بلاگ

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

از میان رسانه های اینترنتی، اینستاگرام به دلیل وجود هزاران عکس و فیلم و گرافیکی بودن این برنامه،بیشترین حد مصرف اینترنت را دارد. پس صرفه جویی در مصرف اینترنت در این برنامه پرطرفدار بسیار حائز اهمیت می باشد.

با استفاده از برخی روشهای ساده ولی کاربردی می توان مصرف اینترنت را تا حد قابل توجهی کاهش داد که هرکدام از این روش ها با استفاده از اقدامات مختلفی حجم اینتزنت مصرفی را کاهش می دهند.

صرفه جویی اینترنت

پس شما می توانید بسته به نیاز خود یک یا چند روش برای کاهش مصرف اینترنت خود انتخاب و از آن استفاده کنید.

با 6 روش زیر شما می توانید مصرف اینترنت خود را تا حد زیادی کم کنید :

1- تنظیمات قسمت Cellular Data Use در اینستاگرام

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که به محض ورود به اینستاگرام ویدیوها بدون اجازه شما به صورت خودکار دانلود و  پخش می گردند و همین و مسئله باعث هدر رفتن اینترنت شما می شود. اما خوشبختانه شما می توانید با کمک تنظیمات بخش Mobile Data Use یا Cellular Data Use میزان مصرف اینترنت خود را محدود کنید و از دانلود خود به خود ویدیو ها جلوگیری کنید.

 برای این کار باید :

1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید

2. وارد Settings شده و گزینه Account را انتخاب کنید

3. با توجه به آپدیت لودن اینستاگرام خود گزینه Cellular Data Use یا Mobile Data Use را پیدا کنید

4. حالا وارد این قسمت شده و گزینه data saver را انتخاب کنید

کاهش مصرف اینترنت

معنی data usage در اینستاگرام

منظور از data usage همان اینترنت مصرفی شما است که در آپدیت های جدید اینستاگرام شما می توانید از طریق دو گزینه آن ها کنترل کرده و اینترنت مصرفی خود را کاهش دهید. این دو گزینه use less scellular data و upload at highest quality هستند.

کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

معنی data saver  در اینستاگارام

یکی از راه های کاهش اینترنت مصرفی فعال کردن این گزینه است چرا که فعال کردن آن باعث می‌شود که ویدیوهایی که در برنامه اینستاگرام با آن ها مواجه می شوید، به طور خودکار دانلود نشوند. در این شرایط شما انتخاب میکنید که کدام ویدیو دانلود شود و اینترنت کمتری را صرف دانلود پست ها می کنید.

data saver چیست

2- تنظیمات قسمت High Resolution Media در اینستاگرام

بعد از فعال کردن گزینه data saver ، در قسمت High resolution media شما می توانید تعیین کنید که عکس ها و ویدیو ها در هر صورت یعنی هنگام اتصال به wi-fi و یا اینترنت موبایل با کیفیت بالا نشان داده شوند یا با انتخاب گزینه بعدی شما فقط هنگام اتصال به wi-fi عکس ها و ویدیو ها را با کیفیت بالا میبینید و یا با انتخاب گزینه هیج کدام (Never)، ویدیو ها دیگر با کیفیت بالا دانلود نمی شوند و کمی کاهش کیفیت بوجود می آید و همین باعث می شود حجم کمتری اینترنت مصرف شود.

3- صرفه جویی اینترنت اینستاگرام با تنظیمات تلفن

باید بدانید که برخی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه نیز اینترنت مصرف می‌کنند. مفهوم مصرف اینترنت در پس زمینه این است که در زمانی که به اینترنت متصل هستید، حتی با این که اپلیکیشن را باز نکرده‌اید، اپ مورد نظر مقداری اینترنت مصرف می‌کند. البته باید بدانید که برخی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در صورتی که جلوی مصرف اینترنت پس زمینه در آن‌ها را بگیرید، ممکن است نتوانند به درستی پیام‌ها را به شما بدهند.

تنها زمانی که آن‌ها را باز می‌کنید، پیام‌های شما را نشان خواهند داد. اما این کار می‌تواند موجب کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام و برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها شود.

شما می توانید میزان مصرف اینترنت اینستاگرام و یا سایر برنامه های نصب شده روی گوشی تلفن همراه خود را از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراهتان کنترل و مدیریت کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.

پس از آن گزینه (Data Using) را انتخاب کنید.

در این بخش لیست تمام اپلیکیشن‌های خود را مشاهده می‌کنید.

در میان آن‌ها به دنبال اینستاگرام بگردید. پس از وارد شدن به بخش مربوط به اینستاگرام گزینه (Restrict background data) را فعال کنید.

با این کار می‌توانید بخشی از اینترنت مصرف شده توسط اینستاگرام را کاهش دهید.

 اینترنت اینستاگرام در تنظیمات تلفن

4- خاموش کردن (Notifications)

غیر فعال کردن اعلان ها یکی از روش های دیگر برای محدود کردن استفاده از اینترنت اینستاگرام است. این موضوع باعث می شود کمتر به اینستاگرام رجوع کنید و در نتیجه مصرف اینترنت شما در استفاده از اینستاگرام کاهش یابد

برای این که بتوانید این کار را انجام دهید:

باید وارد قسمت تنظیمات گوشی تلفن همراه شوید.

سپس وارد بخش (Notifications) شوید و گزینه (Advanced) را انتخاب کنید.

در این بخش اینستاگرام را پیدا کنید و گزینه (Allow notifications) را خاموش نمایید.

پس از انجام این کار، دیگر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام برای شما نخواهد آمد اما حجم مصرف اینترنت شما کاهش خواهد یافت.

صرفه جویی اینترنت اینستاگرام با تنظیمات تلفن

 

5- غیرفعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی

غير فعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی

قطع بروزرسانی خودکار اینستاگرام روشی دیگر برای کاهش میزان مصرف اینترنت اینستاگرام بشمار می رود. برای این کار باید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا وارد پلی استور گوگل شوید.

سپس از طریق دکمه منو، گزینه (Settings) را انتخاب کنید.

در منویی که مشاهده خواهید کرد سه گزینه وجود دارد:

گزینه اول: اولین گزینه که مشاهده می‌کنید، (Over any network) است. انتخاب این گزینه به این معنی است که هر زمان به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه‌ها عرضه شود، آن‌ها به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شوند.

گزینه دوم: گزینه دوم (Over WiFi only) است. با انتخاب این گزینه، به‌روزرسانی برنامه‌ها تنها زمانی که به وای‌فای دسترسی داشته باشید انجام خواهد شد.

گزینه سوم: سومین گزینه موجود در این بخش (Dont auto-update apps) است. با انتخاب این گزینه برنامه‌ها تنها زمانی به‌روزرسانی می‌شوند که شما به صورت دستی آن‌ها را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه سوم، دیگر برنامه‌ها به صورت خودکار دانلود و نصب نمی‌شوند و مصرف اینترنت شما به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

غیرفعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی

6- ذخیره نکردن عکس‌ها و فیلم‌های آپلود شده

یکی از کارهایی که در اینستاگرام باعث مصرف حجم اینترنت می‌شود، ذخیره عکس‌ها و فیلم‌هایی است که توسط شما در اینستاگرام آپلود می‌شود. این کار علاوه بر این‌که باعث مصرف اینترنت می‌شود، فضای گوشی شما را نیز به مرور پر خواهد کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از تنظیمات، این قابلیت اینستاگرام را غیرفعال کنید.

برای این کار :

به تنظیمات اکانت اینستاگرام خود بروید.

سپس وارد بخش اکانت شوید و در آنجا گزینه (Orginal Posts) را انتخاب کنید.

در بخشی که وارد می‌شوید، قابلیت خاموش کردن قابلیت سیو عکس و فیلم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

ذخیره نکردن عکس‌ها و فیلم‌های آپلود شده

سخن پایانی

اینستاگرام یکی از رسانه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که از همان ابتدای پیدایش خود مورد استقبال کاربران قرار گرفت و تا امروز بیش از چندین میلیون کاربر فعال دارد. چالش بزرگی که کاربران این شبکه اجتماعی با آن مواجه هستند این است که چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهند که در این مقاله روش های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام نظیر قطع پخش خودکار فیلم در اینستاگرام، غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام، غير فعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی و… را در اختیار شما قرار داده شد. به این ترتیب تا سرحد زیادی قادر خواهید بود مصرف اپلیکشن اینستاگرام را کم کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید