بلاگ

معرفی بهترین برنامه های تولید محتوا با موبایل + نکات مهمی که باید بدانید!

تولید محتوا با موبایل
فهرست مطالب

تولید محتوا با موبایل چندان هم که به نظر می رسد آسان و راحت نیست. بلکه برای این کار باید با اصول تولید محتوا با گوشی آشنا بوده و استراتژی های آن را بشناسید. علاوه بر این شناخت بهترین نرم افزارهای موبایل برای تولید محتواهای ویدئویی، تصویری، گرافیکی و صوتی نیز ضروری است. بر همین اساس ما در آکادمی راه تصمیم داریم تا شما را با  صفر تا صد تولید محتوا با موبایل آشنا  کنیم.

تولید محتوا با موبایل چه تاثیری در فروش کسب و کارها دارد؟

مخاطبان شبکه های اجتماعی اعم از اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، تلگرام و …  در سال‌های اخیر روز به روز بیشتر می‌شوند. طوری که شاهد حضور تمام اقشار جامعه در هر سن و سالی و این شبکه های اجتماعی هستیم. بدیهی است با تولید محتوای باکیفیت می توان این مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد. چرا از این بستر رایگان به نفع رشد و ارتقاء کسب و کار خود بهره نبریم؟

تولید محتوا با موبایل به شما کمک می‌کند تا محصول و یا خدمات کسب و کارتان را برای مشتریان پرزنت کنید. امروزه ابزار ها و برنامه های موبایلی متعددی در راستای تولید محتوا به بازار آمده اند. بنابراین بدون نیاز به کامپیوتر و تنها با استفاده از گوشی می توان انواع محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را تولید کرد.

تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا با موبایل چه مزایایی دارد؟

اگر تولید محتوا با موبایل را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی با مزایای این روش آشنا شوید. در طول مسیر رسیدن به موفقیت دچار تردید و دودلی نگردید. برترین مزایای تولید محتوا با استفاده از گوشی عبارتند از:

1- دسترس پذیری راحت

قطعاً موبایل شما در اغلب مواقع همراهتان بوده و در جیب یا کیف تان قرار دارد. بنابراین لحظه که اراده کنید به آن دسترسی داشته میتوانید محتوای جدید تولید نمایید.

2- تنوع بالا و ابزارهای تولید محتوا با  گوشی

امروزه نرم افزارهای مختلفی در حوزه تولید محتوا با گوشی در دسترس عموم مردم قرار دارند. افراد با چند کلیک ساده می توانند نرم افزارهای تولید محتوا موبایل را نصب کرده و از آنها استفاده کنند.

3- محیط کاربر پسند برنامه ها

اغلب برنامه های تولید محتوا با موبایل دارای محیطی کاربرپسند و راحت هستند. عموم مردم میزان اطلاعاتی که دارند قادر به کار کردن با این برنامه ها باشند. البته برخی از این نرم افزارها نیز به واسطه ارائه امکانات متعدد مناسب افرادی  هستند که مهارت و تخصص تولید محتوا دارند.

تولید محتوا به کمک گوشی

چه محتواهایی می توان با موبایل تولید کرد؟

برای تولید محتوا با موبایل هیچ محدودیتی در نوع محتوا وجود ندارد. بلکه شما می‌توانید انواع محتوا در قالب‌های متنی، صوتی، تصویری، ویدئویی، گرافیکی و … را تولید نمایید. تنها به کمی خلاقیت و برنامه‌ریزی نیاز دارید تا بهترین محتوا را برای مخاطبانتان آماده سازید. سپس از آن‌ها در پست‌ها، استوری‌ها، توئیت‌ها و … استفاده نمایید تا مخاطبان بیشتری به سوی صفحه‌تان جذب کنید.

چه محتواهایی برای مخاطب جذاب هستند؟

بدیهی است برای دسترسی به مخاطبان جدید و حفظ آن‌ها باید محتوایی جذاب و مطابق با سلایقشان تولید کنید. پس مهم است که رفتار کاربرانتان را بررسی کرده و بکوشید تا سلیقه آن‌ها را پیدا کنید. البته به عنوان یک نکته درگوشی باید بگوییم مخاطبان شبکه‌های اجتماعی معمولا به اخبار و مطالب به روز واکنش مثبتی نشان می‌دهند. پس سعی کنید از اخبار روز و اتفاقات پیرامونش درون محتوایتان به نحوی بهره ببرید. تا در عین آپدیت بودن محتوا از جذابیت آن هم کاسته نشود.

چطور با گوشی تولید محتوا کنیم؟

برای تولید محتوا با گوشی برای شبکه‌های مختلف اجتماعی و حتی وبسایت نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی دارید. شما باید در هر لحظه بدانید که قرار است چه محتوایی با را مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. جدیدترین اخبار و اتفاقات روز را بخوانید و سعی کنید در تولید محتوا به روز باشید. هر چه از ترندها و چالش‌های روز، بهتر و بیشتر بهره ببرید، شانس نشان دادن محتوایتان به کاربران جدید بیشتر خواهد بود. پس آپدیت رفتار کرده و از ترندها استفاده کنید.

پس از تعیین استراتژی و انتخاب نوع محتوای مدنظر باید به سراغ اپلیکیشن‌های تولید محتوا با موبایل بروید. سعی کنید بهترین برنامه‌ها را برای این کار انتخاب کنید. البته باید محیط کاربری آن‌ها را هم بررسی کنید و ببینید می‌توانید با آن ارتباط بگیرید یا نه؟ اگر محیط یک برنامه برایتان سخت و یا کسل‌کننده است به سراغ دیگر همتایانش بروید. تا در نهایت بهترین آن‌ها را روی تلفن همراهتان نصب کرده و به کار بگیرید. حال شما آماده‌اید تا محتوایی درخور و عالی برای مخاطبانتان تهیه کنید.

تولید محتوا با گوشی اندروید

نکات مهم در تولید محتوا با موبایل که باید بدانید!

برای تولید محتوا با موبایل موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بررسی رفتار و سلیقه مخاطب، تعیین کننده نوع محتوای تولید شده
  • توجه به ظاهر محتوا و تلاش برای تولید محتواهایی با جذابیت بصری بالا
  • در نظر گرفتن کیفیت محتوا در طی مراحل ساخت و پایان کار
  • تلاش برای درگیر کردن مخاطب در محتوای ارائه شده
  • آموزش و به روز بودن در حوزه تولید محتوا
  • بررسی و تسلط به کار با برنامه های مختلف تولید محتوا با گوشی های اندرویدی و iOS

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوا با موبایل

قطعا برای تولید محتوا با موبایل به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. که هر یک بر اساس نوع محتوای موردنظرتان ممکن است ضروری باشد. با این حال ما در ادامه تعدادی از تجهیزات لازم در تولید محتواها به کمک گوشی را معرفی می‌کنیم:

1- گوشی موبایل

اولین و مهم‌ترین نیاز شما برای تولید محتوا با گوشی ، تهیه یک موبایل هوشمند و نسبتا با کیفیت است. زیرا شما باید با موبایلتان تصاویر و ویدئوهای مدنظرتان را تهیه کرده و در صفحه خود به اشتراک بگذارید. اگر گوشی شما نتواند این تصاویر را با کیفیت خوبی ضبط کند، عملا در این مرحله شکست خواهید خورد.

بهتر است گوشی موبایلتان قابلیت تهیه ویدئوهای 4K، سرعت بالای فریم بر ثانیه، عملکرد مناسب در شرایط نوری مختلف و … را دارا باشد.

2- رینگ لایت

ضبط تصاویر در مکان‌های مختلف ممکن است با مشکل نورپردازی مواجه شود. بنابراین بهتر است برای تولید محتوا با موبایل یک رینگ لایت با کیفیت تهیه کنید. رینگ لایت‌ها به عنوان یک منبع نوری نرم در پشت دوربین قرار گرفته و نور لازم را روی سوژه ایجاد می‌کنند. بنابراین در نهایت تصاویر و ویدئوهای روشن و با کیفیتی خواهید داشت که فاقد سایه‌های اضافی هستند.

تولید محتوا با گوشی ایفون

3- میکروفون برای تولید محتوا با موبایل

در میان تجهیزات لازم برای تولید محتوا با گوشی ، نام میکروفون هم به چشم می‌خورد. زیرا استفاده از میکروفون در افزایش کیفیت صدای ضبط شده تاثیر زیادی دارد. به خصوص در محتواهای صوتی و ویدئویی. امروزه مدل‌های مختلف میکروفون برای تولید محتوا با موبایل در بازار وجود دارد که شما بسته به نیاز خود باید مدل مناسبی را تهیه کنید.

4- سه‌ پایه و استبلایزر

از دیگر تجهیزات موردنیاز برای تولید محتوا با موبایل باید به سه پایه و استبلایزر اشاره کرد. با این وسیله مانع از لرزش‌های اضافه در تصاویر ضبط شده می‌شوید. در نتیجه فیلم‌هایی با کیفیت بیشتر توسط موبایل تهیه خواهید کرد. بدیهی است هر چه کیفیت محتوای تولید شده بهتر باشد، تاثیرگذاری در مخاطب هم بیشتر بوده و احتمال رشد صفحه‌تان بالا می‌رود.

تولید محتوا با گوشی موبایل

5- لنز دوربین موبایل

برای تولید محتوا با موبایل بهتر است از لنز دوربین مخصوص استفاده کنید. با این لنز کیفیت تصاویر به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. زیرا امکان تنظیم و تغییر کنتراست و میزان نوردهی را در اختیار دارید. در نتیجه محتوای نهایی به ویرایش کمی نیاز داشته و کارتان راحت‌تر خواهد بود.

ابزار تولید محتوا با گوشی

6- بک‌ گراند یا فون عکاسی

یکی دیگر از تجهیزاتی که در تولید محتوا با گوشی به کارتان می‌آید، بک گراند یا فون عکاسی است. با این وسیله می‌توانید در پس زمینه ویدئوها یک پرده سبز داشته و بک گراند فیلم‌ها را به دل‌خواه تغییر دهید.

7- قلم نوری

قلم نوری یکی از واجبات تولید محتواهای گرافیکی است. با استفاده از قلم نوری می‌توان طراحی‌های حرفه‌ای‌تری اجرا کرده و فرآیند ویرایش نیز سریع‌تر می‌شود.

تولید محتوا اینستاگرام با گوشی

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا ویدئویی با موبایل

این روزها محتواهای ویدئویی بیش از دیگر محتواها، مخاطبان را به سوی خود جلب می‌کنند. زیرا امکان روایت داستان را به صاحب پیج داده و ارتباط بهتری با کاربر برقرار می‌سازند. اما برای تولید این محتواها با موبایل باید توجه ویژه‌ای به کیفیت خروجی کار داشته باشید. زیرا به همان اندازه که محتوای ویدئویی با کیفیت مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ محتوای ویدئویی بی‌کیفیت منجر به از دست دادن مخاطب می‌شود. پس برای تولید محتوا با موبایل در قالب ویدئو و فیلم باید از نرم افزارهای عالی و با کیفیت استفاده نمود. در ادامه تعدادی از بهترین برنامه‌های موبایلی را در این حوزه معرفی می‌کنیم:

1- اپلیکیشن vllo

اپلیکیشن vllo یکی از قدرترین برنامه‌های ویرایشگر ویدئو است که کار با آن بسیار ساده است. ولو، برنامه‌ای کاربردی برای تولید محتوا با موبایل بوده و با آن می‌توان کلیپ‌های حرفه‌ای و زیبایی ساخت.

2- اپلیکیشن VideoShop

یکی دیگر از نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی ، اپلیکیشن VideoShop است. این برنامه امکان تدوین ویدئو را با قابلیت‌های مختلفی نظیر اسلوموشن، جلوه‌های ویژه بصری و صوتی، تنظیم ویدئو، پخش برعکس آن و … را فراهم می‌آورد.

3- Video Editor Maker VlogNow

اپ VlogNow یا همان VN نیز از پرطرفدارترین ویرایشگرهای ویدئو است. وجود قالب‌های آماده مختلف در کنار افکت‌های تصویری از قابلیت‌های جالب توجه VN هستند. علاوه بر این شما می‌توانید قالب‌های جدیدی نیز دانلود کرده و به برنامه اضافه کنید.

4- برنامه inshot

برنامه محبوب inshot نیز این روزها در میان بلاگرها و تولیدکنندگان محتوایی ویدئویی با موبایل بسیار محبوب است. اینشات امکان ساخت ویدئو، ادیت، کراپ، تغییر سرعت پخش، ترکیب ویدئو و … را به کاربر می‌دهد.

تولید محتوا برای موبایل

چند نکته مهم در تولید محتوای ویدئویی با گوشی

تولید محتوا با گوشی باید مطابق با اصول و قوانین خاصی صورت بگیرید تا در نهایت یک خروجی بی عیب و نقص داشته باشید. حال برای ساخت ویدئو، رعایت این اصول و قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار است. با در نظر گرفتن موارد زیر، قطعا کلیپ‌های جذابی در آینده تولید خواهید کرد:

1- ثابت نگه داشتن دوربین

نکته‌ای که متاسفانه اغلب افراد در زمان تهیه ویدئو در نظر نمی‌گیرند، عدم ثابت نگه داشتن دوربین است. این کار در تصاویر ضبط شده، لرزش به وجود آورده و از کیفیت کار نهایی به شدت می‌کاهد. علاوه بر این تکان خوردن مداوم دوربین باعث تشویش مخاطب شده و او را به سرعت خسته می‌کند. تا جایی که ممکن است از مشاهده ادامه کلیپ اجتناب کند.

 2- توجه به سروصداهای پس زمینه

مسئله بعدی که در زمان تولید محتوا با موبایل باید در نظر بگیرید، سروصداهای پس زمینه است. اگر ویدئو خود را در محیطی شلوغ ضبط می‌کنید، حتما آن را صداگذاری کنید. زیرا وجود صداهای اضافه در کلیپ باعث افت شدید کیفیت کار شده و مخاطب را دلزده می‌کند.

3- نورپردازی مناسب محیط

نورپردازی یکی از موارد مهم در تصویربرداری و تهیه ویدئو است. اگر در زمان تولید محتوا با گوشی ، نور محیط را تنظیم نکنید، در نهایت ویدئویی بسیار بی‌کیفیت و نامناسب خواهید داشت. بهتر است نور محیط را به طور متعادل تنظیم کرده و از نورپردازی زیاد و یا فضاهای تاریک دوری کنید.

4- ساخت کاور جذاب برای کلیپ ها

شاید تصور کنید که محتوای ویدئویی نیازی به کاور ندارد. اما در واقع ساخت کاور مرتبط و جذاب برای محتوا ویدئویی به بهتر دیده شدن آن کمک زیادی می‌کند. مخاطب در اولین لحظات یک ویدئو، کاور آن را می‌بیند. پس اگر کاور خوبی در نظر نگیرید، احتمال رد کردن ویدئو و رفتن به سراغ رقبایتان بسیار زیاد خواهد بود.

بهترین برنامه های تولید محتوا تصویری

برنامه‌های تولید محتوا تصویری به کاربر کمک می‌کنند تا تصاویر خود را از لحاظ نور و رنگ اصلاح کنند. این نرم افزارها، فیلترهای مختلفی دارند که با آن‌ها می‌توانید تصاویری جذاب و خلاقانه به وجود آورید. در ادامه تعدادی از بهترین نرم افزارهای این حوزه را معرفی می‌کنیم:

1- اپلیکیشن vsco

اپلیکیشن VSCO یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تولید محتوا با موبایل است. با نصب این برنامه می‌توانید علاوه بر ویرایش تصویر، از دوربین داخل اپ هم استفاده کنید.

2- نرم افزار lensa

نرم افزار Lensa هم یکی از اپ‌هایی است که در ویرایش تصاویر به شما کمک می‌کند. این برنامه انتخابی ایده‌آل برای اصلاح نور و رنگ در تصاویر سلفی است. به کمک لنسا می‌توانید به روی تصاویر فیلتر بیاندازید یا حتی پس زمینه آن‌ها را حذف کنید. قرمزی چشم‌ها را اصلاح کرده و یا حالت ابروها را تغییر دهید.

تولید محتوا

3- برنامه bazaart

Bazaart انتخابی ایده‌آل برای تولید تصاویر خلاقانه و هنری است. از جمله امکانات بازارت می‌توان به فیلترهای متعدد، حذف پس زمینه تصاویر، برش دادن حرفه‌ای و اضافه کردن متن به تصاویر اشاره نمود.

دوره طراحی با موبایل

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا گرافیکی با گوشی

محتواهای گرافیکی یکی بخش‌های مهم در تولید محتوا با موبایل است که باید اصول آن را یاد بگیرید. طرح‌های گرافیکی به جذابیت بصری محتواهای شما کمک زیادی می‌کند و نباید از تاثیر آن بر جذب مخاطب غافل شد.

اگر می‌خواهید محتوای گرافیکی برای پیج یا سایت خود تهیه کنید، قطعا اپلیکیشن‌های زیر به کارتان می‌آیند.

1- اپلیکیشن Canva

اپلیکیشن Canva یکی مشهورترین و محبوب‌ترین برنامه‌های تولید محتوای گرافیکی است. با کانوا می‌توانید محتوای لازم برای شبکه‌های مختلف نظیر اینستاگرام، توئیتر و حتی هدر خبرنامه‌های ایمیلی را تهیه کنید. از دیگر قابلیت‌های برنامه کانوا می‌توان به ساخت عکس، بنر، پوستر، کارت دعوت، تدوین ویدئو و … اشاره نمود.

نرم افزار Canva، قالب‌های مختلفی برای ساخت تصاویر دارد که امکان شخصی‌سازی پست‌ها و تصاویر را به کاربر می‌دهد. این اپلیکشین مشهور و پرطرفدار بیشتر برای طراحی گرافیک استفاده می‌شود و قالب‌های زیادی را برای رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. کانوا را می‌توان یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام برشمرد.

نرم افزار تولید محتوا برای معلمان

2- نرم افزار VideoScribe

اگر در زمان تولید محتوا با موبایل قصد ساختن انیمیشن یا گیف را داشتید، VideoScribe انتخاب مناسبی است. با این برنامه می‌توانید انواع انبمیشن را در کمتر از چند دقیقه بسازید. چه یک انیمیشن‌ساز تازه‌کار باشید و چه سال‌ها در این حوزه تبحر و مهارت داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های ویدئو اسکرایب امکان دانلود نسخه دسکتاپ و کار با آن در حالت آفلاین است.

3- اپلیکیشن Vectornator

مهم‌ترین کاربرد اپلیکیشن Vectornator، تصویرسازی و چاپ طرح‌هاست. طراحان با هر میزان مهارتی قادر به طراحی با این برنامه هستند. همچنین مدل گوشی‌تان هم تفاوتی در دنتیجه کار ندارد. چه موبایل اندرویدی داشته باشید و چه انواع آیفون، آیپد یا حتی مک بوک.

وکتور نیتور امکان ویرایش فایل‌های PDF را هم فراهم آورده است. علاوه بر این قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند، تولید تایم لپس را هم دارد.

4- برنامه Adobe Creative Cloud Express

اگر تبحر و مهارت بالایی در تولید محتوا با موبایل ندارید، ادوبی اکسپرس، اپ ایده‌آلی برای شماست. این برنامه دارای انواع قالب‌های مختلف محتوای گرافیکی است که از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان استفاده کرد.

با نرم افزار Adobe Creative Cloud Express می‌توانید محتواهای گرافیکی جذابی تولید کرده و با کاربرانتان به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید این اپ در زمان ورود به آن، یک راهنمای جامع در اختیارتان می‌گذارد که به تولید محتواهای با کیفیت کمک زیادی می‌کند.

نرم افزار تولید محتوا با گوشی

5- برنامه BeFunky Graphic Designer

نرم افزار BeFunky امکان ساخت انواع بنر، آگهی تبلیغاتی، پوستر، اینفوگرافیک و … را فراهم آورده است. این برنامه انتخاب اغلب طراحان گرافیک حرفه‌ایست. راحتی کار با بی فانکی و خروجی‌های با کیفیت آن از دلایل محبوبیت این برنامه تولید محتوا با موبایل هستند.

نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی

بهترین اپلیکیشن‌های روتوش چهره با موبایل

اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی بدون ویرایش و اصلاح رنگ و نور منجر به کاهش آمار بازدید می‌شود. زیرا هیچ مخاطبی تمایل به دیدن تصاویر بی‌کیفیت ندارد پ از دیدن آن فراری است. به همین منظور اغلب بلاگرها و اینفاوئنسرها، تصاویر خود را پیش از انتشار روتوش می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های روتوش چهره با موبایل را معرفی می‌کنیم:

1- نرم افزار Picsart

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا با موبایل از اپلیکیشن Picsart استفاده می‌کنند. این برنامه در واقع نوعی ویرایشگر عکس است که امکان اضافه کردن متن و استیکرها به تصاویر را هم دارد. با پیکس آرت می‌توانید محتوایی جذاب و متمایز برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی خود تولید کنید.

نرم افزارهای تولید محتوا با موبایل

2- اپلیکیشن Prisma

Prisma یکی دیگر از نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی است. با پریسما می‌توانید تصاویر واقعی خود را به نقاشی تبدیل کنید. این برنامه علاوه بر قابلیت استفاده از عکس‌های گالری دارای دوربین نیز می‌باشد.

روش تولید محتوا با موبایل

3- برنامه Polarr

اپلیکیشن Polar انتخاب حرفه‌ای‌ها برای ویرایش و روتوش تصاویر است. محیط کاری این برنامه کمی پیچیده است و برای کار با آن باید مهارت بالایی داشته باشید‌. با این حال خروجی نهایی آن بسیار با کیفیت و چشم‌نواز است.

آموزش تولید محتوا با موبایل

4- نرم افزار PS Express

اگر برای روتوش تصاویرتان به دنبال یک برنامه ساده و راحت هستید، PS Express مناسب شماست. این برنامه بسیار ساده بوده و برای کار با آن نیاز به مهارت خاصی ندارید.

5- اپلیکیشن Lightroom

اپلیکیشن Lightroom انتخاب عکاسان حرفه‌ای برای روتوش تصاویر است. تا جایی که گاها از آن به جای فتوشاپ برای ویرایش عکس‌هایشان با گوشی استفاده می‌کنند.امکانات این برنامه مشابه فتوشاپ بوده و امکان تولید محتوا حرفه‌ای با موبایل را فراهم می‌آورد.

دوره آموزش تولید محتوا با موبایل

6- نرم افزار Snapseed

نرم افزار Snapseed نیز از اپ‌های ویرایشگر تصویر است که امکانات زیادی به کاربر ارائه می‌دهد. تنظیم وضوح جزئیات تصویر، ایجاد توازن میان سفیدی و سیاهی عکس، برش دادن، فیلترهای مختلف و … برخی از این امکانات هستند.

7- برنامه PrettyUp

PrettyUp هم یکی از نرم افزارهای تولید محتوا با موبایل است که امکان ویرایش چهره و بدن سوژه را فراهم می‌آورد. با استفاده از پرتی آپ می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را به صورت هم‌زمان ادیت کنید.

8- اپلیکیشن Facetune video

یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفدار روتوش چهره با گوشی، اپلیکیشن Facetune video است. به کمک فیس تون می‌توانید نواقص چهره را برطرف کرده و تصاویری جذاب تولید کنید. این برنامه امکاناتی نظیر سفید کردن دندان‌ها، صاف کردن پوست، حذف چین و چروک‌ها، حذف قرمزی چشم‌ها و حذف سفیدی مو را ارائه می‌دهد.

آموزش رایگان تولید محتوا با موبایل

بهترین برنامه های تولید محتوای موشن گرافی و جلوه های ویژه

یکی از مباحث مهم در تولید محتوا با موبایل ، ساخت موشن گرافی و جلوه‌های ویژه است. در حال حاضر برنامه‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را نام می‌بریم:

1- نرم افزار Dazz cam

نرم افزار Dazz cam، برنامه‌ای حرفه‌ای برای ساخت جلوه‌های ویژه است که از جدیدترین فناوری‌های D3D استفاده می‌کند. این برنامه مناسب بلاگرها و افرادیست که در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و محتوای حرفه‌ای تولید می‌کنند. با استفاده از داز کم می‌توانید ویدئوهای جدید ضبط کرده و آن‌ها را ویرایش کنید.

دوره تولید محتوا با موبایل

2- نرم افزار Foco design

Foco design، نرم افزاری قدرتمند در حوزه ساخت جلوه‌های ویژه است که برای فعالان اینستاگرامی مناسب می‌باشد. با این برنامه می‌توانید استوری‌های جذابی تولید کرده و در صفحه خود به اشتراک بگذارید. فوکو دیزاین امکانات متعددی نظیر قالب‌های رایگان آماده برای عکس و ویدئو، قابلیت حذف پس زمینه تصاویر، افزودن موسیقی و … را به کاربر می‌دهد.

اموزش تولید محتوا با گوشی

3- اپلیکیشن Story art

یکی دیگر از اپلیکیشن های پرطرفدار برای تولید محتوا با موبایل ، برنامه Story art است. این اپ به کاربران کمک می‌کند تا افکت‌های مختلفی روی استوری ایجاد کرده و حتی فونت، رنگ و فیلتر آن را هم تغییر دهند.

4- برنامه Mojo

برنامه Mojo ، یک ابزار حرفه‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام است. موجو دارای امکانات مختلفی برای ساخت پست و استوری بوده و قالب‌های آماده زیادی هم دارد. راحتی کار با Mojo و محیط کاربرپسند آن از دلایلا محبوبیتش هستند.

5- اپلیکیشن Alight motion

تولید محتوای موشن گرافی با Alight motion امکان‌پذیر است. این برنامه قادر به ساخت انیمیشن‌های حرفه‌ای و گرافیک‌های متحرک جذاب می‌باشد. علاوه بر این با الایت موشن می‌توانید فیلم‌ها و ویدئوها را با هم ترکیب کرده و آن‌ها را ویرایش کنید.

پکیج آموزش تولید محتوا با موبایل

6- نرم افزار Clips

نرم افزار Clips، برنامه‌ای شبیه به اسنپ چت است که برای تولید محتوا با گوشی آیفون کاربرد دارد. با کلیپس می‌توانید کلیپ‌های کوتاهی ساخته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای فیلترهای مختلفی شبیه به فیلترهای اسنپ چت بوده و اخیرا توسط کاربران آیفون بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

تولید محتوا با اسکرچ جونیور

7-  برنامه Snow

اگر به سلفی گرفتن علاقه دارید، برنامه Snow مناسب شماست. اسنو امکان ویرایش تصاویر و ویدئو را به کاربر می‌دهد. تا با تنظیم میزان نور، فیلترها و افکت‌ها، افزودن متن و همین‌طور آرایش چهره، محتوایی جذاب برای صفحه خود بسازید.

8- نرم افزار Zoomerang

نرم افزار Zoomerang، ابزاری برای تولید ویدئوهای جذاب و حرفه‌ایست. با این اپلیکیشن می‌توانید محتوای جالب توجهی برای اینستاگرام و تیک تاک بسازید. زیرا دارای قابلیت‌های متعددی برای اجرای تکنیک‌های ویدئویی می‌باشد.

9- اپلیکیشن Funimate

یکی از ویرایشگرهای محبوب و پرطرفدار ویدئو و موزیک در دنیا، اپلیکیشن Funimate است. با این برنامه تولید محتوا با موبایل می‌توانید فیلم‌های جذاب و خلاقانه‌ای ایجاد کنید. فیلم‌هایی که مملو از افکت‌ها تصویری متعدد بوده و جذابیت زیادی برای مخاطب دارد.

تولید محتوا با کامپیوتر

بهترین نرم افزارها برای حذف پرده سبز در موبایل

تا همین چند سال پیش، امکان حذف پرده سبز بدون استفاده از کامپیوتر وجود نداشت. این مسئله مشکلات زیادی برای کاربران تلفن همراه ایجاد کرده بود. اما در حال حاضر نرم افزارهای مختلفی برای حذف پرده سبز در موبایل به بازار آمده‌اند. در ادامه این مقاله آکادمی راه، تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

1- نرم افزار Stop Motion Studio

اگر یک یوتیوبر فعال هستید و یا قصد شروع تولید محتوا در این بستر را دارید، نرم افزار Stop Motion Studio برای کارتان ضروری است. با استفاده استاپ موشن استودیو می‌توانید پرده سبز پس زمینه ویدئوهایتان را حذف کرده و تصاویر جذابی به جای آن جایگزین کنید.

2- اپلیکیشن CapCut

CapCut، برنامه‌ای حرفه‌ای برای ویرایش ویدئو با موبایل است. این اپلیکیشن دارای ویدئوهای پیش فرض نیز بوده و به شما در تولید محتوا با گوشی کمک می‌کند.

نرم افزار تولید محتوا با کامپیوتر

بهترین اپلیکیشن های تولید پادکست با گوشی

این روزها محتوای پادکست بسیار مورد توجه مخاطبان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. قطعا برای تولید یک پادکست حرفه‌ای به اپلیکیشن‌هایی نیاز دارید که نویز و صداهای پس زمینه را حذف کنند. در ادامه تعدادی از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم:

1-  نرم افزار Rapchat

نرم افزار Rapchat یکی از ساده‌ترین برنامه‌های ضبط موسیقی و صدا است. این برنامه میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد که ترک‌های موسیقی خود را با آن ویرایش می‌کنند. خروجی صدای رپ چت را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و ساند کلاود به اشتراک گذاشت.

3- اپلیکیشن Moises

تا همین چند سال پیش، تصور این که بتوان صدای خواننده را از موسیقی جدا کرد، دور از ذهن بود. اما امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی این واقعه امکان‌پذیر شده است. اپلیکیشن Moises یکی از برنامه‌هاییست که در این زمینه به کاربران اندروید و iOS کمک می‌کند. با این برنامه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، صداهای یک فایل صوتی را تفکیک کنید.

آموزش تولید محتوا با کامپیوتر

4-  برنامه Voloco

یکی دیگر از برنامه‌های تولید محتوا با موبایل ، اپلیکیشن Voloco است. این نرم افزار در حوزه پردازش و تنظیم صدا و صداگذاری کاربرد دارد. با Voloco می‌توانید آهنگ مورد نظرتان را پلی کرده و شروع به خواندن کنید. در نهایت ولوکو، صدای شما را به کمک هوش مصنوعی با ریتم آهنگ هماهنگ می‌کند.

5- نرم افزار Anchor

نرم افزار Anchor یکی از ساده‌ترین و بهترین برنامه‌ها برای تولید و ساخت پادکست با موبایل است. این برنامه را اسپاتیفای ساخته و با آن می‌توانید به صورت آنلاین، صدایتان را ضبط کنید.

برنامه تولید محتوا با کامپیوتر

بهترین روش برای انتشار محتوا در اینترنت چیست؟

قطعا هدف همه ما از تولید محتوا، دیده شدن و شناخته شدن توسط مخاطب است. پس دست به کار شده و صفحه‌ای مختص به خودتان در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. شما می‌توانید در بسترهای مختلفی نظیر یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، آپارات، توئیتر و … با کاربران در ارتباط بوده و محتوا به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای یک کار تیمی است یا فردی؟

اغلب افراد بر این باورند که تولید محتوا با موبایل و در بستر اینترنت یک کار فردی است. اما این باور غلط است! زیرا شما به تنهایی نمی‌توانید از پس تولید محتواهای جذاب و با کیفیت در انواع مختلف برآیید. بلکه به افراد متخصص و ماهری در این زمینه نیاز دارید که برای تولید محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی و … به شما کمک کنند. همچنین باید از متخصصان حوزه سئو کمک بگیرید تا استراتژی تولید محتوا را برایتان مشخص کنند.

اما یک سوال مهم این است که صاحبین کسب و کارها چطور می‌توانند تیم تولید محتوای ماهری پیدا کنند؟

1- جست و جو در سایت ها

یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای تولید محتوا با موبایل ، جست و جو در سایت‌های فریلنسری و کاریابی است. زیرا معمولا متخصصان هر حوزه، در این سایت‌ها فعال بوده و دائما آگهی‌ها را چک می‌کنند. پس شما می‌توانید درخواست نیروی کار داده و سپس بهترین نیروها را برای مجموعه خود استخدام کنید.

دوره رایگان طراحی با موبایل

2- کمک گرفتن از دوستان و آشنایان

داشتن شبکه ارتباطی با دوستان و آشنایان به شما کمک می‌کند تا از طریق آن‌ها، با متخصصان حوزه تولید محتوا آشنا شوید. این شیوه باعث می‌شود تا دید بهتری نسبت به عملکرد نیروهای خود داشته و بتوانید راحت‌تر از میانشان انتخاب کنید.

3- کمک گرفتن از تیم های تولید محتوا

یک راه‌کار دیگر برای دسترسی به نیروهای فعال و کارآمد، کمک گرفتن از تیم‌های تولید محتوا است. این تیم‌ها معمولا شامل متخصصان حوزه‌هایی نظیر سئو، تولید محتوا، گرافیک‌کار و … هستند. بنابراین تنها کافیست بگویید چه محتوایی نیاز دارید. سپس محتوای موردنظرتان را در بهترین حالت ممکن تحویل گرفته و در صفحه کسب و کارتان منتشر کنید.

سخن پایانی

تنوع برنامه‌های تولید محتوا با موبایل بسیار زیاد است که تعدادی از آن‌ها را در این مقاله معرفی کردیم. اما انتخاب در میان آن‌ها بستگی به نیاز و خواسته‌های شما دارد. به هر حال باید بدانید انتخاب اپلیکیشن تنها یک قدم از مسیر است و پشتکار و خلاقیت شماست که موفقیت را تضمین می‌کند.

تلاش ما در آکادمی راه، سرعت بخشیدن به طی مسیر موفقیت است. از این رو بهترین نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی‌های اندرویدی و آیفون را در بالا معرفی کردیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در دوره رایگان و جریان اشتغال ، ابزارهای کاربردی در تولید محتوا با موبایل و رسیدن به درآمد را آموزش داده‌ایم.

سوالات متداول:

مزایای تولید محتوا با موبایل چیست؟

تولید محتوا با موبایل این روزها به نوعی ترند تبدیل شده است. زیرا گوشی موبایل همیشه در دسترس است. محیط نرم افزارهای آن ساده و کاربرپسند هستند. ابزارهای تولید محتوا با گوشی بسیار متنوع بوده و کار را راحت‌تر می‌کنند. تمام این موارد موجب محبوبیت موبایل در تولید محتوا برای کسب و کارهای مختلف شده است.

برای تولید محتوا با گوشی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

برای تولید محتوا با گوشی در وهله اول به یک موبایل هوشمند با کیفیت دوربین قابل قبول نیاز دارید. پس از آن برای حرفه‌ای‌تر شدن محتواهای خروجی بهتر است از تجهیزاتی نظیر رینگ لایت برای نورپردازی بهتر، میکروفون برای ضبط حرفه‌ای صداها، سه پایه و استبلایزر برای حفظ کیفیت تصاویر و … استفاده کنید.

چه نوع محتواهایی می‌توان با موبایل تولید کرد؟

برای تولید محتوا با موبایل ، محدودیتی در نوع محتوا و موضوع آن ندارید. شما می‌توانید انواع محتواهای تصویری، ویدئویی، گرافیکی، متنی و صوتی را با گوشی موبایلتان تولید کرده و به مخاطب عرضه کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید