بلاگ

آموزش جامع و کامل کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام
فهرست مطالب

کسب درآمد از اینستاگرام این روزها به یکی از ترندهای بازار مشاغل تبدیل شده است. این شیوه درآمدزایی به سبب عدم نیاز به سرمایه‌های کلان برای شروع و امکان پیاده‌سازی آن در خانه، در میان جوانان بسیار محبوب است. از این رو روزانه با شماری از پرسش‌ها درباره انواع روش‌های کسب درآمد از فضای اینستاگرام مواجه می‌شویم. این که چطور می‌توان از این شبکه اجتماعی به درآمد رسید؟ کدام شیوه درآمد زایی بهتر است؟ چطور پیجی برای رسیدن به درآمد باید ایجاد کنیم؟ و …

ما در این مقاله از آکادمی راه تصمیم داریم تمام نکات مربوط به کسب درآمد از اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. تا در نهایت با راه و چاه این مسیر آشنا شده و بتوانید با دید باز وارد این فضای کاری شوید.

چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام در میان قشر عظیمی از جامعه فراگیر شده است. بنابراین با بازاریابی در این شبکه می‌توان به گروه بزرگی از مشتریان دسترسی داشت. به همین دلیل بسیاری از بیزنس‌ها به ایجاد پیج‌های تجاری در اینیستا روی آورده و در تلاشند تا از این راه درآمد بیشتری به دست آورند. همچنین برخی افراد هم درصدد راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خود در این بستر هستند. اما سوال اینجاست که چطور می‌توان از این فضا به درآمد رسید؟ برای کسب درآمد از اینستاگرام چه پیجی باید بزنیم؟ چطور آن را اداره کنیم؟ محتوای بهتر برای جذب مخاطب چیست؟ و ….

اگر پاسخ این سوال‌ها را ندانسته و شروع به کار در فضای رقابتی اینستا کنیم، قطعا با شکست مواجه می‌شویم. زیرا این فضا به همان اندازه که مشتریان بالقوه دارد، رقبا قدرتمندی را هم در دل خود جای داده است. پس برای رقابت سالم با آن‌ها باید آماده بود و استراتژی درستی را تعیین کرد.

برخی بر این باورند که تا تعداد فالوورها را به اندازه مشخصی نرسانند، امکان درآمدزایی از پیج را نخواهند داشت. اما این یک باور غلط است. زیرا شما با فالوورهای کم هم می‌توانید کسب درآمد از اینستاگرام را شروع کنید. تنها کافیست برای این مسئله آموزش دیده و با نگرشی روشن به بازار، شروع به کار کنید. شاید در ابتدا کارتان کمی سخت باشد، اما قطعا غیرممکن نیست!

کسب درآمد از اینستاگرام با لایک

کدام پیج های اینستاگرام برای درآمدزایی مناسبند؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام پیش از هر چیزی باید بدانید که این کار به آن آسانی که فکر می‌کنید نیست! بلکه برای موفقیت در این مسیر باید سخت تلاش کرده و مدت زیادی را صبوری کنید. قطعا همان روزها و ماه‌های اول به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. شما باید حتی تا سال‌ها نیز تلاش کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. اما به طور کلی برای موفقیت در این مسیر می‌توانید پیج اینستاگرام خود را با محتواهای زیر راه‌اندازی کنید:

  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام
  • ساخت پیج‌هایی با محتوای فان و طنز
  • ایجاد پیج بلاگری در اینستاگرام
  • اینفلوئنسر شدن
  • تولید محتوا درباره اخبار روز دنیا
  • تولید محتواهای سرگرمی و داستانی
  • و …
کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه!

در این روزهایی که اغلب ما از اینستاگرام تنها با هدف سرگرمی استفاده می‌کنیم، عده‌ای مشغول درآمد زایی از آن هستند. اما این افراد چطور شروع کردند؟ آیا سرمایه کلانی برای شروع بیزنس صرف کردند؟ آیا نیاز به تیم متخصص برای کسب درآمد از اینستاگرام دارند؟

واقعیت این است که داشتن سرمایه برای شروع یک بیزنس ضروری و لازم است. اما استارت کسب و کار در فضای اینستاگرام می‌تواند بدون سرمایه اولیه هم انجام شود. حتی می‌توان گفت کسب درآمد بدون سرمایه از طریق اینستا یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های درآمدزایی از این شبکه اجتماعی است. شما می‌توانید ابتدا در این فضا مارکتینگ بیزنس خود را انجام دهید. و پس از رشد آن، مسیر را به سمت درآمدزایی از طریق پیج هدایت کنید.

معرفی 8 روش کسب درآمد از اینستاگرام

برای کسب درآمد از اینستاگرام روش‌های متعددی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. ما در این مقاله به معرفی 8 روش جذاب و کاربردی برای رسیدن به درآمد در اینیستا اشاره می‌کنیم:

1- بلاگری و گرفتن تبلیغات

دومین شغل برای کسب درآمد از اینستاگرام ، بلاگری و گرفتن تبلیغات است. در این روش شما ابتدا باید تمرکز خود را بر رشد پیج و افزایش اینگیجمنت آن بگذارید. پس از مدتی که موفق به جذب مخاطبان زیادی شده و اعتماد آن‌ها را جلب کردید، زمان درآمدزایی است. حال باید در پست و استوری‌های خود به تبلیغ دیگر کسب و کارها و برندها پرداخته و در ازای آن پول دریافت کنید.

این شیوه کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور بوده و هر چه محبوبیت شما بیشتر باشد، درآمدتان هم بیشتر خواهد بود. همان‌طور که اینفلوئنسرها و بلاگرهای محبوب از این راه به درآمد بالایی دست یافتند. اما باید بدانید این شغل هم سختی‌های خود را داشته و برای موفقیت در آن باید ایده‌های خلاقانه تولید محتوا داشته باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام برای نوجوانان

2- کسب درآمد از اینستاگرام با تولید محتوا

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محتوامحور است. بنابراین هر چه در تولید محتوا خلاقانه‌تر و بهتر عمل کنید، قطعا درآمد بیشتری هم به دست خواهید آورد. همان‌طور که می‌بینیم طراحان گرافیک و تولید محتوا در این شبکه اجتماعی بسیار خوب عمل می‌کنند. آن‌ها با شناخت درست از مخاطب و سلیقه وی می‌توانند محتوایی درگیرکننده بسازند. طوری که احساسات وی را برانگیخته کرده و فرد مدت نسبتا زیادی برای مشاهده هر پست صرف کند. این کار به افزایش اینگیجمنت پیج و درآمدزایی بهتر کمک زیادی می‌کند.

به طور کلی کسب درآمد از اینستاگرام با تولید محتوا به تلاش شما برای یافتن ایده‌های خلاقانه بستگی دارد. هر چه مهارت بیشتری در این کار داشته باشید، قطعا موفق‌تر خواهید بود.

کسب درآمد از اینستاگرام با تولید محتوا

3- همکاری در فروش اینستاگرام

یک ایده عالی برای کسب درآمد از اینستاگرام ، همکاری در فروش است. این شیوه مناسب افرادیست که سرمایه‌ای برای شروع ندارند اما از مهارت بالایی در فروش و معامله‌سازی برخوردار می‌باشند. در این روش شما مالک محصولی که می‌فروشید نیستید؛ بلکه محصول متعلق به بیزنس دیگری بوده و شما آن را در پیج خود پرزنت می‌کنید. به عبارتی دیگر شما واسطه فروش محصول موردنظر خواهید بود.

برای پیاده‌سازی شیوه همکاری در فروش اینستاگرام بهتر است به سراغ کسب و کارهایی بروید که هنوز به صورت آنلاین فعالیت نمی‌کنند. در این صورت رقیبی در فضای مجازی نداشته و می‌توانید یکه‌تاز میدان باشید.

همکاری در فروش اینستاگرام

4- فروش مستقیم کالا و خدمات

اگر یک کسب و کار فیزیکی دارید، فروش مستقیم کالاها و خدماتتان در بستر اینستاگرام می‌تواند برای شما درآمدزایی به همراه داشته باشد. اما باید بدانید این کار خیلی هم راحت نیست و نیاز به آموزش کسب درآمد از اینستاگرام دارد. شما باید بدانید چه محتوایی در نظر مخاطب بهتر دیده می‌شود یا چطور باید محصولاتتان را پرزنت کنید.

فروش مستقیم کالا و خدمات در اینستاگرام تنها برای بیزنس‌های فیزیکی نیست. بلکه ممکن است شما بخواهید فروشگاهی آنلاین راه‌اندازی کرده و از ویترین اینستا برای فروش محصولات و خدماتتان استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت‌های این شیوه عبارتند از:

  • عدم نیاز برای پرداخت اجاره‌بها مغازه یا فروشگاه فیزیکی
  • نداشتن مشکلات نظم‌دهی به محصولات فروشگاه برای بهتر دیده شدن
  • نبود دردسرهای سرقت کالاها در زمان اوج شلوغی
  • هزینه‌های کمتر برای مدیریت بیزنس و تبلیغات آن
فروش مستقیم کالا و خدمات در اینستاگرام

5- برندسازی حرفه ای کسب و کار

شاید دارای کسب و کاری هستید که امکان فروش کالا و خدمات آن به صورت آنلاین را ندارید. در این شرایط هم می‌توان به کسب درآمد از اینستاگرام دست یافت. حتما می‌پرسید چطور؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام به گروه‌های وسیعی از مردم از هر قشری دسترسی دارد. بنابراین شما می‌توانید با ساخت پیج تجاری به معرفی کسب و کار خود در این فضا پرداخته و برندسازی کنید. تا کم کم به مخاطبان مخصوص خود دست یابید. این کار منجر به افزایش اعتبار کسب و کار شما در دید مخاطبان شده و در طولانی‌مدت درآمد بیشتری برایتان به همراه دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات

6- فروش فالوور، لایک و کامنت در اینستاگرام

تا همین چند سال پیش از طریق فروش فالوور، لایک و کامنت در اینستاگرام می‌توانستید کسب درآمد کنید. اما با ورود الگوریتم جدید اینستاگرام این شیوه درآمد زایی از بین رفت. زیرا الگوریتم جدید می‌تواند لایک، کامنت و فالوور فیک را شناسایی کرده و پیج شما را جریمه کند. به همین منظور افراد دیگر به سراغ این شیوه‌های افزایش آمار پیج نمی‌روند.

7- ارائه خدمات مرتبط با اینستاگرام

یکی دیگر از شیوه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه ، ارائه خدمات مرتبط با اینستاگرام است. این خدمات می‌تواند شامل تولیدمحتوای خلاقانه، بررسی آمار بیزنس و ارائه مشاوره رشد آن، ارتباط با مشتریان پیج و … باشد. شما می‌توانید با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد از مشتریانتان پول دریافت کنید.

8- ادمین پیج اینستاگرام

یک ایده دیگر برای کسب درآمد از اینستاگرام ، استخدام به عنوان ادمین پیج های تجاری است. این پیج‌ها معمولا برای انجام کارهایی نظیر پاسخگویی به دایرکت، تهیه محتوای پست، استوری گذاشتن و … ادمین استخدام می‌کنند. وظایف ادمین اینستاگرام این است که:

  • عکس مناسب و در راستای اهداف بیزنس برای پروفایل انتخاب کنند.
  • بیوگرافی بهینه و متناس با اهداف برای پیج بنویسد.
  • ایده‌های خلاقانه و جذاب برای تولید محتوا پیدا کند.
  • تقویم محتوایی تهیه کرده و مطابق آن عمل نماید.
  • به دایرکت‌ها پاسخ داده و با مخاطبان ارتباط بگیرد.
  • پاسخ‌های مناسب به کامنت‌ها بدهد.
کسب درامد از اینستا

آموزش قدم به قدم کسب درآمد از اینستاگرام

آیا همه افراد در کسب درآمد از اینستاگرام موفق عمل می‌کنند؟

قطعا نه؛ خیلی روشن است که برای موفقیت در این مسیر باید نقشه روشنی داشته باشید. باید بتوانید ایده‌هایتان را به بهترین نحو عملی کنید تا از این طریق به درآمد برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت قدم به قدم نحوه درآمدزایی از اینستاگرام را آموزش ببینیم:

1- پرزنت محصولات و خدمات

اولین کاری که برای کسب درآمد از اینستاگرام باید انجام دهید، پرزنت ساده محصولات و خدماتتان است. برای این کار باید درباره محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، عکس، ویدئو و محتوای متنی آماده کنید. سپس این محتوا را در پست و استوری با کاربرانتان به اشتراک بگذارید. هر چه توضیحات شما ساده‌تر و در عین حال واضح‌تر باشد، مخاطب راحت‌تر با شما ارتباط می‌گیرد. زیرا می‌تواند حس صمیمیت و راحتی دریافت کرده و به شما اعتماد کند.

پرزنت محصولات و خدمات

2- تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام

پس از این که محصولات و خدماتتان را به طور کامل به مخاطبان معرفی کردید، زمان جذب مخاطبان جدید است. برای این کار باید در شبکه اجتماعی اینستاگرام به بازاریابی بپردازید تا افراد بیشتری با شما آشنا شوند. شما می‌توانید از طریق استفاده از هشتگ‌های مرتبط و ارائه محتوای جذاب و کاربردی به صفحه اکسپلور راه یابید. از این طریق گروه بیشتری از مخاطبان شما را دیده و می‌توانند به مشتریان بالقوه تبدیل شوند.

دومین راه‌کار برای بازاریابی در اینستاگرام، دادن تبلیغات به پیج‌های تاثیرگذار و بلاگرهاست. این افراد با تبلیغ کردن درباره برند شما، مخاطبانشان را به پیج شما هدایت می‌کنند. از این طریق نیز افراد بیشتری با شما آشنا شده و شانس فروشتان بیشتر می‌شود.

کسب درامد از اینستا نی نی سایت

3- به اشتراک گذاری نظرات مشتریان

یک راه‌کار عالی دیگر برای این که به درآمد بیشتری از اینستاگرام دست یابید، جلب اعتماد مخاطبان است. هر چه افراد بیشتر به شما اعتماد کنند، راحت‌تر از شما خرید کرده و درآمد بیشتری نصیبتان می‌شود.

اشتراک گذاری نظرات مشتریان قدیمی می‌تواند به جلب اعتماد مخاطبان کمک زیادی کند. شما می‌توانید این نظرات را به صورت پست و استوری‌های خلاقانه آماده کرده و با فالوورها به اشتراک بگذارید. زیرا با این کار افراد متوجه می‌شوند که دیگران هم از شما خرید داشته و از خدماتتان راضی هستند.

کسب درآمد از اینستاگرام نی نی سایت

4- ارائه تخفیف فصلی و کالکشنی

فروش بیشتر در گرو احترام به مشتریان است. پس اگر می‌خواهید درآمد بیشتری به دست آورید، بهتر است گاهی به مشتریانتان تخفیف بدهید. این تخفیف‌ها می‌توانند در قالب جشنواره‌های فصلی، کالکشنی و یا حتی تخفیف برای مشتریان قدیمی ارائه شوند. گاهی نیز می‌توانید پستی برای جایزه در نظر گرفته و به افرادی با بیشترین کامنت، منشن، اشتراک گذاری و … هدیه بدهید.

سایت کسب درآمد از اینستاگرام

5- برگزاری انواع مسابقات

حتما تا بحال با مسابقات پیج‌های اینستاگرامی مواجه شدید. اگر این مسابقات با استراتژی و در مسیر درست اتفاق بیفتند، قطعا آورده خوبی به همراه دارند. اما اگر مشابه مسابقات مشترک میان اینفلوئنسرها و تنها با هدف افزایش فالوور انجام شوند، آسیب زیادی به پیج می‌زنند. زیرا فالوورهای جدید پس از اتمام مسابقه، پیج شما را ترک کرده و این افت فالوور ناگهانی بسیار آسیب زننده است.

6- تبلیغات مشترک پیج ها

یک ایده جالب برای افزایش کسب درآمد از اینستاگرام ، اجرای ایده تبلیغات مشترک با پیج‌های مرتبط و همکار است. فرضا شما پیجی برای فروش شمع دارید و در ماه اسفند هستیم. شما می‌توانید با چند پیج دیگر که فروشنده محصولات هفت سین هستند، همکاری کنید. با تهیه یک پکیج مشترک از محصولاتتان و ارائه آن به مشتریان قطعا درآمد زیادی به دست می‌آورید. به شرطی که بتوانید ترکیب جالب و دیدنی از محصولاتتان تهیه و به مخاطب نشان دهید.

تبلیغات مشترک پیج ها

7- تبلیغات در کامنت

اخیرا با شیوه جدیدی از تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه هستیم. در این شیوه صاحبین کسب و کارها در پیج‌هایی که مخاطبان هدفشان حضور دارند، فعالیت می‌کنند. آن‌ها در پست‌های پربازدید کامنت گذاشته و محصول یا پیج خود را تبلیغ می‌کنند. اگر این شیوه به طور خلاقانه و خارج از شیوه‌های عادی انجام شود، قطعا تاثیر زیادی در افزایش درآمد از اینستاگرام دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات کامنت

8- استفاده از تکنیک UGC

تعامل داشتن با مشتریان و تشویق آن‌ها به فعالیت در پیج می‌تواند درآمد زیادی برایتان به همراه داشته باشد. تکنیک UGC (User Generated Content) به معنای افزایش تعامل با محتوای تولیدشده است. طبق این تکنیک شما از مخاطبانتان در کپشن پست، سوالی می‌پرسید و آن‌ها برایتان کامنت می‌گذارند. به طور مثال درباره محصول صحبت کرده و از آن‌ها می‌خواهید تجربه استفاده درباره آن را بگویند. با این کار آمار کامنت‌ها به طور چشم‌گیری افزایش یافته و اینگیجمنت خوبی دریافت می‌کنید.

9- تولید محتوا درباره مزایای محصول

اگر محصول به خصوصی را می‌فروشید، درباره مزایای استفاده از آن، محتوا بسازید. هر چه مخاطب بیشتر از مزایای محصول بداند، بیشتر تمایل به خرید آن پیدا می‌کند. شما باید کاری کنید که مخاطبان احساس کنند به محصول شما نیاز دارند تا رفاه بیشتری کسب کنند. به این ترتیب درآمد بهتری به دست خواهید آورد.

برنامه کسب درآمد از اینستاگرام

10- پیش نمایش محصولات

برخی پیج‌ها محصولات سفارشی و دست‌ساز ارائه می‌کنند. این افراد باید محتوایی مبنی بر پیش نمایش محصول بسازند تا مشتریان بدانند قرار است چه کاری را سفارش دهند. گاهی نیز می‌توانید از مراحل ساخت محصول ویدئو و عکس تهیه کرده و با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

11- تبلیغ سایت در استوری

اگر سایتی برای فروش کالا و خدماتتان دارید، آن را در بخش استوری‌های پیج تبلیغ کنید. به خصوص در مواقعی که کالکشن جدید رونمایی کردید، محصولی را پیش فروش می‌کنید و یا تخفیف و جشنواره‌ای تدارک دیدید. با گذاشتن لینک این صفحات از سایت در استوری می‌توانید مخاطبانتان را مستقیما به سوی آن هدایت کنید. حال با یک تیر، دو نشان زدید. هم آمار بازدید سایت را افزایش دادید و هم شانس کسب درآمد از اینستاگرام را ارتقا داده‌اید.

تبلیغ سایت در استوری

شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات

همان‌طور که گفتیم با تبلیغات می‌توانید منجر به افزایش کسب درآمد از اینستاگرام شوید. اما مهم است که چه روشی را برای تبلیغ پیج اینستا خود انتخاب می‌کنید. آیا شیوه تبلیغاتتان با اهداف و استراتژی‌های کسب و کار هماهنگی دارد؟

برای درک بهتر این موضوع و کمک به انتخاب بهترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام، در ادامه انواع روش‌های آن را معرفی می‌کنیم:

1- تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی هستند که پیج‌های پرمخاطب در اینستاگرام داشته و اصطلاحا تاثیرگذار نامیده می‌شوند. این گروه افراد، ارتباط صمیمانه‌ای با مخاطبین خود داشته و اعتماد آن‌ها را جلب کردند. بنابراین با معرفی یک برند و محصولات و خدمات آن‌ها به مخاطبینشان، درآمد زیادی نصیب برند مدنظر می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان اذعان داشت بازدهی تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در بازار ایران بالاست. اما ممکن است همین شیوه در دیگر کشورها و مارکت‌های مختلف بازدهی یکسانی نداشته باشد.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

2- تبلیغات اسپانسری

کمپانی اینستا گرام پیشنهاد می‌کند از تبلیغات اسپانسری برای افزایش شانس کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید. زیرا این شیوه تبلیغاتی کاملا هدفمند بوده و به راحتی می‌توان آن را مدیریت نمود. البته مشکل اینجاست که این شیوه تبلیغاتی برای کاربران ایرانی در حال حاضر در دسترس نیست. اما اگر کسب و کارتان خارج از کشور است، به راحتی می‌توانید از این سرویس اینستا استفاده کنید. تا به درآمدی دو برابر حالت عادی دست یابید.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات اسپانسری

3- تبلیغات بازدیدی

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات بازدیدی است. این روش مشابه همان شیوه کسب درآمد از یوتیوب است. در سیستم تبلیغات بازدیدی اینستاگرام، تبلیغ‌دهندگان بر اساس آمار بازدید از پست و استوری تبلیغاتی خود، هزینه پرداخت می‌کنند. بنابراین هر چه آمار بازدید و اینگیجمنت پیجتان بالاتر باشد، درآمد بیشتری هم به دست خواهید آورد.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات بازدیدی

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام و مزایای این شیوه درآمدزایی صحبت کردیم. اما در پایان ذکر این نکته را مهم می‌دانیم که برای موفقیت در این بستر باید خلاق باشید. باید بتوانید محتواهایی جذاب و خلاقانه تهیه کنید تا مخاطبانتان را درگیر کند. تا زمانی که نتوانید محتوای درستی به مخاطب ارائه دهید، قطعا درآمد خوبی هم از این شبکه اجتماعی به دست نمی‌آورید.

برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام و ارتقا بیزنستان پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان مدیریت کسب و کار و دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید. ما در این دوره‌ها نکات بسیار کاربردی و مهمی برای موفقیت یک بیزنس اینترنتی به شما آموزش می‌دهیم که نظیر آن‌ها را پیدا نمی‌کنید.

سوالات متداول:

بهترین روش کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه چیست؟

بهترین شیوه برای کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه ، همکاری در فروش و یا انجام خدمات مرتبط با اینستاگرام است. این دو راه‌کار در عین عدم نیاز به سرمایه زیاد، درآمد بالایی هم نصیبتان می‌کنند.

ساده ترین راه درآمدزایی از اینستاگرام چیست؟

هیچ راه‌کار کسب درآمد از اینستاگرام ساده و راحت نیست. زیرا این شبکه اجتماعی بسیار گسترده بوده و فضای رقابتی سنگینی دارد. قطعا برای موفقیت در این مسیر باید آموزش ببینید و با استراتژی حرکت کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید