهند. سپس مهارتی که بیشترین رای را بیاورد در صدر لیست تخصص‌هایتان قرار گرفته و به کارفرمایان نشان داده می‌شود.

Linkedin در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای بهبود و ارتقا کسب و کارها و معرفی آن‌ها به دیگران می‌باشد. اما این تنها کاربرد این شبکه محبوب نیست. بلکه با ایجاد یک پروفایل قوی در لینکدین می‌توانیم خود و توانایی‌هایمان را به کارفرماها معرفی کرده و به جاب آفرهای عالی دست یابیم. شرکت کردن در بحث‌ها و پاسخ به سوالات مختلف در حوزه کاری، یکی از بهترین استراتژی‌ها برای بیشتر دیده شدن در لینکدین است.

آدرس لینکدین چیست

تاریخچه لینکدین از زمان پیدایش تا امروز

لینکدین (LinkedIn)، اولین بار در 5 می 2003 با هدف ایجاد شبکه‌ای تجاری و اشتغال محور در آمریکا راه‌اندازی شد. جویندگان شغل می‌توانند در این شبکه، رزومه خود را در اختیار کارفرمایان قرار داده و جاب آفر دریافت کنند.

از سال 2015 بیشتر درآمد لینکدین از طریق فروش دسترسی به اطلاعات کاربران برای کارفرمایان و … بوده است. این شبکه از سال 2016 زیر مجموعه شرکت مایکروسافت شد. از دسامبر 2020 نیز Linkedin به 760 میلیون عضو ثبت شده از 150 کشور دنیا دست یافت.

8 دلیل برای این که از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین کاربردهای زیادی برای برندهای شخصی، کسب و کارهای بزرگ و کارجویان دارد. ساخت پروفایل و ایجاد یک رزومه آنلاین در این شبکه اجتماعی می‌تواند همچون فرصتی طلایی به شمار آید. فرصتی که شانس پیدا کردن افراد مرتبط با حوزه شغلیتان را به شما داده و آینده کاری درخشانی برایتان به وجود می‌آورد.

در ادامه با تعدادی از دلایل اهمیت استفاده از لینکدین در دنیای امروز آشنا می‌شویم:

۱- پیدا کردن دوستان قدیمی

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات پس از روی کار آمدن پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین، پیدا کردن دوستان قدیمی می‌باشد. حال تصور کنید بتوانید دوستانی که در حوزه شغلی شما فعالیت می‌کنند را یافته و با آن‌ها شبکه ارتباطی بسازید. این قابلیت به کمک لینکدین فراهم آمده است.

۲- ارائه رزومه آنلاین به شرکت ها

ارائه رزومه آنلاین به کارفرمایان می‌تواند دلیل دیگری برای استفاده از آن باشد. شما در این شبکه، اطلاعات مربوط به مهارت‌ها و دستاوردهای شغلیتان را در پروفایل وارد می‌کنید. به این ترتیب، کارفرمایان به رزومه شما به صورت آنلاین دسترسی داشته و امکان دریافت پیشنهادهای کاری عالی را خواهید داشت.

۳- برقراری ارتباط با متخصصین

پیدا کردن افراد متخصص در هر حوزه شغلی، کار نسبتا سختی است. اما با مراجعه به لینکدین به راحتی می‌توانید متخصصین هر حوزه را یافته و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

۴- کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin

با ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای و کامل در لینکدین می‌توانید به جاب آفرهای عالی دست یابید. زیرا اغلب کارفرمایان برای پیدا کردن متخصصین به Linkedin مراجعه کرده و رزومه آنلاین افراد را بررسی می‌کنند. به عبارت دیگر کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin یکی از دلایل محبوبیت آن در سراسر دنیاست.

۵- بازاریابی و برندسازی

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، لینکدین در بازاریابی و برندسازی کمک زیادی به شما می‌کند. شما می‌توانید برای کسب و کارتان یک پروفایل ایجاد کرده و آن را به دیگر افراد معرفی کنید.

۶-شبکه سازی با دیگر متخصصان

یکی دیگر از دلایل استفاده از لینکدین در دنیای امروز، امکان شبکه‌سازی با دیگر متخصصان در حوزه کاری مشترک است. این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا مشکلات پیش آمده در حوزه کاریشان را به کمک مشورت با دیگر متخصصان امر حل کنند.

۷- ارتباط با شرکت های مختلف

اغلب شرکت‌ها و کمپانی‌های مطرح و صاحب سبک در دنیا، دارای پروفایل لینکدین هستند. شما می‌توانید در صفحه این شرکت‌ها عضو شده و یا آن‌ها را به لیست دوستانتان اضافه کنید. تا از این طریق با آن‌ها ارتباط گرفته و بتوانید فعالیت‌هایشان را دنبال کنید. حتی شانس استخدام در این شرکت‌ها و کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin را هم خواهید داشت.

8- دسترسی به ابزار جستجوی شغل

ابزار Job Search Tool یکی از امکانات کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin است که در اختیار کاربران قرار دارد. با این ابزار می‌توانید فرصت‌های شغلی خالی در سراسر دنیا را با معیارهایتان را فیلتر کنید. تا به مناسب‌ترین موقعیت‌های شغلی دست یابید. به طور مثال می‌توانید موقعیت‌های موجود را برحسب نوع شرکت، سطح مهارت لازم، تجربه مورد نیاز و … فیلتر نمایید.

ابزار جستجوی شغل لینکدین

نحوه استفاده از ابزار جستجوی شغل در لینکدین

امروزه شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا برای جذب نیروی کار، اقدام به ارائه موقعیت‌های شغلی آزاد در لینکدین می‌کنند. بنابراین برای یافتن شغل مناسب و پایش فرصت‌های مختلف، آموزش کار با ابزار جستجوی شغل این شبکه اجتماعی اهمیت زیادی دارد. برای شروع باید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا روی آیکن Jobs کلیک کرده و عنوان شغلی مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید.
  • در صورت نیاز با استفاده از فیلترهای در دسترس در قسمت بالایی صفحه، نتایج را محدودسازی کنید.
  • با کلیک روی عناوین شغلی به اطلاعات بیشتر پیرامون آن‌ها دست پیدا خواهید کرد.
  • برای ثبت درخواست یک موقعیت شغلی باید روی گزینه Apply کلیک نموده و به سایت شرکت کارفرما منتقل شوید.
  • برخی از موقعیت‌های شغلی دارای گزینه Easy Apply هستند که امکان ثبت درخواست با تنها چند کلیک را فراهم می‌آورند.

در انتها توصیه می‌کنیم برای کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin ، تنظیمات مرتبط با جستجوی شغل را در قسمت Career interests تعریف کنید. برای دسترسی به این ویژگی باید به انتهای صفحه پروفایل رفته و وارد Your Dashboard شوید. با این کار به عناوین شغلی مرتبط و مناسب با نیازتان بهتر دسترسی پیدا می‌کنید.

کاریابی با لینکدین

آموزش ساخت حساب کاربری در لینکدین

برای ساخت حساب کاربری در لینکدین باید به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا به آدرس سایت linkedin.com/signup مراجعه نمایید.
  • سپس اطلاعات مربوط به نام و ایمیلتان را در کادرهای مربوطه وارد کنید.
  • در نهایت یک رمز عبور برای اکانتتان مشخص نمایید.
  • حال باید ایمیل وارد شده را تایید کنید. برای این کار به صندوق ایمیل‌های دریافتی رفته و ایمیل ارسالی از سوی لینکدین را باز کنید.
  • سپس روی دکمه تایید کلیک کرده و یا کد تایید داده شده را در سایت لینکدین وارد کنید.
  • اگر از شما تقاضای شماره همراه شد، آن را وارد کرده و کد تایید را بزنید.
  • حال حساب کاربری لینکدین شما آماده است!

همگام‌ سازی مخاطبین و سایر اطلاعات

در ادامه مراحل ساخت اکانت کاربری، لینکدین برای دسترسی سریع‌تر به افراد مرتبط، درخواست همگام‌سازی با مخاطبین ایمیلتان را می‌دهد. با این کار می‌توانید با سرعت بیشتری به پروفایل دوستان و همکارانتان دسترسی پیدا کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید ابتدا اطلاعات پروفایلتان را کمی کامل‌تر کنید، گزینه Skip را بزنید.

سپس لینکدین شروع به دریافت اطلاعاتی نظیر عناوین شغلی اخیر، موقعیت مکانی، تصویر پروفایل و … می‌کند. وارد کردن این اطلاعات به تکمیل حساب کاربری شما کمک کرده و راه ارتباطی میان شما و دیگر افراد خواهد بود. با این حال اگر هنوز قصد تکمیل پروفایلتان را ندارید، باز هم امکان انتخاب گزینه Skip و رد شدن از این مراحل را خواهید داشت.

انتخاب نوع حساب کاربری لینکدین

آخرین بخش در فرآیند ساخت حساب کاربری در لینکدین، انتخاب نوع آن است. شما می‌توانید حساب کاربری ساده (Basic) و یا حساب کاربری ویژه (Premium) را انتخاب کنید. تفاوت این دو در رایگان بودن اکانت کاربری ساده و حق اشتراک ماهیانه در مدل ویژه می‌باشد. قطعا در اکانت پرمیوم، امکانات بیشتری در اختیارتان خواهد بود، اما برای شروع بهتر است از حساب ساده استفاده کنید تا به خوبی با قابلیت‌های این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

آشنایی با قسمت‌ های مختلف لینکدین

برای کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin لازم است ابتدا با قسمت‌های مختلف آن آشنا باشید. در ادامه این بخش‌ها را معرفی می‌کنیم:

1- پروفایل

پروفایل (Profile) همان رزومه آنلاین شما در شبکه اجتماعی لینکدین است که سایر کاربران آن را مشاهده می‌کنند. بنابراین برای تکمیل این بخش باید نهایت دقت و صداقت را به کار بگیرید. با کلیک روی تصویر خود در پروفایل می‌توانید اطلاعات کاربریتان را ویرایش کرده و آن را تکمیل کنید. در بخش مواردی نظیر سوابق شغلی، مهارت‌ها، تحصیلات و … را وارد نمایید. از این پس اگر شخصی اقدام به بازدید پروفایل شما کند، پیامی جهت آگاه‌سازی برایتان ارسال می‌شود که حاوی اطلاعات بازدیدکننده خواهد بود.

پروفایل لینکدین چیست

2- نوار جستجو

دومین بخش، نوار جستجوست که در قسمت بالایی صفحه قرار دارد. برای پیدا کردن هر چیزی در لینکدین می‌توانید از نوار جستجو کمک گرفته و عبارت مورد نظرتان را در آن سرچ کنید. سپس به پیشنهادات مختلف لینکدین درباره مورد جستجو دست می‌یابید.

3- صفحه خانه

صفحه خانه (Home) همان صفحه اصلی لینکدین است که پس از ورود به حساب کاربری مشاهده می‌کنید. در این قسمت، پست‌های اخیر و آپدیت‌های جدید کانکشن‌ها و دیگر افراد را خواهید دید.

4- My Network

در قسمت My Network، امکان یافتن افراد مختلف و افزودن آن‌ها به کانکشن‌ها را دارید. در این بخش مواردی نظیر گروه‌ها، هشتگ‌های داغ و درخواست‌های ایجاد کانکشن از طرف افراد دیگر را هم مشاهده خواهید کرد. برای همگام‌سازی با لیست مخاطبین ایملیتان نیز باید به این تب مراجعه کرده و گزینه Add personal contacts را انتخاب کنید.

5- موقعیت‌های شغلی

یکی دیگر از بخش‌های لینکدین تب موقعیت‌های شغلی (Jobs) و ابزار جستجوی موقعیت شغلی است. در بالا نحوه کار با این ابزار را آموزش دادیم و گفتیم می‌توان با آن، فرصت‌های شغلی را بر اساس نیازهایمان فیلتر کنیم.

6- پیام ها

تب پیام‌ها (Messaging) نیز شامل پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران لینکدین است. جالب است بدانید این شبکه اجتماعی، پیام‌ها را به صورت خودکار در قالب‌های مختلفی دسته‌بندی می‌کند. این قالب‌ها شامل کانکشن استاتوس، InMail و اسپم می‌شوند.

7- نوتیفیکیشن ها

لینکدین نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی دارای تب نوتیفیکیشن است که در آن به اتفاقات اخیر دسترسی خواهید داشت. در این تب مواردی نظیر بازدید پروفایل، زمان بازدید و … در قالب نوتیف‌های جدید (دایره قرمز) قابل مشاهده است.

8- Me

تب Me، آخرین تب در نوار بالایی لینکدین است که در آن به تنظیمات اولیه حساب کاربری، تنظیمات حریم شخصی و دیگر امکانات پیشرفته دسترسی دارید. در این بخش امکان کنترل تاریخچه پست‌ها، تغییر زبان پیش فرض، خروج از اکانت و … نیز وجود دارند.

لینکدین چیست

معرفی اصطلاحات رایج لینکدین

این روزها، شبکه‌های اجتماعی دارای اصطلاحات مختلفی هستند که اغلب مخصوص به خودشان می‌باشد. قطعا برای کار با هر یک از این شبکه‌ها باید با اصطلاحات رایجشان آشنا بود. این مسئله برای کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin نیز صدق می‌کند. به همین منظور در ادامه تعدادی از اصطلاحات رایج در این شبکه را معرفی می‌کنیم:

1- استخدام کننده

استخدام کننده (Recruiter) همان فردیست که وظیفه پیدا کردن نیروهای انسانی جدید برای یک شرکت را برعهده دارد. این فرد در فضای لینکدین به جستجو درباره متخصصان حوزه‌های مدنظرش پرداخته و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد. تا در نهایت بهترین و مناسب‌ترین نیرو را به استخدام مجموعه درآورد.

استخدام کننده در لینکدین، موقعیت‌های شغلی آزاد را ثبت کرده و کاندیدهای آن را بررسی می‌کند. در صورتی که یکی از کاندیداها مورد تایید قرار گیرد، با او ارتباط مستقیم گرفته و فرآیند استخدام را تکمیل می‌کند.

2- کانکشن

کانکشن (Connection) در لینکدین، فردیست که شما، او را به شبکه خود اضافه می‌کنید. در واقع کانکشن حکم دوستان (Friends) در فیسبوک را دارند. با ایجاد کانکشن با افراد مختلف، امکان ارسال پیام، مشاهده آپدیت‌های پروفایل و درخواست برای توصیه نامه را فراهم می‌آورید.

3- توصیه نامه

توصیه نامه (Recommendation) در لینکدین، یک پاراگراف کوتاه درباره نقاط قوت حرفه‌ای و شغلی کاربر است. این توصیه نامه در پروفایل کاربر قابل مشاهده بوده و معمولا توسط کانکشن‌های فرد نگارش و ثبت می‌شود. بنابراین کانکشن‌ها می‌توانند برای یک‌دیگر توصیه نامه نوشته و یا از هم درخواست توصیه نامه داشته باشند.

برای افزودن توصیه نامه به پروفایل به عنوان بخش مهمی در افزایش اعتبار لینکدین باید گزینه add profile section را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم از همکاران و مدیرانی که با هم تجربه همکاری خوبی داشتید، درخواست توصیه نامه کنید. این کار به ایجاد اعتماد و اعتبار پروفایل شما کمک زیادی کرده و در کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin تاثیر بسزایی دارد.

4- ایندورس

ایندورس (Endorsement)، نوعی تضمین از سوی کانکشن ها بر روی مهارت‌های ثبت شده فرد می‌باشد. در واقع ایندورس به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما در چه مهارت‌هایی تخصص دارید. این قابلیت بر افزایش اعتبار پروفایل و احتمال استخدام شدن توسط کارفرمای جدید تاثیر زیادی دارد.

ابزار جستجوی شغل

برای کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin چطور فعالیت کنیم؟

فعالیت در لینکدین به کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin کمک زیادی می‌کند. اما باید بدانید محتوای منتشر شده در این شبکه باید مرتبط با حوزه شغلیتان بوده و باکیفیت، ارزشمند و آگاهی‌دهنده باشد. تا مورد توجه دیگر کاربران قرار گرفته و بر افزایش اعتبار شما در این شبکه تاثیر بگذارد. برای توسعه و گسترش شبکه ارتباطی خود در لینکدین و فعالیت بهتر توصیه می‌کنیم کارهای زیر را انجام دهید:

1- تکمیل پروفایل

پروفایل شما در Linkedin، همان رزومه کاری شماست که به صورت آنلاین در اختیار کارفرمایان قرار دارد. پس تا جای ممکن آن را کامل کرده و سعی کنید دقت و صداقت را با هم به کار بگیرید. هر چه اطلاعات داخل پروفایل کامل‌تر باشد، اعتبار شما در لینکدین هم بیشتر می‌شود. زیرا کارفرما در یک نگاه می‌تواند به راحتی سوابق تحصیلی، شغلی، مهارت‌ها و … شما را خوانده و برای درخواست استخدام، اقدام کند.

در نظر داشته باشید که هر چه اطلاعات پروفایل کامل‌تر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری برایتان درنظر می‌گیرد. این امتیاز در زمان جستجوی پروفایل‌ها به شما شانس بیشتر دیده شدن را می‌دهد.

2- ایجاد Company Page برای کسب و کار

Company Page به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا آخرین اخبار، مقالات و اینفوگرافیک‌هایشان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این قابلیت منحصرا برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند در کنار پروفایل شخصی، یک کمپانی پیج هم داشته باشند.

برای ساخت صفحه شرکت در لینکدین کافیست وارد پنل کاربری شده و از منوی بالای صفحه، گزینه Work را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده باید نوع شرکت (کوچک، متوسط یا بزرگ، زیر مجموعه، مجموعه آموزشی و …) را تعیین کنید. در صفحه بعدی نیز باید نام شرکت (به انگلیسی) و ایمیل اختصاصی آن را وارد نمایید. در نهایت به صندوق پیام‌های دریافتی ایمیل رفته و آن را برای لینکدین تایید کنید تا صفحه شرکتتان ایجاد شود.

3- شخصی سازی URL پروفایل لینکدین

یکی از ویژگی‌های جالب توجه لینکدین، امکان شخصی سازی کردن URL انحصاری برای پروفایل است. برای این کار باید وارد تنظیمات حساب کاربری شده و گزینه Edit Public Profile را انتخاب کنید. سپس از طریق Customize Your Public Profile URL آدرس اختصاصی موردنظرتان را وارد کنید.

انتخاب URL برای صفحه اختصاصی شرکت نیز وجود دارد. شما می‌توانید آدرس این صفحه را با آدرس سایتتان هماهنگ انتخاب کنید تا کاربران به راحتی به صفحه و سایت شما دسترسی داشته باشند.

4- فعالیت در گروه های لینکدین

از دیگر امکاناتی که در بحث کاریابی از طریق شبکه احتماعی Linkedin باید از آن استفاده کنید، فعالیت در گروه‌های مختلف است. در این گروه‌ها، کاربران به بحث و تبادل اطلاعات درباره موضوعات مختلف می‌پردازند. با شرکت در این بحث‌ها و به رخ کشیدن دانسته‌هایتان می‌توانید ارتباطات بهتری برای آینده شغلیتان دست و پا کنید.

5- انتظار مقالات یونیک در لینکدین

نوشته مقاله درباره موضوع تخصصان به معرفی بهتر شما به دیگر کاربران کمک زیادی می‌کند. پس سعی کنید مقالاتی با کیفیت بالا و یونیک تهیه کرده و لینکدین به اشتراک بگذارید. اگر دارای یک صفحه شرکتی هستید، بهتر است کلمات کلیدی مرتبط در مقالات را به آدرس وبسایت شرکت لینک کنید. این کار در رشد رتبه سایت شرکت و افزایش ترافیک ورودی آن تاثیر دارد.

آدرس پروفایل لینکدین چیست

نکاتی درباره گسترش کانکشن ها در لینکدین

برای گسترش کانکشن ها و کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

1- به سراغ آشنایان بروید!

قطعا در طول سال‌های فعالیتتان با افراد زیادی آشنا شدید. پس ابتدا به سراغ آن‌ها رفته و کانکشن ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید همگام‌سازی با مخاطبین ایمیل را آغاز کرده و یا نام آشنایان و همکارانتان را جستجو کنید.

2- به دیگران تقاضای معرفی بدهید!

برای برقراری ارتباط با افرادی که هیچ شناختی از آن‌ها ندارید، از دوستان و کانکشن‌های مشترک تقاضای معرفی کنید. برای چنین درخواستی بهتر است دلایلتان برای آشنایی با فرد جدید را عنوان کنید و در صورت رد درخواست از طرف کانکشن مشترک، حرفه‌ای برخورد کنید.

3- روابط و ارتباطاتتان را حفظ کنید!

حفظ کردن روابط و ارتباطات با کانکشن ها و دوستان در لینکدین به گسترش کانکشن های جدید کمک زیادی می‌کند. زیرا از طریق کانکش های قبلی می‌توانید وارد حلقه‌های جدید شده و با افراد تازه آشنا شوید. بنابراین بهتر است نسبت به محتوای دوستانتان واکنش نشان داده و برای آن‌ها نظر یا توصیه نامه ثبت کنید.

سخن پایانی

لینکدین یک شبکه اجتماعی بزرگ و محبوب در سراسر دنیاست که معرفی تمام امکانات آن در یک مقاله نمی‌گنجد. اما ما تمام تلاش خود را کردیم تا در این مقاله از آکادمی راه مهم‌ترین نکات و ویژگی‌های لازم برای کاریابی از طریق شبکه اجتماعی Linkedin را با شما به اشتراک بگذاریم. در پایان توصیه می‌کنیم اگر هنوز اکانت کاربری خود در لینکدین را نساختید، همین الان اقدام کنید. با حضور فعال در این شبکه می‌توانید به موقعیت‌های کاری عالی دست یافته و آینده شغلی خود را به بهترین شکل رقم بزنید.

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد از طریق اینترنت هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان و دوره جریان اشتغال آکادمی راه را مشاهده کنید.

سوالات متداول:

لینکدین چه برنامه‌ای است؟

برنامه لینکدین یک شبکه اجتماعی است که اغلب کسب و کارها و افراد برای ساخت رزمه از آن استفاده می‌کنند. در واقع لینکدین را می‌توان یک شبکه اجتماعی قوی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و کاریابی دانست.

کاربرد برنامه لینکدین چیست؟

برنامه لینکدین، مزایا و کاربردهای زیادی برای کسب و کارها دارد. در این شبکه اجتماعی می‌توانید شغل مناسب پیدا کنید. شبکه ارتباطی خود را با متخصصین هر حوزه ایجاد کنید. با متخصصین مشورت کنید. کسب و کارتان را پرزنت کرده و آن را تبلیغ کنید. و …

چطور می‌توان از لینکدین استفاده کرد؟

برای استفاده از لینکدین باید در قدم اول حساب کاربری بسازید. این برنامه در پلتفرم‌های مختلف اعم از مرورگر سیستم یا اپ‌های مختص برای اندروید و iOS در اختیارتان قرار دارد. پس از ساخت حساب کاربری سعی کنید متخصصین حوزه کاریتان را شناسایی کرده و به گسترش شبکه ارتباطی خود بپردازید.

لینکدین چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد؟

در شبکه اجتماعی لینکدین می‌توانید با متخصصان هر حوزه آشنا شده و با آن‌ها شبکه ارتباطی بسازید. می‌توانید شغلتان را ارتقا داده و به موقعیت‌های بهتری دست پیدا کنید. این شبکه طوری طراحی شده که دیگر افراد می‌توانند صلاحیت شما را در هر مهارت تایید کنند و این راهی برای افزایش اعتبار حساب کاربری شماست.

endorse در لینکدین چیست؟

Endorse در لینکدین به معنای تایید صلاحیت حرفه‌ای شما در مهارت‌هایتان است. این تایید از سوی دوستان و آشنایان شما صورت گرفته و به دیگران کمک می‌کند تا با توانایی‌هایتان در حوزه‌های مختلف آشنا شوند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید