بلاگ

صفر تا‌ صد رزومه نویسی و نکاتی که نمی‌دانستید!

صفر تا صد رزومه نویسی
فهرست مطالب

رزومه نویسی باید مطابق اصول و قوانین خاصی صورت بگیرد تا شما به شغل رویایی‌تان دست پیدا کنید. حتما می‌پرسید چرا؟

همه می‌دانیم پیدا کردن جایگاه شغلی مناسب در یک شرکت خوب، همچون پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. پس مهم است که توانایی‌هایتان را به خوبی به کارفرما نشان دهید تا در میان انبوه متقاضیان یک شغل، شما دیده شوید. این دیده شدن تنها به کمک نوشتن یک رزومه کاری حرفه‌ای و عالی صورت می‌گیرد. زیرا اولین چیزی که شرکت‌ها برای استخدام شما با آن مواجه می‌شوند، رزومه کاریتان است.

ما در آکادمی راه می‌خواهیم صفر تا صد رزومه نویسی حرفه ای را به شما آموزش دهیم؛ تا در زمان استخدام به خوبی دیده شوید. با ما همراه باشید.

رزومه نویسی حرفه ای؛ اولین قدم برای استخدام

رزومه (Resume) در واقع سندی کوتاه است که به معرفی توانایی‌ها و مهارت‌های شما می‌پردازد. این سند طوری تنظیم می‌شود تا شما بتوانید یک جایگاه شغلی مناسب را با آن اختیار کنید. هر چه رزومه نویسی شما حرفه‌ای تر و به واقعیت نزدیک‌تر باشد، شانس موفقیتتان در پیدا کردن یک شغل خوب بیشتر خواهد بود. رزومه کاری باید به طور خلاصه و در حدود یک تا دو صفحه، تمام تجربیات و مهارت‌های کاری شما را بیان کند. در این سند از پرداختن به جزئیات باید بپرهیزید. اما در مقابل Curriculum Vitae یا همان CV، سندی است که تمام جزئیات زندگی کاری و تخصصی شما را شامل می‌شود. این سند با رزومه متفاوت است و نباید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید.

نوع دیگری از معرفی توانایی‌های کاری برای استخدام وجود دارد که به آن فرم استخدام می‌گویند. این فرم معمولا توسط شرکت‌ها به متقاضیان داده می‌شود تا اطلاعات موردنیاز را در آن وارد کنند. باید بدانید فرم استخدام، سندیت حقوقی داشته و اگر اطلاعات نادرست در آن وارد کرده و سپس استخدام شرکت شوید. مجموعه می‌تواند از شما شکایت کند. اما این موضوع درباره رزومه صدق نمی‌کند، زیرا یک سند حقوقی نیست.

چه نکاتی را در رزومه نویسی رعایت کنیم تا استخدام شویم؟

رزومه نویسی نیازمند رعایت یکسری اصول و استانداردهاست. تا زمانی که توسط مسئول منابع انسانی شرکت مورد نظر آن را مشاهده می‌کند، بتواند در یک نگاه به اطلاعات مورد نیازش دست یابد. نه این که مجبور باشد چندین و چند صفحه اطلاعات را با جزئیات بخواند تا شاید در نهایت اطلاعاتی درباره فعالیت‌های کاری شما بدست آورد. به طور کلی یک رزومه کاری حرفه ای و قوی باید به طور خلاصه و در زمانی کوتاه به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • سوابق تحصیلی متقاضی چیست؟
  • در چه شرکت‌هایی تا کنون فعالیت کاری داشته و چه تجربه‌هایی کسب کرده است؟
  • چه فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی را تاکنون گذرانده است؟
  • مهارت‌ها و توانایی‌های کاری او چه هستند؟
  • به چند زبان خارجی مسلط است؟
  • به کدام برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری تسلط دارد؟
  • ویژگی‌های شخصی و رفتاری او شامل چه مواردی است؟
رزومه نویسی حرفه ای

جزئیات رزومه کاری بر اساس نیاز شرکت ها!

زمانی که برای استخدام به شرکتی مراجعه می‌کنید، مسئول منابع انسانی یا همان کارشناس استخدام (recruiter)، رزومه کاری شما را مطالعه می‌کند. این فرد با مطابقت رزومه شما با نیازهای شرکت، بهترین گزینه را برای استخدام انتخاب می‌کند. جزئیاتی که در رزومه وارد می‌کند، در این انتخاب بسیار تاثیرگذار است. بنابراین مهم است که پیش از رزومه نویسی خود را به جای کارشناس استخدام گذاشته و سعی کنید نیازهای او را بسنجید. سپس بر این اساس، شروع به نوشتن رزومه کاری حرفه ای کنید.

طبق تحقیقات و نظرسنجی‌های مختلف، اغلب کارفرمایان و مسئولین استخدام در یک رزومه کاری به دنبال اطلاعات زیر هستند:

  • سوابق شغلی مرتبط شما تا 45 درصد اهمیت دارد.
  • توانمندی‌ها و مهارت‌های کاری، 35 درصد توجه کارفرما را به خود اختصاص می‌دهد.
  • 25 درصد دیگر نیز به خوانایی و روان بودن رزومه مرتبط است.
  • موفقیت‌ها و دستاوردهای فردی شما نیز 16 درصد اهمیت دارد.
  • املا و نگارش درست در رزومه نویسی، 14 درصد توجه را جلب می‌کند.
  • سوابق تحصیلی شما 9 درصد تاثیرگذار است.
  • داشتن اهداف شغلی روشن تا 3 درصد اهمیت دارد.
  • استفاده از کلمات کلیدی مهم نیز 2 درصد تاثیر می‌گذارد.
  • و در نهایت راه‌های ارتباط با شما و مهارت‌های رایانه‌ای، هر کدام 1 درصد مهم هستند.

در چه مواردی رزومه نویسی موثر است؟

اگر قصد دارید یک رزومه خوب برای خودتان تهیه کنید، بهتر است بدانید این سند در چه مواردی برای شما کاربرد دارد:

  • هر گاه قصد استخدام در مجموعه‌ای دارید که آگهی استخدام نداده باشد.
  • برای ارسال سوابق کاری در آگهی‌های استخدامی
  • برای شرکت‌هایی که فرم به خصوصی برای استخدام ارائه نکردند.
  • کارفرماهایی که تقاضای رزومه کاری از شما دارند.

انواع مدل های رزومه کاری کدامند؟

رزومه کاری بر اساس شیوه تنظیم اطلاعات دارای دو مدل است که عبارتند از:

1- رزومه نویسی به شیوه زمانی وارونه

اولین روش رزومه نویسی استفاده از شیوه زمانی وارونه است. در این مدل، باید سوابق تحصیلی و کاری خود را از انتها به ابتدا، لیست کنید. در واقع باید برای ذکر کردن مدارک تحصیلی خود، آخرین مدرک را در ابتدای لیست آورده و اولین مدرک را در انتهای لیست قرار دهید. برای معرفی سوابق کاری نیز روال به همین صورت است.

مزیت این شیوه رزومه نویسی در سادگی و روان بودن اطلاعات برای کارفرماست. اما مهم‌ترین ایراد وارد بر آن نیز مربوط به همین روانی محتوا می‌شود. زیرا در این روش اگر وقفه‌های شغلی داشته و یا دائما شغل خود را تغییر داده باشید، از دید کارفرما دور نخواهد ماند.

2- رزومه نویسی بر اساس توانمندی ها

هنگام رزومه نویسی بر اساس توانمندی ها باید مهارت‌های مرتبط با جایگاه شغلی مدنظرتان را به طور کامل لیست کنید. هر مهارتی که به گمانتان در شغل موردنظر کاربرد دارد و شما از عهده آن برمیایید، ذکر کنید. در این روش سابقه شغلی و تحصیلی شما چندان اهمیت ندارد. به همین دلیل این شیوه رزومه نویسی ساده، مناسب کارجویانی است که در ابتدای راه بوده و یا قصد فعالیت در حوزه کاری جدیدی را دارند.

رزومه نویسی چیست

یک رزومه کاری حرفه ای شامل چه بخش هایی است؟

برای نوشتن یک رزومه کاری حرفه ای باید اصول رزومه نویسی را خوبی در آن رعایت کنید. یک رزومه حرفه‌ای شامل بخش‌های مختلفی است که شما باید این بخش‌ها را بر اساس مهارت‌های خودتان تکمیل کنید. اما باید بدانید مهم‌ترین اصل در تنظیم یک رزومه موفق، حفظ صداقت، سادگی و منظم بودن است.

در ادامه بخش‌های مهم یک رزومه کاری را با هم بررسی می‌کنیم:

۱ـ اطلاعات شخصی و سربرگ

اولین قسمت در رزومه نویسی ، وارد کردن اطلاعات شخصی شامل اسم و فامیل، تاریخ تولد، وضعیت تاهل، راه‌های ارتباطی و … است. بهتر است در این قسمت یک عکس از خودتان نیز درج کنید. ای کار به کارفرما کمک می‌کند تا با رزومه شما ارتباط بهتری برقرار کند. هر چند قرار دادن عکس در رزومه اجباری نیست؛ مگر اینکه کارفرما در آگهی استخدام به آن تاکید کرده باشد.

2ـ توضیحات درباره من

در برخی شیوه های رزومه نویسی ، قسمتی برای توضیحات درباره من قرار دارد. این بخش باید چکیده‌ای از توانایی‌ها و فعالیت‌هایی که تاکنون داشتید را بیان کنید. بهتر است به بیان اهداف کاری نیز در این قسمت بپردازید. هر چه اعتماد به نقس شما در این بخش بیشتر نمایان باشد، احتمال استخدام شدنتان هم بیشتر خواهد بود. پس بهتر است به نقاط قوت خود پرداخته و با عباراتی تاثیرگذار از خودتان تعریف کنید. اما این تعاریف باید کاملا صادقانه و بر پایه واقعیت باشند.

3ـ سوابق تحصیلی

سومین بخش در رزومه نویسی باید به معرفی سوابق تحصیلی تعلق داشته باشد. در بخش مدارک تحصیلی خود را بر اساس سال تحصیل و محل دریافت مدرک به طور کامل فهرست کنید. بهتر است اگر نمرات درخشانی در کارنامه تحصیلیتان دارید، در رزومه وارد کنید. اما ذکر سابقه مشروطی در این سند هیچ لزومی ندارد.

توجه داشته باشید این بخش از رزومه را کاملا مطابق با واقعیت پر کنید. زیرا اگر کارفرما هر گاه متوجه اطلاعات غلط در رزومه شما شود، آن را رد کرده و دیگر بخش‌ها را نخواهد خواند.

4ـ سوابق شغلی و حرفه ای

بخش سوابق شغلی و کاری شما در رزومه نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا کارفرمایان به این قسمت توجه زیادی نشان می‌دهند. بنابراین مهم است تا سوابق کاری و حرفه ای خود را به بهترین نحو در این بخش، فهرست کنید.

برای نوشتن سوابق شغلی در رزومه باید آن‌ها را بر اساس زمان کاری دسته‌بندی کنید. سپس نام مجموعه کاری و عنوان دقیق شغل خودتان را بیان کنید. بهتر است در این قسمت کمی درباره تجربیات و توانایی‌های انجام کارتان هم صحبت کنید. البته به صورت کاملا خلاصه و در قالب عبارت‌های کوتاه اما تاثیرگذار. عبارت‌هایی که فعال بودن و تلاش شما برای انجام وظایف شغلیتان را عیان کند.

اگر سابقه کاری کمی دارید، بهتر است درباره دوره‌های کارآموزی و نکاتی که آموختید هم در این قسمت صحبت کنید. زیرا نشان‌گر تجربه شما در انجام امور مختلف و توانایی‌های کاریتان است.

5ـ دوره های آموزشی و پروژه‌های اجرایی

حال به سراغ بیان دوره‌های آموزشی که گذرانده‌اید، بروید. بهتر است نام دوره، محل آموزش، سال دوره و نمره گواهینامه دوره (در صورتی که نمره درخشانی دارید.) را ذکر کنید. علاوه بر این در قالب یک خط، مهارت‌هایی که در دوره آموزش دیده‌اید را هم بیان نمایید.

پروژ‌های اجرایی یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در رزومه نویسی است که اهمیت زیادی برای کارفرما و مسئول استخدام دارد. بنابراین باید آن‌ها را به طور دقیق و با ذکر جزئیات معرفی کنید. ابتدا نام پروژه و سپس در یک خط، فرآیند کاری آن را توضیح دهید. سپس تکنولوژی‌های به کار رفته در آن را بیان کنید. حال باید درباره نقش خودتان را در روند طراحی و اجرای این پروژه مشخص نمایید.

6ـ مهارت های نرم و سخت

در این قسمت باید درباره مهارت‌های نرم و سخت خودتان صحبت کنید. این که توانایی انجام چه کارهایی را دارید؟ به چه برنامه‌های کامپیوتری مسلط هستید؟ چند زبان خارجی را یاد دارید؟ تسلط شما در بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در هر زبان خارجی تا چه حد است؟ آیا گواهینامه‌های رانندگی مختلف دارید؟ و …

7ـ علاقه مندی ها

در قسمت علاقه مندی ها باید درباره سرگرمی‌ها و موفقیت‌هایتان در این حوزه صحبت کنید. بهتر است به سرگرمی‌های تیمی بیشتر پرداخته و از ذکر علاقه مندی های انفرادی تا حدودی پرهیز کنید. زیرا این کار موجب گوشه‌گیر نشان دادن شما می‌شود. سعی کنید شاخصه‌های مرتبط با رهبری و همکاری تیمی را در این قسمت واضح‌تر بیان کنید. به طور مثال اگر کاپیتان یک تیم ورزشی هستید، آن را بولد کنید. زیرا نشان‌گر توانایی‌های شما در هدایت تیم و تصمیم‌گیری در شرایط سخت می‌باشد.

اهمیت بخش علاقه مندی ها در روزمه نویسی به سن متقاضی بستگی دارد. در واقع برای یک متقاضی کم سن و سال، این بخش بسیار مهم بوده و به چشم می‌آید. اما برای یک متقاضی با سن بالاتر، اهمیت سوابق کاری بسیار بیشتر از بخش علاقه مندی ها می‌باشد.

8ـ موفقیت ها و  جوایز

اگر سابقه شرکت در مسابقه‌ها و آزمون‌های مختلف را دارید، درباره دستاوردها و جوایزتان صحبت کنید. در این بخش باید در کنار نام گواهینامه یا جایزه و تاریخ شروع و پایانش، به مهارت‌هایی که طی آن کسب کردید هم اشاره نمایید.

9ـ اخلاق و شخصیت کاری

کسب یک جایگاه شغلی مناسب در گرو توانمندی‌های شما برای انجام وظایف آن شغل است. به همین دلیل کارفرمایان به مهارت‌های اخلاقی و شخصیتی شما اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین اختصاص قسمتی از رزومه نویسی به اخلاق و شخصیت متقاضی، یک ضرورت است. در این بخش باید به معرفی نقاط قوت شخصی و توانایی‌های مدیریتی خود بپردازید. حتی می‌توانید نتایج تست‌های شخصیتی خود را هم به طور خلاصه در آن وارد کنید.

10ـ معرف ها

گاهی در فرآیند استخدام از متقاضیان درخواست می‌شود تا نام معرف‌های خود را هم ذکر کنند. این بخش معمولا در انتهای رزومه قرار داشته و به نام افرادی همچون استاد دانشگاه و یا یک همکار حرفه‌ای در حوزه کاریتان تعلق می‌گیرد. اما اگر شرکت مورد نظر در این باره چیزی از شما نخواسته، بهتر است از آن صرف نظر کنید.

رزومه نویسی به انگلیسی

اصول روزمه نویسی و نکات مهم در نوشتن رزومه کاری

نوشتن رزومه کاری معمولا با اصولی مشخص همراه است که رعایت آن‌ها به داشتن یک رزومه حرفه‌‌ای کمک می‌کند. در ادامه بایدها و نبایدهایی که در نحوه رزومه نویسی برای استخدام باید مدنظر قرار دهید را بیان می‌کنیم:

۱ـ توجه به سوابق تحصیلی و شغلی

اولین نکته‌ای که در نحوه ی رزومه نویسی باید در نظر بگیرید، توجه به سوابق تحصیلی و شغلیتان است. شما باید در رزومه‌تان به سوابق کاری و تحصیلی مرتبط با جایگاه شغلی موردنظر بپردازید. در واقع ارائه سوابق نامرتبط می‌تواند تاثیر منفی در روند استخدام شما بگذارد. پس پیشینه کاری و تحصیلیتان را گزیده و مرتبط با شغل مورد نظر بیان کنید.

۲ـ استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با شغل موردنظر

رزومه نویسی باید بر اساس نیازمندی‌ها و شرح شغل مورد نظر در آگهی استخدام صورت بگیرد. در واقع باید سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با شغل مدنظرتان در متن رزومه استفاده کنید. با این کار، اگر شرکت موردنظر از نرم افزارهای بررسی رزومه استفاده کند، شانس دیده شدنتان بسیار افزایش می‌یابد. علاوه بر این به کارفرما نشان می‌دهید که برای کسب جایگاه شغلی موردبحث، زمان صرف کرده و به خوبی با نیازمندی‌های آن آشنا هستید.

۳ـ رزومه نویسی بر اساس اصول نگارش فارسی

نوشتن یک رزومه کاری بدون توجه به اصول نگارشی و املا می‌تواند یک زنگ خطر برای کارفرما باشد. زیرا نشان دهنده عدم توجه متقاضی به اولیه‌های هر فعالیتی است. بنابراین باید پیش از رزومه نویسی ابتدا املا و دستور زبان صحیح نگارش را آموزش ببینید. تا در تنظیم سند مربوطه دچار خطا نشده و ایراد نوشتاری و نگارشی نداشته باشید.

۴ـ استفاده از یک فرمت استاندارد برای رزومه نویسی

پیشنهاد می‌کنیم از یک قالب استاندارد برای نحوه نوشتن رزومه کاری برای استخدام استفاده کنید. این کار به بهتر دیده شدن محتوای رزومه و داشتن ظاهری منظم کمک می‌کند. همچنین باید فایل رزومه خود را با فرمت‌هایی نظیر PDF برای کارفرما ارسال کنید. مگر این که در آگهی استخدام، فرمت رزومه نویسی بخصوصی تعیین شده باشد.

۵ـ رعایت اصل سادگی و روان بودن محتوا

هر چه محتوای رزومه شما ساده‌تر و روان‌تر باشد، توجه کارشناس استخدام را بیشتر جلب می‌کند. بنابراین بهتر است از عبارت‌های پیچیده و خیلی تخصصی در رزومه نویسی استفاده نکنید. بلکه با ذکر چند کلمه کلیدی ساده، توانایی‌هایتان را به رخ بکشید. البته برای متقاضیان شغل‌های هنری و گرافیکی، استفاده از کمی خلاقیت و رنگ در ساخت رزومه می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

۶ـ یک رزومه برای چندین جایگاه شغلی

سعی کنید فایل رزومه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از آن برای استخدام در چندین جایگاه شغلی استفاده نمایید. در واقع باید مهارت‌های مرتبط و موثر در شغل‌های هم‌خانواده را در زمان رزومه نویسی به کار بگیرید. با این کار با صرف زمان کمتر، شانس موفقیت و استخدام خود را افزایش می‌دهید.

رزومه نویسی ساده

چند نکته تاثیرگذار در رزومه نویسی که باید بدانید!

  • برای نوشتن رزومه از فونت B‌-Nazanin استفاده کنید.
  • اگر قصد پست نسخه کاغذی رزومه برای شرکت موردنظر را دارید، حتما از کاغذ A4 استفاده کرده و آن‌ها را به صورت صاف و بدون تاخوردگی ارسال کنید.
  • هنگام ارسال رزومه از طریق ایمیل، یک نامه اولیه در قسمت توضیحات بنویسید. آن را روی حالت Plain Text قرار دهید تا در تمام برنامه‌ها قابل بررسی باشد.
  • متن اولیه ایمیل را به صورت منظم و بندبند وارد کنید. تا خواندن آن برای کارفرما ساده باشد.
  • استفاده از فرمت PDF بهترین انتخاب برای رزومه نویسی است. مگر اینکه کارفرما تقاضای ارسال فایل با فرمت مشخصی را داشته باشد.
  • بهتر است فایل رزومه دارای یک و یا نهایتا دو صفحه باشد. بیشتر بودن آن موجب خستگی مسئول استخدام و عدم مطالعه رزومه شما می‌شود.

معرفی چند رزومه ساز مطرح در ایران

تا اینجا با نکات رزومه نویسی و بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. حال می‌خواهیم چند سایت رزومه ساز به شما معرفی کنیم که برای نوشتن رزومه کاری در ایران به شما کمک می‌کنند:

1- کاربوم

کاربوم یک سایت رزومه نویسی ایرانی است که امکان ساخت رزومه را به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این با تهیه رزومه در کاربوم می‌توانید نسخه نهایی را در دو قالب PDF و HTML برای کارفرما به اشتراک بگذارید. همچنین امکان دریافت کد QR رزومه را به شما می‌دهد تا با ارائه آن، دسترسی به رزومه داشته باشید.

با ساخت یک حساب کاربری در سایت کاربوم می‌توانید تا هر تعداد که بخواهید، رزومه کاری برای خودتان تهیه کنید.

2- ایران تلنت

ایران تلنت نیز امکان ساخت رزومه را برای کاربران ایرانی فراهم آورده است. این وبسایت رزومه نهایی شما را در دو زبان فارسی و انگلیسی و در قالب PDF ارائه می‌دهد. از مزایای رزومه ساز ایران تلنت می‌توان به داشتن بخش‌های متعدد در رزومه اشاره کرد. به طوری که در نهایت یک فایل رزومه کامل و جامع شامل توانمندی‌ها، اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری و همچنین نتایج تست سطح زبان، MBTI، هوش ریون پیشرفته، هوش هیجانی و … خواهید داشت.

3- جاب ویژن

با جاب ویژن نیز می‌توانید یک رزومه کاری حرفه ای در حوزه‌های شغلی مختلف داشته باشید. این سایت قادر به طراحی رزومه با دو زبان فارسی و انگلیسی بوده که آن‌ها در قالب‌های استانداردی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید فایل نهایی رزومه را دانلود کرده و با کارفرمایان متعددی به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

توضیحات این مقاله برای آشنایی شما با رزومه نویسی بود. برای یادگیری و آموزش رزومه نویسی ، دوره جریان اشتغال آکادمی راه را به شما معرفی می‌کنیم. در این دوره علاوه بر رزومه نویسی، مهارت‌های مختلفی اعم از تولید محتوا، بلاگری، هوش مالی، ایده‌یابی و … نیز آموزش خواهید دید. این موارد تنها بخشی از مهارت هایی هست که شما می‌توانید با ثبت نام در این دوره آموخته و سطح اطلاعاتتان را بالا ببرید. تا خودتان به تنهایی درآمد زایی کرده و به درآمد بالا برسید. شرکت در دوره جریان اشتغال برای تمامی افراد از هر رشته و مقطع تحصیلی آزاد است.

سوالات متداول:

رزومه کاری باید چند صفحه داشته باشد؟

یک رزومه کاری حرفه ای باید یک الی دو صفحه باشد. به طوری که در قالب عبارت‌های کوتاه، تمام مهارت‌های و توانایی‌های شما را بیان کنید. رزومه نویسی نیازمند رعایت اصول و قوانین آن است تا مورد توجه کارفرما قرار گیرد. در مقاله فوق تمام نکات مربوط به داشتن رزومه حرفه ای را بیان کردیم.

چطور بدون سابقه کار، رزومه بنویسیم؟

اغلب متقاضیان شغل‌های مختلف، سابقه کار چندانی ندارند و برای نوشتن رزومه دچار استرس می‌شوند. ما به این افراد توصیه می‌کنیم رزومه نویسی را با تکیه بر مهارت‌ها و توانمندی‌هایشان جلو ببرند. زیرا سوابق کاری تنها بخش یک رزومه کاری نیست. توصیه می‌کنیم مقاله فوق را بخوانید تا با بخش‌های مختلف یک رزومه کاری آشنا شوید.

چه اطلاعاتی را نباید در رزومه بنویسیم؟

وارد کردن اطلاعات نامرتبط با شغل موردنظر در رزومه اشتباه است. علاوه بر این بهتر است درباره سوابق تحصیلی و کاری ناموفق نیز در رزومه، محتوایی وارد نکنید. زیرا موجب جانب‌گیری منفی در کارفرما می‌شوند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 Comment

Join the discussion and tell us your opinion.

  • سلام،ممنون از مطلب خوبتون، رزومیتو هم خیلی خوبه، رزومه ساز آنلاین خوب و کاملی هست،قالب های خام ورد هم داره

دیدگاهتان را بنویسید