بلاگ

رشد شگفت‌انگیز پیج اینستاگرام با ریلز

تاثیر شگفت انگیز ریلز در رشد پیج

چرا ریلز به اینستاگرام اضافه شد؟

ریلز قابلیتی است که اخیرا به اپلیکیشن اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک اضافه شده است و کاربران می‌توانند با کمک آن ویدیوهای کوتاه ساخته و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
تجربه نشان داده است که انتشار ریلز تعامل پیج را بالا برده و باعث افزایش بازدید و جذب فالوور و در نهایت باعث رشد پیج می‌شود. در جریان اشتغال آکادمی راه روش‌های بالا بردن تعاملات پیج اینستاگرام، آموزش داده شده است.
در ادامه در مورد چگونگی ساخت ریلز و ویژگی‌های یک ریلز ترند صحبت خواهیم کرد.

instagram vs tiktok
اینستا و تیک تاک

نحوه ساخت ریلز اینستاگرام

ابتدا در قسمت بالا و سمت چپ برنامه روی گزینه Your story بزنید یا انگشت خود را از چپ به راست روی صفحه نمایشگر بکشید تا وارد قسمت استوری اینستاگرام بشوید و در قسمت پایین صفحه روی گزینه Reel بزنید.
creating reels
آموزش ساخت ریلز
سپس روی قسمت مربعی شکل کوچک کلیک کنید تا ویدیو کوتاه شما ریلز شود. توجه کنید که اگر می خواهید به ویدیو خود آهنگ و یا افکت اضافه کنید در این قسمت می توانید انجام دهید. البته در قسمت ادیت ویدیو هم این امکان وجود دارد.
سپس گزینه Preview را بزنید. در این مرحله پیش‌نمایشی از ویدیو ساخته شده به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید ویدیو خود را چک کنید و اگر مشکلی دارد آن را برطرف کنید و سپس گزینه Next را بزنید.

instagram reels

در این مرحله وارد قسمتی می‌شوید که می توانید برای ویدیوتان کپشن بنویسید، کاور انتخاب کنید و یا اکانت‌های مدنظرتان را تگ کنید.
سپس روی گزینه Next بزیند و در صفحه ای که به شما نشان داده می شود گزینه Share را انتخاب کنید تا ریل شما پست شود.
instagrram reel
آموزش ساخت ریلز
.شما می‌توانید از تمپلیت‌های خود اینستاگرام جهت بارگزاری ریلز استفاده کنید، اگر نمی‌دانید که چطور باید از این تمپلیت‌ها استفاده کنید، قدم به قدم تولید ریلز حرفه‌ای را به شما آموزش داده ایم.

ویدئوی نحوه بارگذاری ریلز اینستاگرام

چک لیست ریلز ترند شامل موارد زیر است:

به ویدیوهای خود متن و یا در واقع زیر نویس اضافه کنید، تا اگر افرادی ویدیو شما را بدون صدا هم تماشا کردند متوجه مفهوم آن بشوند و ترغیب شوند که تا پایان ویدیو را ببینند.
سعی کنید ویدیو خود را در حداقل زمان ممکن بسازید. در حال حاضر هرچه زمان آن کوتاه تر باشند مخاطب علاقه بیشتری به آن نشان می‌دهد و بیشتر بازدید می خورد مثلا ویژگی هایی محصول خود را در قالب یک ویدیو 40 ثانیه‌ای (برای مثال) منتشر کنید.
.در طول یک ویدیو می‌توانید سرعت پخش را کم و زیاد کنید تا توجه مخاطب به بعضی قسمت‌های ویدیو بیشتر معطوف شود.
استفاده از موسیقی بر روی ویدیو بی نهایت موثر است. سعی کنید از آهنگ‌هایی که مخاطب هدف شما بیشتر می پسندد و موسیقی‌های ترند که متناسب با ویدیو شماست استفاده کنید.
اگر دقت کرده باشید در هر بازه زمانی یکسری از چالش‌ها ترند می‌شود، در صورتی که بتوانید به طور خلاقانه ویدیو خود را منطبق بر این چالش‌ها بسازید بسیار به افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فالوور پیجتان کمک می‌کند.

good reels
ویژگی‌های یک ریلز خوب

خلاقیت موجب رشد ویو ریلز شما می‌شود

هر چه ویدیو خلاقانه‌تری بسازید و سعی کنید نکاتی که در بالا ذکر شدند را بهتر رعایت کنید احتمال ورود ریل شما به بخش اکسپلور بیشتر است.
به دلیل اینکه در حال حاضر ریلز نسبت به سایر ویدیوها بهتر وارد اکسپلور می شود، بهتر از سایر پست ها هم باعث افزایش بازدید و جذب فالوور می‌شود.
با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می‌توانید برای ادیت‌های ساده از جمله گذاشتن موسیقی، برش ویدیو، اضافه کردن متن و … می‌توانید از خود قسمت ادیت ریلز استفاده کنید.
همان طور که در قسمت های بالاتر هم توضیح داده شد ویدیوهای کوتاه بیشتر بازدید می خورند بنابراین شما با انتشار ویدیویی در حد 15 ثانیه هم می توانید به رشد پیج خود کمک کنید.
instagram reels

ایده‌هایی برای ساخت ریلز

توجه داشته باشید که موضوع پیج شما هر چه که باشد با خلاقیت و با کمک چالش‌های ترند می توانید از ریلز استفاده کنید و به دنبال آن رشد کنید.
اگر پیج فروشگاهی دارید می توانید از ویژگی های محصولاتتان از جمله رنگ و مدل‌های مختلف ریلز بسازید، حتی می‌توانید برای نمایش رضایت مشتری ها، مراحل بسته بندی محصولاتتان و … از آن استفاده کنید.
برای پیج های خدماتی هم مانند پیج فروشگاهی برای نشان دادن رضایت ها و یا آموزش مطالب کوتاه کاربردی می توان از ریلز استفاده کرد.
قطعا موضوعاتی که مناسب ساخت ریلز در پیج های بلاگری باشند بسیار زیاد است اما به طور مثال برای نمایش روزمرگی ها و آموزش موارد متناسب با موضوع پیج شما می تواند بسیار کاربردی باشند.
به این نکته هم توجه کنید که هرچه ویدیوهای بیشتری که در قالب ریل در حوزه های مشابه شما منتشر می شوند را نگاه کنید ایده های بهتری برای ساخت ریل به ذهنتان می رسد. البته برای ایده گرفتن از برنامه های دیگری از جمله پینترست هم می توانید استفاده کنید.

از کجا موضوعاتی را انتخاب کنیم که بازدید بیشتری دریافت کنیم؟

  • از گوگل ترندز استفاده کنید تا دغدغه مخاطبان را متوجه شوید و در گوگل ترندز به تفکیک شهر، به میزان سرچ و داغ بودن موضوع می‌توان بیشتر پی برد.
  • هرگاه که ایده‌ای برای تولید محتوا نداشتید می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید، گرچه ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد ولی کمک‌ خوبی به شما می‌کند.
  • اینسایت پست‌های اینستاگرام کاملا به شما نشان می‌دهد که مخاطبان شما از چه دسته موضوعاتی و به چه شکلی، بیشتر استقبال می‌کنند. حتی این کمک را به شما می‌کند که ساعت بارگذاری پست‌هایتان را هم جهت ویو بالاتر تعیین کنید.
  • اکسپلور گردی هم گزینه خوبی برای ایده گرفتن است. شما می‌توانید با بررسی پست‌های مختلف با موضوعات ترند بیشتر آشنا شوید و در جریان دغدغه و سلیقه مخاطبین قرار بگیرید و ایده‌های خوبی بگیرید.
  • قدرت تحلیل خودتان را دست کم نگیرید. هر محتوایی را که در اینستاگرام می‌بینید حتما نقاط قوت و ضعفش را بررسی کنید و یک سوال اساسی از خودتان بپرسید، چطور می‌توانیم همین محتوا را ارتقا دهیم؟
    instagram
    ایده تولید محتوا

برای ایده‌یابی در وقت خود صرفه‌جویی کنید

حقیقت این است که شما باید برای تولید محتوای خوب، ایده یابی و حرفه‌ای شدن زمان بگذارید. استفاده از تجربیات دیگران مانند این است که پیجتان برای رشد کردن، به جای استفاده از پله، سوار آسانسور شده است. برای استفاده از تجربیات ما می‌توانید به اینستاگرام آکادمی راه سر بزنید و تحلیل ریلز و محتوای پیج را بررسی کنید. یا برای یادگیری دقیق‌تر و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه از آموزش‌های جریان اشتغال استفاده کنید.

سخن آخر

در اپلیکیشن اینستاگرام هرچه از قابلیت‌هایی که اضافه می‌کند بهتر و بیشتر و خلاقانه‌تر استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند که بیشتر دیده شده و رشد کنید بنابراین در این برهه زمانی استفاده از  Reel می تواند گزینه بسیار موثری برای بالا آمدن پیجتان باشد.
امیدواریم که نکات گفته شده در این مطلب در مورد ساخت ریلز برای شما مفید و کمک کننده باشد و بتوانید از آن بهره ببرید.

سوالات متداول

آیا برای بالا رشد پیج، تنها ریلز بارگذاری کنیم؟

خیر، به این نکته توجه داشته باشید که برای رشد پیج، بیشتر از ریلز استفاده کنید.

از چه روشی برای ساخت محتوای خلاقانه استفاده کنیم؟

1. اکسپلور اینستاگرام
2.گوگل ترندز
3.پیج آکادمی راه

درکنار بارگذاری ریلز، چه کارهایی برای رشد پیجمان استفاده کنیم؟

استفاده از محتوای با کیفیت
حفظ تعامل با مخاطب
بارگذاری پست و استوری مرتب و با برنامه

برای بازدید بالای ریلز چه نکاتی را رعایت کنیم

استفاده از موسیقی ترندز
استفاده از زیرنویس برای ویدئوها
محتوای یونیک و با کیفیت

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید