بلاگ

فوت کوزه‌گری پست کردن ریلز اینستاگرام + آموزش تصویری

instagram reels

پست ویدئویی رو فراموش نکن!

بدیهی است که بارگذاری پست ویدئویی از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام به شمار می‌آید. توصیه ما به شما این است که در کنار بارگذاری عکس برای بالا رفتن آمار بازدیدهای پیجتان، حتما محتوای ویدئویی هم آپلود کنید و در نظر داشته باشید که بهتر است از تمامی امکانات و قابلیت‌هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. شما می‌توانید محتوای ویدئویی را هم به صورت ریلز (Reels)، پست چند اسلایدی بارگذاری کنید. اگر نمیدانید که در چه مواقعی هوشمندانه‌ترین انتخاب چه چیزی می‌تواند برای شما باشد حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انتخابی درست و با کیفیت داشته باش

با توجه به تقویم محتوایی که دارید سعی کنید با امکانات موجود بهترین تولید محتوای ممکن را داشته باشید. راه‌های زیادی برای بالا‌بردن کیفیت پست ویدئویی است اما قبل از آن به نکاتی می‌پردازیم که کیفیت کار شخص شما را بالاتر نشان می‌دهد. اگر انتخاب شما این است که خودتان در ویدئو حضور داشته باشید حتما آراستگی ظاهری خود را حفظ کنید و سعی کنید از قبل دیالوگ خود را آماده کرده باشید و از تسلط خود مطمئن شوید. اگر قرار است در ویدئو شما صدای شما شنیده شود سعی کنید که محیطتان حدالامکان ساکت باشد و از میکروفون استفاده کنید. استفاده کردن از هندزفری به دلیل ضبط کردن نویزهای اطراف اقدام هوشمندانه‌ای نیست.

اگر پس از ضبط تصمیم گرفتید که صدایتان بر روی ویدئو قرار دهید سعی کنید با میکروفون گوشی و با Voice recorder خود گوشی ضبط صدا را انجام دهید. برای حذف کرن نویزهای اطراف می‌توانید از برنامه‌ای مانند Noise Reducer استفاده کنید. در این مقاله حذف نویز‌های اطراف را به شما آموزش می‌دهیم. برای ضبط صدا نیاز به نصب برنامه دیگری نیست.

البته با استفاده از هوش مصنوعی نیز می‌توانید نویز ویدئوها را حذف کنید. برای این کار ابتدا، صدا را از ویدئو export کنید، و وارد ادوبی آدیشن کنید، نویزها را حذف کنید و سپس صدای بدون نویز را روی ویدئو بگذارید.

هدفتان را مشخص کنید!

اگر هدف شما این است که پستتان ویوی بالاتری بگیرد، ریلز به همراه یک آهنگ ترند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود برای این کار می‌توانید از تمپلیت و قالب‌های آماده‌ای که خود اینستاگرام در دسترس شما قرار می‌دهد هم استفاده کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره ریلز، و ویژگی‌های یک ریلز حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید مقاله رشد شگفت‌انگیز پیج اینستاگرام با ریلز را که در آکادمی راه منتشر کرده‌ایم را مطالعه کنید.

با چه نرم افزارهایی فیلم‌های خود را ادیت کنیم؟

نرم افزارهای زیادی برای ادیت فیلم وجود دارند ولی نرم افزارهایی که خروجی حرفه‌ای بتوان از آن‌ها منتشر کرد بسیار کم هستند. در این جا ما برنامه‌هایی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی بتوانید بهترین تدوین ویدئو را داشته باشید.

    • اینشات (Inshot) یک اپلیکیشن ویرایش و ساخت ویدئوها برای دستگاه‌های موبایل است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا ویدئوها را برش دهند، فیلترها و افکت‌ها اضافه کنند، موسیقی پس‌زمینه انتخاب کنند و تنظیمات دیگری برای ایجاد ویدئوهای جذاب و اشتراک‌گذاری‌پذیر داشته باشند. در جریان اشتغال آکادمی راه، صفر تا صد اینشات آموزش داده شده است.
      inshot logo
      لوگو اینشات
    • کپ کات (CapCut) یک ویرایشگر ویدئویی قدرتمند برای دستگاه‌های موبایل است که به کاربران امکان می‌دهد ویدئوها را برش دهند، افکت‌ها و ترانزیشن‌های مختلف اضافه کنند، موسیقی پس‌زمینه قرار دهند و ویرایش‌های پیشرفته را انجام دهند. این برنامه محبوب برای ساخت ویدئوهای کوتاه و جذاب برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است.

 

  • capcut logo
      لوگوی کپ‌کات

 

  • استوری ست “Storyset یک منبع آنلاین برای مجموعه‌های دست‌کشی و تصاویر متحرک با تمرکز بر روی اشکال و اقلام گرافیکی است. این منبع معمولاً برای افرادی که می‌خواهند محتوای گرافیکی برای استفاده در وبسایت‌ها، برنامه‌ها، ارائه‌ها و محصولات خود ایجاد کنند، مفید است. Storyset مجموعه‌های طراحی شده و انیمیشن‌های ساده را فراهم می‌کند که می‌توانید به عنوان بخشی از محتواهای تصویری خود استفاده کنید. برخی از منابع ممکن است رایگان باشند و برخی از آنها نیاز به پرداخت داشته باشند.

در آخرین آپدیت‌های اینستاگرام شما می‌توانید فیلم‌های خود را کات کنید و بر روی آن‌ها آهنگ ترند بگذارید و اگر کار کردن با برنامه‌های فوق برای شما سخت بود می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید.

و البته استفاده از تمپلیت های اینستاگرام هم گزینه مناسبی برای شماست مخصوصا اگر وقت کمی دارید و می‌خواهید بهترین پست ممکن را در زمان کم بارگذاری کنید.

طریقه استفاده از تمپلیت‌های اینستاگرام قدم به قدم + شکل

instagram profile
قدم اول اپلود ریلز

پس از بازکردن اپلیکشن اینستاگرام وارد پروفایل خود شوید و بر روی علامت مثبت که درون یک مربع قرار دارد بزنید.

و سپس بر روی reel بزنید.

instagram reels
قدم دوم آپلود ریلز

 

در نوار مشکی پایین صفحه در کنار نوشته reels عبارت templates بزنید و تمپلیتی که مناسب سلیقه و پیجتان است را انتخاب کنید.

instagram reels
قدم سوم آپلود ریلز

در این قسمت template های ریلز را مشاهده میکنیم.

instagram reel
قدم چهارم آپلود ریلز

ضرورت محتوای ویدئویی

هر کسی که قصد فروش کالا و یاخدماتی در اینستاگرام را دارد باید ضرورت استفاده از ویدئو را درک کند چرا که در ویدئو میتوانید ابعاد بیشتری از کاربرد محصولات و کیفیت خدمات خود را در پیجتان نشان دهید. عمده مردم به پیج‌هایی که علاوه بر عکس محتوای ویدئویی هم دارند بیشتر اعتماد میکنند.

سوالی که در این زمان مطرح می‌شود این که چگونه باید محتوای ویدئویی را در تقویم محتوایی خود بگنجانند و چه میزان تراکمی داشته باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم.
در ابتدا این را مد نظر داشته باشید که نوع کار شما بسیار در این مورد تاثیر گذار است ولی به صورت کلی بهتر است که به ازای هر 3 پستی که در صفحه خود منتشر ‌می‌کنید یک پست ویدئویی نیز وجود داشته باشد.
برای اینستاگرام مهم است که از هر مدل محتوایی در پیجتان استفاده کنید.

نکاتی که رشد پیجتان را سریع‌تر می‌کند

ویدئوی شما نباید طولانی باشد چرا که امروزه مخاطبان حوصله محتوای طولانی را ندارند و دنبال آسانسورهایی برای یادگیری هستند به همین علت است که عناوینی مانند:5 فوت کوزه‌گری آشپزی، که در 5 ثانیه مخاطبان را غنی از اطلاعات ارزشمند می‌کند بازدهی بالاتری دارد تا یک آموزش غذای 10 دقیقه‌ای.

حتما عنوان مناسبی برای ویدئوی خود انتخاب کنید! انتخاب عناوین جنجالی که مخاطبان را امر و نهی میکند یا این حس را به آنان می‌دهد که با از دست دادن این پست از زندگی عقب می‌افتند انتخاب مناسبی است. به هیچ عنوان محتوای خود را بدون عنوان رها نکنید! ( این کار آماتورها است، شما حرفه‌ای باشید و عنوان درست را انتخاب کنید!)

چرا باید پست ویدئویی را جدی بگیریم

اولین موردی که خیلی به آن نیازمندیم جذب توجه است ویدئوها معمولاً به دلیل جذابیت بیشتری که نسبت به تصاویر ثابت دارند، توجه بیشتری را جلب می‌کنند. این می‌تواند باعث افزایش تعداد دنبال‌کنندگان شما و افزایش تعاملات در پست‌های شما شود.

دومین مورد اشتراک گذاری تجربه است، با انتشار ویدئوها، می‌توانید تجربه‌ها، مکان‌ها، رویدادها و لحظات خاصی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.

سومین مورد که از جمله موارد مهم در برندسازی محسوب می‌شود، نشان دادن شخصیت است، ویدئوها می‌توانند به شما کمک کنند تا شخصیت و شناخته شدگی خود را بیان کنید.

و مورد چهارم که دلیل رشد پیج شماست انتقال احساس و ارتباط عمیق‌تر: ویدئوها می‌توانند به طور موثر‌تری احساسات، حالات و انگیزه‌ها را به مخاطبان منتقل کنند. از طریق تلفن‌همراه یا کامپیوتر، کاربران می‌توانند احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند.

instagram reel
ساخت ریلز اینستاگرام

جمع‌بندی

اکثر افراد امروزه دسترسی آسان‌تری به ویدئوها دارند تا متن و تصاویر. با توجه به تکامل فناوری و تلفن‌همراه‌ها، مشاهده ویدئوها در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر است.
در نهایت، اهمیت اشتراک‌گذاری ویدئوها در اینستاگرام به میزان تاثیرگذاری محتوا، هدف‌ها، پرسونای مخاطبان و استراتژی شخصیتان بستگی دارد. با توجه به اهداف و نیازهای خود، می‌توانید تصمیم‌گیری مناسبی در مورد اشتراک‌گذاری ویدئوها بر روی این پلتفرم انجام دهید. در این مقاله ما روش بارگذاری ویدئو و اهمیت استفاده از محتوای ویدئویی را برای شما توضیح دادیم.

سوالات متداول

رایج‌ترین اپلیکشن‌های ادیت ویدئو در اینستاگرام کدامند؟

اینشات
کپ‌کات

آیا با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان نویز ویدئوها را حذف کرد؟

بله، با استفاده از هوش مصنوعی در سایت ادوبی، میتوان نویزها را تا حد قابل قبولی حذف کرد.

برای بالا بردن ویو ریلز، از چه تکنیکی استفاده کنیم؟

سعی کنید که طول ریلز شما زیر 10 ثانیه باشد تا ویو بیشتری بگیرید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید