بلاگ

صفر تا صد بلاگری بدون چهره و 12 ایده کاربردی بلاگر شدن!

بلاگری بدون چهره
فهرست مطالب

بلاگری بدون چهره ؛ آیا امکان‌پذیر است؟

بسیاری از ما با دیدن بلاگرهای معروف، رویای بلاگر شدن را در سر می‌پرورانیم، اما ترس از قرار گرفتن جلوی دوربین را داریم. فکر می‌کنیم بدون نشان دادن چهره نمی‌توان در میدان رقابت بلاگرهای اینستاگرامی موفق شد. اما در واقع بلاگرهای بدون چهره متعددی در این عرصه موفق عمل کردند و توانستند به درآمد عالی از این راه برسند. اگر شما هم قصد بلاگر شدن بدون نشان دادن چهره‌تان را دارید، تا انتهای این مقاله با آکادمی راه همراه شوید.

بلاگری بدون چهره چیست؟

در تعریف بلاگری بدون چهره تنها کافیست بگوییم: نوعی تولید محتوا در بستر اینستاگرام بدون نشان دادن چهره!

در این روش برای تولید محتوا، نیاز به نشان دادن چهره و قرار گرفتن مقابل دوربین ندارید. بلکه می‌توانید با تکنیک‌های مختلف، تصاویر و ویدئوهای جذاب بدون چهره را به مخاطب عرضه کنید.

انواع روش های بلاگری بدون چهره

بلاگری بدون چهره را می‌توان به روش‌های مختلفی به اجرا درآورد که عبارتند از:

  • بلاگری بدون سر یا عدم نشان دادن سر و یا هیچ‌یک از قسمت‌های بدن در زمان تولید محتوا. این روش مناسب تولید محتواهای صوتی، آنباکسینگ محصولات و حتی آشپزی است.
  • نیم بلاگری یا همان حالتی که نیمی از صورتتان در تصویر مشخص است. با این کار مخاطب ارتباط راحت‌تری با شما برقرار کرده و بهتر درگیر محتوا می‌شود.
  • ماسک بلاگری که در آن باید از یک ماسک جذاب برای ضبط تصاویر استفاده کنید. با این کار شما راحت‌تر جلوی دوربین قرار می‌گیرید و حتی باعث جلب توجه مخاطب برای شناسایی هویتتان می‌شوید.
  • گاهی لازم نیست تمام چهره خود را مخفی کنید. در این روش، تنها بخشی از صورت یا بدن را با نقاب می‌پوشانید و بخش دیگر آن قابل مشاهده است.
  • ویس بلاگری نیز راهی برای عدم نمایش چهره در زمان تولید محتواست. در این روش تنها از صدایتان برای ساختن محتواهای مختلف استفاده می‌کنید.
  • حیوان بلاگری یا همان ضبط تصاویر و ویدئو از حیوان خانگیتان برای تولید محتوا در اینستاگرام است.
  • تکست بلاگری نیز آخرین روش بلاگری بدون چهره است که در آن از محتوای متنی برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می‌شود.
بلاگری بدون چهره در اینستاگرام

مهمترین مزایای بلاگری بدون چهره در اینستاگرام

فعالیت در هر حوزه‌ایی، مزایا و معایب به خصوصی دارد. در بلاگری بدون چهره در اینستاگرام نیز مزایای مختلفی نهفته است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • عدم دخالت چهره در جذب مخاطب
  • قضاوت کمتر از سوی کاربران و فالوورها
  • کمتر بودن پیام‌های توهین‌آمیز به نسبت بلاگرهای دارای چهره
  • عدم محدودیت در تولید محتوا (نیازی نیست حتما با چهارچوب‌های شخصی واقعیتان، محتوا بسازید.)
  • برقراری ارتباط راحت‌تر با مخاطبان بدون خجالت و اضطراب

معایب بلاگری بدون نشان دادن چهره

اگر مزایای بلاگری بدون چهره را کنار بگذاریم و بخواهیم آن را عادلانه بسنجیم، قطعا معایبی هم دارد. این معایب عبارتند از:

  • سخت بودن مخاطب در برقراری ارتباط با شما و صمیمیت کمتر
  • تاثیرگذاری کمتر روی مخاطب در ارائه محتوا
  • نیاز به تلاش بیشتر برای جذب فالوور و رشد پیج
  • محدودیت در استفاده از امکانات اینستاگرام نظیر لایو
  • سخت اعتماد کردن مخاطب به شما

بلاگری بدون چهره یا با چهره؟ کدام بهتر است؟

همان‌طور که گفتیم بلاگری بدون چهره مزایا و معایبی به همراه دارد. اما این به این معنا نیست که استفاده از چهره در محتوای بلاگری، مزایای بیشتری داشته یا معایبی ندارد. بلکه در این روش هم مشکلات و چالش‌هایی برای صاحب پیج وجود خواهد داشت. بنابراین برای انتخاب شیوه بلاگر شدن ، این شما هستید که باید با توجه به شخصیت و ظرفیت‌های رفتاریتان، یک گزینه را انتخاب کنید. زیرا هیچ کدام از این روش‌ها به دیگری ارجحیت نداشته و تنها خلاقیت و پشتکار شما عامل موفقیتتان خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم با مشاهده دوره رایگان آکادمی راه و دوره جریان اشتغال، مسیر موفقیتتان در درآمدزایی از اینترنت را هموارتر سازید. ما در این دوره‌ها نکات طلایی درباره هوش مالی، بلاگری اینستاگرام، تولید محتوا در اینترنت و … به شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

بلاگری بدون چهره و صدا

12 ایده تولید محتوا برای بلاگری بدون چهره

تا اینجا با انواع بلاگری بدون چهره و مزایا و معایب برگزیدن این روش آشنا شدیم. حال می‌خواهیم تعدادی ایده جذاب برای تولید محتوا با روش عدم نمایش چهره در بلاگری صحبت کنیم. اگر قصد بلاگر شدن را دارید اما نمی‌خواهید از چهره‌تان رونمایی کنید، این ایده‌ها به کارتان می‌آید:

1- پیج معرفی کتاب در اینستاگرام

در سال‌های اخیر آمار کتاب‌خوانی در کشورمان رشد خوبی را تجربه کرده است. بنابراین شاید ساخت یک پیج معرفی کتاب در اینستاگرام، ایده خوبی برای بلاگری بدون چهره باشد. برای این کار تنها کافیست کتاب‌هایی مطابق با سلیقه خود تهیه کرده و محتوایی درباره نویسنده، نوع مطالب کتاب، جوایز و … آن تهیه کنید. حتی می‌توانید بخش‌هایی از آن را هم برای مخاطبانتان بخوانید و آن را نقد و بررسی کنید.

2- ارائه ژست عکاسی در پیج

اگر دستی در عکاسی و هنرنمایی‌های این چنینی دارید، ارائه ژست عکاسی در پیج اینستا، ایده جالبی است. این روزها، اغلب افراد دارای یک گوشی هوشمند بوده و در هر جایی مشغول عکس گرفتن هستند. چه بهتر که شما، ژست‌هایی برای عکاسی با موبایل به مخاطبانتان آموزش دهید. ژست‌هایی برای عکاسی در تولد، طبیعت، در جمع خانواده و … .

3- نقد و بررسی محصولات مختلف

یکی دیگر از ایده‌های بلاگری بدون چهره ، نقد و بررسی محصولات مختلف است. این محصولات می‌توانند در گروه تکنولوژی قرار گرفته و شامل موبایل، دوربین عکاسی، لپ تاپ و … باشند. یا حتی در گروه لوازم آرایشی بوده و شامل انواع کرم‌ها، محصولات آرایش چشم و لب، محصولات مراقبت پوستی و … باشند. مهم این است که به روز بوده و اطلاعات و جزئیات ارزشمندی درباره هر محصول به مخاطبتان ارائه دهید.

4- بلاگری گردشگری و سفر بدون چهره

اگر اهل سفر در مکان‌های مختلف هستید و هر گاه زمانی به دست آورید، به دل طبیعت می‌زنید؛ بلاگری گردشگری ایده مناسبی برای شماست. در این روش نیازی به نمایش چهره‌تان نبوده و می‌توانید درباره جزئیات سفر با مخاطبانتان صحبت کنید. جزئیاتی اعم از هزینه‌ها، مکان‌های دیدنی، وسایل موردنیاز برای سفر به هر منطقه، جاهای خوب برای استراحت و … .

5- دوبله ویدیو و گویندگی در اینستا

ایده دیگری که برای بلاگری بدون چهره جالب به نظر می‌رسد، دوبله ویدئوها و گویندگی در پیج اینستا است. برای این کار به صدایی رسا و جذاب نیاز دارید که به خوبی آموزش و تعلیم دیده باشد. اگر مهارتی در صداپیشگی و گویندگی دارید، استارت کار را بزنید؛ قطعا موفق خواهید شد. زیرا مخاطبان چنین پیج‌ها بیش از چهره به صدای بلاگر توجه می‌کنند و با آن ارتباط خوبی برقرار می‌سازند.

بلاگری بدون تصویر

6- بلاگری بدون چهره با شعر و متن

اگر اهل ادبیات و شعر و شاعری هستید، ساخت پیج بلاگری بدون چهره با محتوای شعر و متن، انتخاب خوبی است. با این کار علاوه بر ارائه متون زیبا و شعرهای احساسیتان به مخاطبان، به درآمد بالا هم دست پیدا می‌کنید. تنها کافیست زمانی را صرف رشد پیج کرده و بتوانید فالوورهای هم‌فاز با خودتان را گرد هم آورید.

7- معرفی گیم و بازی های کامپیوتری

طرفداران بازی های کامپیوتری و گیم‌ها، روز به روز بیشتر می‌شوند. اگر شما هم یکی از طرفداران این بازی‌ها هستید، پس چه بهتر که تجربیاتتان را به کاربرانی شبیه به خودتان به اشتراک بگذارید. قطعا راه‌اندازی پیج بلاگری بدون چهره برای معرفی گیم و بازی، ایده‌ای جالب توجه بوده و مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های گیم نیز استفاده کرده و به راحتی جلوی دوربین قرار بگیرید.

8- ساخت کلیپ و ادیت ویدئو

دیگر ایده‌ای که برای بلاگری بدون چهره پیشنهاد می‌کنیم، سخت کلیپ و ادیت ویدئوهای چالشی است. استفاده از چالش‌ها برای الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار مهم هستند. پس قطعا ساخت کلیپ‌هایی با موضوعیت چالش‌های ترند روز، می‌تواند به سرعت پیج شما را بالا ببرد. البته مهارت شما در ادیت ویدئو و خلاقیتتان در ارائه موضوعات نیز بسیار مهم هستند.

9- بلاگری با حیوانات خانگی

شاید نیاز نباشد که خودتان نقش اول محتوای پیج را بازی کنید. بلکه کمک گرفتن از حیوان خانگیتان برای ساخت یک پیج بلاگری بدون چهره انتخاب بهتری باشد. همان‌طور که می‌دانید این روزها، حیوانات خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید با ساخت کلیپ‌های جذاب از حیوان خانگیتان و حتی ارائه محتوای آموزشی درباره نحوه نگهداری از آن‌ها، مخاطبان زیادی به دست آورید.

پیشنهاد بلاگری بدون چهره

10- آموزش تخصصی

یکی دیگر از ایده‌های کارآمد در بلاگری بدون چهره، آموزش تخصص و مهارت است. اگر در حوزه‌ای به خصوص، مهارت دارید، نکات ریز و فنی آن را در قالب کلیپ و ویدئو به مخاطبان عرضه کنید. با این کار علاوه بر آموزش اصول و تخصص کاریتان، فالوورهای زیادی به دست خواهید آورد. و حتی می‌توانید پیشنهاد کاری بهتری هم دریافت کنید.

11- فود بلاگری و آموزش آشپزی

بسیاری از ما، تجربه عکاسی از غذاهایی که می‌خوریم را داریم. در همین راستا، دیدن تصاویر غذاهای دیگران نیز حس خوبی به ما منتقل می‌کند. پس چرا از این فرصت برای بلاگری بدون چهره استفاده نکنیم؟ اگر اهل رفتن به رستوران‌های مختلف هستید و یا خودتان دستی در آشپزی دارید، فود بلاگری انتخاب مناسبی است.

12- فشن بلاگری و استایل کردن

شاید با خودتان بگویید برای فشن بلاگری و استایل کردن باید حتما چهره را هم در تصاویر ضبط کرد. اما در واقع شما می‌توانید با کمی خلاقیت از نمایش دادن چهره در ویدئوها و تصاویرتان اجتناب کنید. به طور مثال با کنار هم قرار دادن اجزای یک استایل، آن را به تصویر بکشید. یا این که آن‌ها را به تن کرده اما از گردن به پایین عکاسی کنید. شاید هم بتوانید با استفاده از نقاب یا حتی لنز دوربین، چهره‌تان را بپوشانید.

ایده بلاگری پولساز

آموزش بلاگری بدون چهره در چند قدم!

کسب درآمد از اینترنت به واسطه بلاگری بدون چهره در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش به کسانی که نمی‌خواهند هویتشان در اینستاگرام مشخص شود و یا ترس از قرار گرفتن جلوی دوربین دارند، کمک می‌کند تا مخاطب جذب کنند. و سپس به درآمد عالی از این مسیر برسند. اگر شما هم می‌خواهید به یک بلاگر بدون چهره تبدیل شوید باید آموزش بلاگری را دیده باشید. برای شروع و استارت پیج، این چند قدم را با ما بردارید:

1- تعیین هدف و موضوع اصلی پیج

در اولین اقدام باید موضوع مورد نظرتان برای تولید محتوا را انتخاب کنید. زیرا برای بلاگری بدون چهره شما اولین عنصر برقراری ارتباط با مخاطب (چهره) را ندارید. پس محتوایتان باید کاملا هدفمند و در راستای چهارچوب مشخصی تولید شود تا محتوا به تنهایی هویت پیجتان را نشان دهد. انتخاب موضوع و هدف، مهم‌ترین قدم در راه‌اندازی یک پیج بلاگری بدون چهره است.

در ادامه این مطلب، تعدادی ایده پولساز و جذاب برای بلاگری بدون چهره به شما معرفی می‌کنیم.

2- انتخاب نام کاربری مناسب و مرتبط

دومین قدمتان را باید به انتخاب نامی مناسب و مرتبط برای پیج اختصاص دهید. نام کاربری شما باید با محتوا و موضوع پیج هم‌خوانی داشته باشد. همچنین بهتر است از نام‌های طولانی و سخت هم پرهیز کنید. نامی انتخاب کنید که در ذهن مخاطب حک شده و هرگز فراموش نکند. در نهایت، برندسازی بر اساس نام کاربری را ساده نشمارید و زمان زیادی برای آن صرف کنید.

3- تکمیل فرم های اولیه یک پیج استاندارد اینستاگرامی

مورد بعدی که در ساخت پیج بلاگری بدون چهره باید انجام دهید، تکمیل کردن اطلاعات اولیه پیج است. به عبارت دیگر شما باید اطلاعات زیر را در پیجتان وارد کنید:

  • قرار دادن عکس پروفایل جذاب و مرتبط
  • تکمیل کردن بیو پیج با عبارت‌های کلیدی
  • قرار دادن لینک وبسایت در بیو (در صورت وجود)
  • سوئیچ کردن به اکانت بیزنسی برای دسترسی به امکانات و آمارهای بیشتر
  • پیدا کردن هشتگ های مرتبط برای استفاده در پست ها
  • طراحی لیوت برای زیبایی و تاثیرگذاری بیشتر پیج

4- برنامه ریزی و ایجاد تقویم محتوایی

حال می‌رسیم به سراغ یکی از ارکان مهم موفقیت شما در بلاگری بدون چهره و حتی با چهره؛ یعنی برنامه ریزی و ساخت تقویم محتوایی. جهت اداره یک پیج باید برای هر روزتان برنامه محتوایی مشخصی داشته باشید. در واقع باید بدانید هر روز قرار است درباره چه موضوعی صحبت کنید؟ چه روزهایی قرار است پست بگذارید؟ از چه مطالبی برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید؟ و …

تنظیم یک برنامه و تقویم محتوایی دقیق برای پیج اینستاگرامی به معنای طی کردن نیمی از مسیر موفقیت است. باقی کار به تلاش و خلاقیت شما باز می‌گردد.

5- برنامه ریزی برای تبلیغات

در نهایت می‌رسیم به برنامه ریزی برای تبلیغات پیج و جذب مخاطب بیشتر! تا همین یک سال گذشته، استفاده از تبلیغات‌های اینفلوئنسری در رشد پیج تاثیر زیادی داشت. اما به مرور، الگوریتم‌های اینستاگرامی تغییر کرده و مسیر موفقیت را هموارتر کرده‌اند. در حال حاضر کمک گرفتن از امکاناتی نظیر ریلزها، فعالیت مداوم، استفاده از هشتگ‌ها و درج کپشن‌های مناسب در رشد پیج تاثیر زیادی دارند. با رعایت این موارد، نیاز به تبلیغات کمتری خواهید داشت. اما گاهی باز هم باید از تبلیغات برای پیشرفت بیشتر کمک گرفت.

آموزش بلاگری بدون چهره

اصول و نکات مهم بلاگری بدون چهره

برای موفقیت در رشد پیج های بلاگری بدون چهره باید نکاتی را در نظر داشته باشید. نکاتی که به موفقیت هر چه بیشتر شما و رسیدنتان به درآمد بالاتر را تضمین می‌کنند:

  • در انتخاب رنگ‌های داخل تصاویر و ویدئوها دقت کنید. بهتر است میان آیتم‌ها و رنگ‌ها، هارمونی وجود داشته باشد. به طور مثال نقاب روی چهره‌تان با دیگر اجزای داخل تصویر هماهنگ باشد.
  • خود واقعیتان را به نمایش بگذارید. درست است که چهره شما دیده نمی‌شود اما نباید هنگام پرداختن به شخصیت و هویتتان دچار اغراق یا تغییر زیاد شوید.
  • تقویت زبان بدن به برقراری ارتباط بهتر مخاطب با شما کمک زیادی می‌کند. پس آن را جدی بگیرید.
  • هنگام صحبت کردن روی ویدئوها، صدایی رسا و واضح داشته باشید. طوری که مخاطب، حس شما را از روی صدایتان تشخیص دهد.
  • بهتر است مطالبی که در ویدئو می‌گویید را به صورت زیرنویس روی تصویر هم درج کنید.
  • اگر قصد برداشتن نقاب و یا نشان دادن چهره‌تان را دارید؛ کنجکاوی مخاطب را در این مسیر برانگیزید. طوری که هر لحظه چشم انتظار دیدن چهره شما باشند.
  • ویدئوها و تصاویر با کیفیتی با مخاطب به اشتراک بگذارید. طوری که احساس کند در کنار شما حضور داشته و با چشمانتان به دنیا نگاه می‌کند.
موضوعات بلاگری بدون چهره

چطور در بلاگری بدون چهره با مخاطب ارتباط بگیریم؟

قطعا در روش بلاگری بدون چهره ، برقراری ارتباط با مخاطب کمی سخت‌تر خواهد بود. زیرا آن‌ها تصویر شما را نمی‌بینند و کمی دیرتر اعتماد می‌کنند. بنابراین کارتان مشکل‌تر بوده و نیاز به تلاش بیشتری دارد. اما برای راحت‌تر شدن این مسیر، نکاتی را در ادامه عنوان می‌کنیم که به برقراری ارتباط مخاطب با شما کمک می‌کنند:

1- به خوبی بشنوید و توجه کنید!

برای ارتباط گرفتن به افراد، دو عنصر چشم و گوش تاثیرگذار هستند. حال که شما با پوشاندن چهره، ارتباط چشمی را از دست می‌دهید، پس باید تمرکز بیشتری روی ارتباط شنوایی داشته باشید. به نظرات و خواسته‌های مخاطب به دقت توجه کنید و سعی کنید نیازهایشان را بشناسید. وقتی به شما صحبت می‌کنند، سروپا گوش شده و به حرف‌هایشان توجه نشان دهید. آن‌ها باید شما را مشتاق صحبت کردن ببینند تا کمی راحت‌تر ارتباط برقرار کنند. پس تمام زمانتان را برای تولید محتوا نگذارید. بلکه بخشی از آن را به شنیدن خواسته‌های فالوورهایتان اختصاص دهید.

2- در کامنت و دایرکت فعال ظاهر شوید!

اگر مخاطبان در کامنت پست‌ها و یا دایرکت با شما صحبت می‌کنند، به آن‌ها پاسخ دهید. به سادگی از کنار این کامنت‌ها نگذرید، زیرا آن‌ها پلی برای ارتباط گرفتن مخاطب با شما هستند. برقراری ارتباط از طریق پرسش و پاسخ، نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. اما قطعا موفق خواهید شد.

3- مخاطبانتان را تشویق کنید!

در انتهای پست‌ها و یا حتی در طول استوری‌ها از مخاطبان بخواهید نظراتشان را درباره موضوع موردبحث بیان کنند. فضایی برای صحبت‌های آن‌ها در نظر بگیرید و گاهی حرف‌هایشان را در استوری به دیگر مخاطبان نشان دهید. این کار آن‌ها را به صحبت بیشتر و ارتباط گرفتن بهتر تشویق می‌کند.

4- از Question box استفاده کنید!

گذاشتن Question box نیز راه خوبی برای تعامل راحت‌تر با فاوورهاست. پس آن را در جای مناسب و با سوالات هیجان‌انگیز به کار ببرید. سپس به آن‌ها پاسخ داده و یک رشته استوری جذاب و پر هیاهو ایجاد کنید.

بهترین فیلتر بلاگری بدون چهره چیست؟

شاید تا به حال با تعدادی از بلاگرهای بدون چهره روبرو شده باشید که از فیلتر برای پنهان کردن صورتشان استفاده می‌کنند. آن‌ها با فیلترهای مختلف، تصویر واقعی خود را تغییر داده و به عبارتی هویتشان را پنهان نگه می‌دارند. برخی از فیلترهای محبوب و کارآمد در این روش عبارتند از:

بلاگر های معروف بدون چهره

معرفی تعدادی از بلاگرهای بدون چهره موفق

در حال حاضر تعداد زیادی از بلاگرها، بدون چهره فعالیت می‌کنند. برخی آن‌ها نیز بسیار موفق بوده و توانستند مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهند. در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. شف طیبه، یکی از بلاگرهای آشپزی موفق که به واسطه رابطه صمیمانه با مخاطبانش، بسیار محبوب و معروف شده است.
  2. سینا، یکی از اعضای خانواده LGBT است که بدون چهره، درباره این موضوع فرهنگ‌سازی می‌کند.
  3. تیدا و فندوق نیز از بلاگرهای بدون چهره موفق در حوزه حیوانات خانگی هستند.

نام برخی از بلاگرهای بدون چهره در سطح جهانی را نیز در ادامه با هم می‌خوانیم:

  • João Cajuda
  • Ankit Bhatia
  • TheRelaxingEnd
  • Flossy Carter
  • Ryza Daowan
  • Her Unboxing
  • Tiệm cà phê Avocado

سخن پایانی

قطعا قرار گرفتن مقابل دوربین و بلاگری برای همه افراد کار راحتی نیست. اما این مسئله نباید مانعی برای موفقیت و درآمدزایی اشخاص از بستر اینترنت شود. در این مقاله درباره بلاگری بدون چهره، ایده‌ها و روش‌های مختلف آن مطالبی را خواندیم. همچنین با تعدادی از افراد موفق در این حوزه نیز آشنا شدیم. اگر شما هم نکته‌ای در این باره به نظرتان می‌رسد، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

بلاگری بدون چهره بهتر است یا با چهره؟

قطعا بلاگری بدون چهره کمی سخت‌تر از بلاگری با چهره است. اما انتخاب میان این دو، بسته به شخصیت و ویژگی‌های هر فرد دارد. زیرا هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب مختص به خود را داشته و نمی‌توان یکی را به دیگری ارجحیت داد. در مقاله بالا به طور مفصل در این باره صحبت کردیم.

چطور بلاگر بدون چهره موفقی شویم؟

برای موفق شدن در عرضه بلاگری بدون چهره باید تمام تمرکز خود را بر شنیدن خواسته‌های مخاطبانتان بگذارید. همچنین تلاش کنید تا کاراکتری اختصاصی برای خودتان بسازید و هویتتان را در تمام تصاویر و ویدئوها به نمایش بگذارید. طوری که بدون استفاده از چهره، اما روحتان در محتوای ساخته شده وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید