بلاگ

آموزش بلاگری در اینستاگرام و تمام زیر و بم آن!

آموزش بلاگری در اینستاگرام
فهرست مطالب

بلاگری در اینستاگرام ، این روزها به شغلی پردرآمد و هیجان‌انگیز برای جوان‌ها تبدیل شده است. اما باید بدانید که رسیدن به این هدف، چندان هم که به نظر می‌رسد، راحت و آسوده نیست. بلکه نیازمند کسب مهارت‌های مختلف در حوزه تولید محتوا، شناخت مخاطب، اصول ارتباطات و … می‌باشد. همچنین باید زمان زیادی را صرف کنید تا در نهایت به نتیجه موردنظرتان دست یابید. با این حال افراد زیادی به سبب علاقه و رویای درآمد زیاد به سراغ سرمایه‌گذاری در این شغل می‌روند. ما در آکادمی راه تصمیم گرفتیم مطلبی برای این عزیزان آماده کرده و در رابطه با آموزش بلاگری در اینستاگرام به شما کمک کنیم. پس اگر رویای بلاگر شدن را در سر می‌پرورانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بلاگر کیست و بلاگری در اینستاگرام یعنی چه؟

در سال‌های گذشته، برخی افراد جزئیات زندگی و اتفاقات پیرامونشان را در قالب خاطره نویسی بر بستر وب با کاربرانشان به اشتراک می‌گذاشتند. رفته رفته این سایت‌ها، طرافدارانی پیدا کردند و وبلاگ نویسی به یک سرگرمی تبدیل شد. اما با گذشت زمان و روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی مختلف، برقراری ارتباط میان خاطره‌نویسان و کاربرانشان، شکلی دیگر به خود گرفت. طوری که امروز شاهد صفحات مختلف با محتوای خاطرات در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

بلاگرها (Blogers)، افرادی هستند که برخی از جزئیات زندگیشان را در قالب تصاویر و ویدئوهای جذاب با کاربرانشان به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها در امر استفاده از بستر دیجیتال تخصص داشته و می‌توانند احساسات مخاطبانشان را با محتوایی جالب درگیر کنند. آن‌ها درباره موضوعات مختلف از جمله تفریحات، خانه‌داری، موسیقی، هنر، سفر و …، محتوا تولید می‌کنند. سپس با رشد صفحات خود و افزایش مخاطبانشان، اقدام به جذب اسپانسر، تبلیغات، فروش محصول و … کرده و به درآمد می‌رسند.

بلاگری در اینستاگرام

معرفی انواع روش های بلاگری در اینستاگرام

برای بلاگری در اینستاگرام ، روش‌های مختلفی وجود دارد که از نظر نوع محتوای اشتراکی و مخاطبان هدف با یک‌دیگر متفاوت هستند. بلاگرها به طور معمول در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کنند:

1- بلاگرهای اهل گردش و سفر

بلاگرهای گردشگری معمولا محتوای پیج خود را به خاطرات سفرهایشان اختصاص می‌دهند. آن‌ها درباره جاهای دیدنی مختلف، فرهنگ مردم آن منطقه، بافت شهری، امکانات هر منطقه و حتی هزینه حدودی سفر به مکان‌های دیدنی صحبت می‌کنند. گستره مخاطبان این بلاگرها بسیار وسیع است. زیرا اغلب مردم از دوستداران گردش و تفریح تا کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی درباره مناطق مختلف داشته باشند، صفحه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

2- بلاگر های جذاب و بدون دغدغه

گروه دوم، بلاگرهایی هستند که معمولا یک زندگی ایده‌آل و بدون دغدغه را برای مخاطب به نمایش می‌گذارند. آن‌ها درباره روند زندگی روزمره، میکاپ‌های مختلف، تفریحات و حتی خوراکی‌هایشان، محتوا تولید می‌کنند. این بلاگرها که اغلب با عنوان سوئیت هوم هم شناخته می‌شوند، مخاطبان زیادی داشته و می‌توانند از راه تبلیغات وسایل مختلف به درآمد برسند.

3- بلاگر های سیاستمدار و باهوش

گروهی از بلاگرها برای جذب مخاطب بیشتر از هشتگ‌های مناسب و ترند استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا موضوع صحبت خاصی را دنبال نمی‌کنند. بلکه با توجه به اتفاقات روز و ترند، موضوعی برای ارتباط با مخاطب انتخاب می‌کنند. این بلاگرها بسیار سیاستمدار و باهوش بوده و با صرف زمان روی دنبال کردن اتفاقات دنیا، به مخاطب دست پیدا می‌کنند.

4- بلاگر های جنجالی

گاهی افراد، محتوای پیجشان را به حواشی و جنجال‌های مختلف اختصاص می‌دهند. این بلاگرهای جنجالی معمولا از فمنیست‌ها، سلبریتی‌های پرحاشیه، ستاره‌های جهان، هنرمندان ساختارشکن و فعالان حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شوند.

5- بلاگر های بدون چهره

به تازگی نوع جدیدی از بلاگری در اینستاگرام دیده می‌شود که به بلاگرهای بدون چهره معروف هستند. این گروه افراد، به طور مستقیم مقابل دوربین قرار نمی‌گیرند، بلکه در پشت دوربین حضور یافته و محتواهای مختلفی تولید می‌کنند. آن‌ها در حوزه‌هایی نظیر آشپزی، گردشگری، آموزشی و … فعالیت دارند.

اولین قدم های شروع بلاگری در اینستاگرام

اگر قصد بلاگری در اینستاگرام را دارید و می‌خواهید ترفندهای این کار را بیاموزید باید بدانید که این کار فردی نیست. بلکه یک کار گروهی بوده و برای موفقیت به کمک نیاز دارید. شاید با خود بگویید که در اغلب صفحات معروف، تنها یک نفر مقابل دوربین قرار دارد. اما واقعیت این است که این افراد، گروهی در پشت صحنه دارند که در تولید محتوا به آن‌ها کمک می‌کنند. شاید در ابتدای کار بتوانید به تنهایی از پس امور برآیید، اما با گذشت زمان و افزایش مخاطبانتان باید ادمین اینستاگرام استخدام کنید.

دومین قدم که برای شروع بلاگری در اینستاگرام باید بردارید، شناسایی رفتار و سلیقه مخاطبان هدف است. اگر بخواهید بدون هیچ تحقیق و برنامه‌ای وارد گود رقابت شوید، در زمانی کوتاه شکست خواهید خورد. برای موفقیت، هر چه بیشتر تلاش کنید، باز هم کم است. پس تمام توانتان را بگذارید تا با رفتار مخاطب آشنا شده و بتوانید محتوایی مطابق با سلیقه آن‌ها تولید کنید. هر چه زمان بیشتری برای این کار صرف کنید، شانس موفقیتتان بیشتر خواهد بود.

بلاگری اینستاگرام

ویژگی های یک بلاگر موفق چیست؟

امروزه بلاگری به عنوان یک شغل پردرآمد در دنیا به شمار می‌آید و افراد زیادی به این حرفه علاقه دارند. اما وقتی کمی دقیق می‌شویم، تنها گروه اندکی را در این حوزه موفق می‌یابیم. گروهی که معمولا یکسری ویژگی‌های مشترک دارند که عبارتند از:

1- علاقمند به ارتباط با افراد مختلف

یک بلاگر موفق باید از ارتباط گرفتن با افراد مختلف نترسد. این فرد باید توانایی بالایی در برقراری ارتباط داشته و از گفتگو با افراد متعدد، خسته نشود. اولین عامل تاثیرگذار در بلاگر شدن ، قدرت کلام و نفوذ شما در افراد است. علاوه بر این باید به تولید محتوا، صحبت درباره اتفاقات مختلف، تهیه ویدئو و حتی استفاده دائم از گوشی موبایل نیز علاقمند باشید. زیرا مدت زیادی از زمانتان را باید صرف این امور کنید تا در حرفه بلاگری موفق شوید.

2- فعالیت مداوم و پشتکار

دومین ویژگی لازم برای بلاگری در اینستاگرام ، فعالیت مداوم و پشتکار زیاد است. زیرا برای حضور در میدان رقابت اینستاگرام باید دائما در حال تولید محتوا باشید. حتی ممکن است ماه‌ها و سال‌های اولیه کارتان، موفقیتی حاصل نشده و مخاطب زیادی به دست نیاورید. اما در طول زمان، شاهد موفقیت و رشد پیجتان خواهید بود؛ به شرط آن که از فعالیت، خسته نشوید.

3- داشتن اطلاعات به روز و آپدیت

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب در سراسر دنیاست که بیش از 900 میلیون کاربر دارد. به همین دلیل، توسعه‌دهندگان آن، مدام در حال رشد و تغییر در الگوریتم‌های این شبکه هستند تا تجربه بهتری برای کاربرانشان فراهم آورند. در این میان اگر شما بخواهید در یک مسیر تکراری، فعالیت کرده و تغییر نکنید، قطعا محکوم به شکست هستید.

بلاگری در اینستاگرام نیازمند تحقیق و به روز نگه داشتن اطلاعاتتان درباره روند کاری این شبکه اجتماعی است. شما باید از جدیدترین تغییرات الگوریتم‌های این شبکه مطلع بوده و محتواهایی مرتبط با ترندهای روز تولید کنید.

4- فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف

اغلب بلاگرهای موفق، در شبکه های اجتماعی متعددی فعالیت دارند. آن‌ها، تنها به اینستاگرام قانع نبوده و در شبکه‌هایی نظیر تیک‌تاک، یوتیوب، توییتر و … نیز اکانت تجاری دارند. زیرا می‌دانند باید با مخاطبانشان در فضاهای مختلف ارتباط گرفته و آن‌ها را به سمت خود جذب کنند. اگر بخواهید تمام تمرکزتان را روی یک شبکه اجتماعی بگذارید، در طول زمان و با بروز اتفاقات مختلف، ممکن است شکست بخورید.

دوره آموزش بلاگری در اینستاگرام

چطور یک بلاگر موفق شویم؟

حال که کمی با بلاگری در اینستاگرام و ویژگی های یک بلاگر موفق آشنا شدیم، بیایید درباره مسیر موفقیت در بلاگری هم صحبت کنیم. در ادامه روند تبدیل شدن به یک بلاگر موفق را از زبان آکادمی راه می‌خوانیم:

1- در یک موضوع خاص فعالیت کنید.

اولین کاری که پیش از ساختن اکانت تجاریتان باید انجام دهید، انتخاب یک موضوع خاص برای فعالیتتان است. این موضوع، روند کاری پیج شما در آینده را مشخص می‌کند. پس بهتر است مطابق با تخصص، مهارت‌ها و علاقه شما باشد. هر چه تسلط شما در موضوع انتخابیتان بیشتر باشد، بهتر و برجسته‌تر در نگاه مخاطبان می‌نشینید و این شروع مسیر موفقیت است.

عدم انتخاب و تعیین موضوع خاص برای روند پیج منجر به از دست دادن اعتبار میان مخاطبان می‌شود. تا جایی که آن‌ها، شما را ترک کرده و به سراغ رقبایتان می‌روند. علاوه بر این، الگوریتم‌های اینستاگرام نیز قادر به دسته‌بندی فعالیت شما نبوده و نمی‌توانند پست‌هایتان را به مخاطبان جدید عرضه کنند. در نتیجه شانس رشد پیج را هم از دست خواهید داد.

اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر دارد. اگر ‌می‌خواهید بخشی از بلاگرها و ایفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید خودتان را برجسته‌تر از دیگران نشان دهید. باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید. اگر بر موضوع انتخابی‌تان تسلط کافی پیدا کنید، دیگر عدد فالوئرها اهمیتی ندارد.

2- برای محتوا زمان صرف کنید.

تولید محتوای بی‌کیفیت و ساده، در نظر مخاطب چندان ارزشمند نیست. اگر می‌خواهید رضایت مخاطبانتان را به دست آورید، باید برای تولید محتوا در اینستاگرام زمان صرف کنید. تا جایی که از کیفیت محتوای تولید شده، اطمینان یافته و بتوانید جایگاه پیجتان را ارتقا دهید. هر چه محتوای ارائه شده توسط شما، جدیدتر، جذاب‌تر و باکیفیت‌تر باشد، مخاطبان احساس بهتری داشته و تمایل به دنبال کردن شما خواهند داشت. ضمن این که محتوای خوب، منجر به دیده شدنتان در نگاه مخاطبان جدید هم می‌شود.

وقتی از محتوای باکیفیت برای بلاگری در اینستاگرام صحبت می‌کنیم، تنها منظورمان به کیفیت عکس‌ها و ویدئوها نیست. بلکه ایده و موضوع محتوا و حتی کپشنی که برای آن در نظر می‌گیرید نیز مهم هستند. سعی کنید از روی دست دیگران تقلب نکرده و محتوایی اختصاصی و نو به مخاطب عرضه کنید. شاید این کار در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما در طول زمان، ایده‌های بهتری برای تولید محتوا به دست خواهید آورد.

2- طرح و قالب مشخصی برای محتوا انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که برای بلاگری در اینستاگرام باید در نظر بگیرید، انتخاب طرحی مشخص برای محتواست. شما باید یک امضا برای کارتان به وجود آورید. طوری که هر گاه مخاطب، تصاویر و ویدئوهای شما را دید، از سبک چیدمان تا نورپردازی بتواند امضای شما را در کار پیدا کند. با این روش، حتی از محتوایتان، کپی هم بشود، باز مخاطب روح شما را در آن می‌بیند. پس طرح و قالبی مختص به خودتان برای محتوا ایجاد کرده و به آن پایبند باشید.

3- بیوگرافی صفحه اینستاگرام را فراموش نکنید.

وقتی مخاطب وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شود، بیوگرافی اولین چیزیست که می‌بیند. پس باید در این قسمت، توضیحی جذاب و هیجان‌انگیز از خودتان بنویسید. توضیحی که در عین کوتاه بودن، مخاطب را به دیدن دیگر بخش‌های صفحه تشویق کند.

برای نوشتن بیوگرافی صفحه اینستاگرام سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط، استیکرها، موقعیت جغرافیایی و … کمک بگیرید.

4- اینستاگرام و روش کار آن را بشناسید.

برای بلاگری در اینستاگرام باید با روش کاری این شبکه اجتماعی به خوبی آشنا باشید. هر چه مهارت شما در شناخت الگوریتم‌ها و امکانات و قابلیت‌های اینستاگرام بیشتر باشد، شانس موفقیتتان بیشتر خواهد بود. پس درباره اهمیت هر یک از بخش‌های این شبکه اعم از پست، استوری، ریلز، ویدئو، کپشن، هشتگ و … تحقیق کنید. تا با انتشار هر محتوا، بیشترین درصد جذب مخاطب را کسب نمایید.

5- اکانت تجاری را فعال کنید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده است که مخاطبان زیادی را در دل خود جای می‌دهد. بنابراین اگر قصد بلاگری در اینستاگرام را دارید باید از آمار و داده‌های آن استفاده کنید. آماری که به شما نشان دهد، هر محتوایی که منتشر کردید تا چه حد تاثیرگذار بوده و بتوانید سلیقه مخاطب را بشناسید. اینستاگرام، آمار مورد نیاز برای بلاگرها را در اکانت‌های تجاری جمع‌آوری می‌کند. بنابراین شما می‌توانید تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، ویوها، تعداد دفعات انتشار پست و یا ذخیره آن، ساعات اوج بازدید از صفحه‌تان و … را مشاهده کنید.

متاسفانه هنوز هم برخی بلاگرها به این مهم، توجه نداشته و صفحاتشان را در حالت پرایوت نگه می‌دارند. آن‌ها درباره اهمیت تجاری کردن اکانتشان هیچ نمی‌دانند و حتی حاضر نیستند زمانی را صرف تحقیق در این باره کنند. اما اگر شما می‌خواهید یک بلاگر موفق شوید، حتما اکانتتان را در حالت تجاری قرار داده و از آمار اینستاگرام استفاده کنید.

6- با دیگر بلاگرها همکاری کنید.

برخی تصور می‌کنند، همکاری با دیگر بلاگرها منجر به از دست دادن مخاطبانشان می‌شود؛ اما این یک باور غلط است. زیرا با انتشار پست‌ها و استوری‌های مشترک می‌توانید مخاطبان بیشتری به سمت خود جلب کنید. علاوه بر این، اعتبار شما نزد مخاطبانتان نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با بلاگرهایی که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند و مکملتان هستند، همکاری داشته باشید.

برای همکاری با دیگر بلاگرها باید ابتدا لیستی از بلاگرهای مشابه و هم سلیقه خود تهیه کنید. سپس آن‌ها را دنبال کرده و سعی کنید در صفحه‌شان فعال باشید. تا کم کم باب رفاقت باز شده و بتوانید محتوای اشتراکی تهیه و تولید نمایید.

بلاگر شدن

برای بلاگری در اینستاگرام چه ابزارهایی لازم است؟

قطعا شروع هر حرفه و شغلی نیازمند تهیه یکسری ابزارها و وسایل ضروری است. برای بلاگری در اینستاگرام نیز باید ابزارهایی تهیه کنید که به تولید محتوای باکیفیت کمک کنند. این ابزارها عبارتند از:

  • یک گوشی موبایل باکیفیت که بتوانید تصاویر و ویدئوها جذابی تهیه کنید.
  • پایه نگهدارنده موبایل برای ساخت محتوا که امکان نصب نور و میکروفن را هم داشته باشد.
  • میکروفن برای تولید محتواهای ویدئویی که به کیفیت صدا نیاز دارند.
  • رینگ لایت یا نور سافت باکس برای نورپردازی بهتر در زمان تولید محتوا
  • اپلیکیشن‌ها ادیت عکس و فیلم نظیر پیکس آرت، ویوا ویدئو، اینشات و …

چند ایده جذاب برای بلاگری اینستاگرام

برای بلاگری اینستاگرام باید ایده و موضوع جالب توجهی برای عرضه داشته باشید. ایده‌ای که بتواند نظر کاربر را جلب کرده و او را به مخاطب وفادار شما تبدیل کند. برخی از ایده‌های کاربردی در فضای امروز اینستاگرام عبارتند از:

  • دستور غذاهای محلیتان را به مخاطبان آموزش دهید؛ اما نه به شیوه‌های تکراری! بلکه با استفاده از ترندهای روز اینستاگرام و خلق آثاری جذاب و جالب توجه.
  • درباره حوزه تخصصتان، ویدئوهای آموزشی کوتاه تهیه کرده و نکات کلیدی را گوشزد کنید.
  • جدیدترین مقالات روز دنیا را در حوزه تخصصتان برای مخاطب بازگو کنید. اما به زبانی ساده و قابل فهم برای همه!
  • ساخت کلیپ‌ها و تصاویر طنز و ایجاد حال خوش برای مخاطب
  • معرفی مکان‌های دیدنی با ریز جزئیاتشان، طوری که مخاطب احساس کند در طول سفر، کنار شماست.
  • مرفی کتاب‌های جدید و حتی خواندن بخش‌های جالب آن‌ها برای مخاطب
  • و …

نکات مهمی که برای بلاگر شدن باید بدانید!

برای رسیدن به قله‌های موفقیت در حوزه بلاگر شدن بهتر است نکات زیر را خوانده و سعی کنید آن‌ها را اجرا نمایید:

  • هدفتان از بلاگر شدن را به طور واضح، مشخص کنید. آیا به دنبال فالوور بیشتر هستید؟ یا می‌خواهید برند شخصیتان را پرزنت کنید؟ یا شاید می‌خواهید محصولتان را به فروش برسانید؟ با تعیین هدف می‌توانید نوع محتوای لازم برای پیجتان را پیدا کنید.
  • برای تولید محتوا، یک برنامه مشخص در نظر بگیرید. این که 5 روز پشت سر هم محتوا تولید کرده و ناگهان 2 هفته غیبتان بزند، بدترین اتفاق در بلاگری اینستاگرام است. با این کار مخاطب اعتمادش نسبت به شما را از دست می‌دهد.
  • کپی کاری و سمبل کاری را دور بیاندازید. شما باید محتوایی خاص و درخور به مخاطب عرضه کنید.
  • در استوری ها فعال باشید. زیرا در استوری، کاربران شما را بهتر می‌بینند و ارتباط و صمیمیت بیشتری با شما خوهند داشت.
  • با انتشار پست‌ها، مخاطبان را به بازگو کردن نظرشان درباره موضوع پست تشویق کنید. از آن‌ها بپرسید به محتوایی نیاز دارند؟ و آیا با موضوع پست‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؟
  • هشتگ ها را دست کم نگیرید. آن‌ها راه شناساندن پیج شما به دیگر مخاطبان هستند. استفاده از هشتگ درست در کپشن، شانس دسترسی به مخاطبان جدید و رشد پیجتان را بسیار افزایش می‌دهد.

درآمد بلاگری در اینستاگرام چقدر است؟

درآمد بلاگری در اینستاگرام به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این که یک بلاگر در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟ چه تعداد مخاطب دارد؟ ارتباط و محبوبیتش میان مخاطبان تا چه حد است؟ و مواردی از این دست در تعیین درآمد بلاگرها بسیار موثر است. علاوه بر این، استراتژی‌ای که هر بلاگر برای درآمدزایی از طریق پیجش انتخاب می‌کند نیز متفاوت است. برخی قصد فروش محصولشان را دارند. برخی می‌خواهند تخصصشان را به مخاطب نشان داده و مشتری بیابند. برخی دیگر دنبال تبلیغ گرفتن برای پیج‌ها و برندهای مختلف هستند. هر یک از این‌ها نیز در میزان درآمد بلاگرها تاثیرگذار بوده و نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای این کار تعیین کرد. اما به طور کلی هر چه ارتباط بهتری با مخاطبان داشته باشید، درآمد نهاییتان نیز بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

قطعا بلاگری در اینستاگرم یک کار ساده و راحت نیست. بلکه برای موفقیت در این حرفه و رسیدن به درآمد عالی باید زمان زیادی را صرف آموزش کنید. آموزش‌هایی که دانش شما در برقراری ارتباط با مخاطب را افزایش دهند. به شما بیاموزند که چطور ایده‌های ذهنیتان را به صورت ویدئو و عکس به مخاطب عرضه کنید. و یاد بگیرید تا هم‌پا با تغییرات روز دنیا حرکت کرده و چالش‌ها و ترندهای جهانی را برای دیده شدن به کار ببرید. ما در آکادمی راه، دوره رایگان و جریان اشتغال را طراحی کردیم که آموزش‌هایی کاربردی برای کسب درآمد از اینترنت و اینستاگرام را شامل می‌شوند.

سوالات متداول:

بهترین ایده برای بلاگری در اینستاگرام چیست؟

ایده های مختلفی برای بلاگری در اینستاگرام وجود دارد که برای انتخاب آن‌ها باید به توانایی‌ها، مهارت‌ها و علایق خود توجه کنید. اما به طور کلی هر ایده‌ای با پشتکار و خلاقیت، قطعا با ثمر نشسته و موفقیت به همراه دارد.

چطور از بلاگری در اینستاگرام به درآمد برسیم؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام به شیوه بلاگری باید بر روی تبلیغات تمرکز کنید. اما این مسئله در گرو تولید محتوای عالی برای پیج و جذب مخاطبان وفادار است که برای آن باید آموزش دیده و تلاش کنید. دوره جریان اشتغال و دوره رایگان آکادمی راه در این مسیر به شما کمک می‌کنند.

آیا بلاگری در اینستاگرام به تنهایی قابل اجراست؟

قطعا در اوایل راه، بله؛ به تنهایی می‌توانید پیج بلاگریتان را هدایت کنید. اما با گذشت زمان و رشد فالوورها باید یک تیم تشکیل داده و از آن‌ها برای تولید محتوای بهتر و جذاب‌تر کمک بگیرید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید