بلاگ

درآمد طراح لوگو در ایران بیشتر است یا کشورهای دیگر؟

درآمد طراح لوگو

درآمد طراح لوگو به معیارهای متعددی نظیر مهارت فرد، وضعیت بازار، سختی لوگو و … بستگی دارد. در واقع کسب درآمد از این حرفه کاملا بستگی به خود شخص دارد. این که بتواند درآمد بسیار عالی از این راه به دست آورد یا تنها به درآمد در حد معمول بسنده کند. به طور کلی طراحان لوگو را می‌توان در گروه افراد پردرآمد جامعه به شمار آورد. آن‌ها هنرمندانی توانا هستند که در آینده یک کسب و کار تاثیر زیادی می‌گذارند.

ما در این مقاله آکادمی راه به طور کامل درباره درآمد طراح لوگو و راه‌های مختلف کسب درآمد از این حرفه صحبت می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

مهارت های ضروری برای کسب درآمد عالی از طراحی لوگو

طراحی لوگو شغلی بسیار چالش برانگیز است که موفقیت در آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شما اگر بخواهید به یک طراح لوگو قدرتمند و با درآمد بالا تبدیل شوید باید بر مهارت‌های ذیل اشراف کامل داشته باشید:

  • برخورداری از استعداد در حوزه طراحی گرافیکی و علاقمند بودن به آن
  • داشتن مدارک آکادمیک طراحی گرافیک
  • طی کردن دوره‌های آموزشی مرتبط
  • یادگیری نرم افزارهای طراحی لوگو مانند Adobe Illustrator و photoshop
  • آشنایی با اصول تایپوگرافی و متدهای استفاده از آن در طرح‌ها
  • توانایی بررسی رفتار مشتریان و نوع نگاه بازار نسبت به بیزنس‌های مختلف
  • مهارت در اصول بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتری
درآمد طراحی لوگو

عوامل موثر در تعیین درآمد طراح لوگو

درآمد طراح لوگو می‌تواند از عوامل متعددی تاثیر بگیرد. هر یک از این عوامل نسبت به سختی و آسانی خود، قیمت کار نهایی را تغییر می‌دهند. بنابراین برای کسب درآمد از طریق طراحی لوگو لازم است با آن‌ها به طور کامل آشنا باشید:

1- اعتبار طراح لوگو در بازار

اولین عامل تاثیرگذار بر تعیین حقوق طراح لوگو مربوط به میزان اعتبار فرد در بازار حرفه خود دارد. این اعتبار معمولا بر اساس نمونه کارهای از پیش طراحی شده، مشتریان فرد و میزان رضایت آن‌ها از طرح نهایی مشخص می‌شود. یکی از روش‌های افزایش اعتبار طراح لوگو در بازار، ساخت حساب کاربری در شبکه لینکدین و فعالیت در آن می‌باشد.

2- توانایی در ایده پردازی و طرح های خلاقانه

ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های خلاقانه یکی از مهم‌ترین مباحث در طراحی لوگو است. هر چه طراح ایده‌های خاص‌تر و ناب‌تری برای خلق آرم تجاری بیزنس‌ها ارائه دهد، درآمد بیشتری نصیبش خواهد شد. زیرا طرح‌های خلاقانه تا همیشه خاص باقی‌مانده و می‌توانند ذهن مخاطب را درگیر خود کنند. این معنای ماندگاری بیشتر برند در ذهن مشتریان و کمک به برندسازی بهتر بیزنس‌هاست. به همین سبب کارفرمایان برای طراحی لوگوهای خلاقانه و خاص، دستمزد بیشتری در نظر می‌گیرند.

درآمد طراحی لوگو چقدر است

3- نوع کار طراح لوگو

نوع کار طراح لوگو نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر تعیین دستمزد آن‌هاست. برخی از طرحان قیمت لوگو را بر اساس ساعات کار اعلام می‌کنند. و برخی دیگر میزان سختی کار یا خلاقانه بودن طرح را معیار تعیین قیمت در نظر می‌گیرند. بدیهی است هر چه طراح هزینه کمتری برای خلق لوگو دریافت کند، خروجی کار معمولی‌تر خواهد بود. بنابراین درآمد طراح لوگو نیز کمتر می‌باشد.

4- میزان عمق و پیچیدگی پروژه

از دیگر عوامل موثر بر تعیین درامد طراحان لوگو ، میزان پیچیدگی و عمق طرح نهایی است. هر چه طرح انتخابی در پایان کار عمق و پیچیدگی بیشتری داشته باشد، دستمزد طراح نیز بیشتر خواهد بود.

درامد طراحان لوگو

5- تعداد طرح های اولیه لوگو

گاهی مشتری برای انتخاب طرح نهایی، درخواست چند طرح اولیه از طراح دارد. بدیهی است هر چه تعداد طرح‎های اولیه لوگو بیشتر باشد، طراحان گرافیک درآمد بیشتری را طلب می‌کنند. بنابراین اگر قیمت لوگو نهایی برایتان مهم است، باید به این مسئله توجه داشته باشید.

6- سبک طراحی لوگو

طراحان از سبک‌های مختلفی برای دیزاین لوگو استفاده می‌کنند. نوع سبک کاری هر طراح می‌تواند در تعیین قیمت کار نهایی تاثیرگذار باشد. به عبارتی لوگوهای انتزاعی و مفهومی قیمت بالاتری نسبت به لوگوهای معمولی دارند. در نتیجه در پروژه‌هایی با این سبک کارها، درآمد طراح لوگو بیشتر خواهد بود.

7- محیط کار طراحان لوگو

محیط کاری طراحان لوگو نیز می‌تواند بر تعیین دستمزد آن‌ها تاثیرگذار باشد. به طور مثال طراحان در کشورهای دیگر نظیر سوئیس درآمد بیشتری نسبت به طراحان در ایران دریافت می‌کنند. حتی می‌توان اذعان داشت که درآمد طراح لوگو در تهران هم نسبت به دیگر شهرستان‌ها بیشتر است.

حقوق طراح لوگو

راه های کسب درآمد از طراحی لوگو

کسب درآمد از طراحی لوگو راه‌های مختلفی دارد. به طور مثال شما می‌توانید از طریق انجام کار در سایت‌های فریلنسری و دریافت پروژه به درآمد برسید. یا حتی در اینستاگرام، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از این طریق با کارفرمایان آشنا شوید. گاهی نیز شرکت‌ها اقدام به استخدام طراحان گرافیک و طراحان لوگو می‌کنند تا در انجام کارهای مختلف از توانایی‌هایشان کمک بگیرند. به طور کلی طراح آرم و نشان تجاری می‌تواند از طریق فریلنسری، شرکت‌های تبلیغاتی، برندینگ و …، پروژه‌های مختلفی بگیرد.

یکی از راه‌های عالی برای به درآمد رسیدن از این طریق، ایجاد کسب و کار اینترنتی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. با این کار شما یک رزومه قوی و آنلاین دارید که همیشه و همه‌جا همراهتان است.

درآمد از طراحی لوگو

حقوق طراحان لوگو چقدر است؟

همان‌طور که ابتدای این مقاله عنوان کردیم، حقوق طراحان لوگو به مسائل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کل باید بدانید که درآمد طراح لوگو نسبت به تعداد پروژه‌های دریافتی تعیین می‌شود. از این رو میزان درآمد در این شغل همیشه ثابت نبوده و بر اساس تعداد پروژه‌های انجام شده متغیر است. اما اگر برایتان مهم است که حقوق ثابتی دریافت کنید، باید به استخدام شرکت‌ها درآیید.

یکی دیگر از مسائل مهم در تعیین حقوق طراح گرافیک و لوگو تجاری نیز کشور مبدا پروژه است. در این مورد در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم:

1- درآمد طراح لوگو در ایران

ایرانیان از گذشته تا به امروز در زمینه‌های هنری از فعالان و سردمداران در تمام دنیا بودند. با همه این‌ها باز هم طراحی لوگو یکی از حرفه‌های نسبتا جدید در ایران است. که تا همین چند وقت پیش به عنوان یک شغل به آن توجه نمی‌شده است. اما در سال‌های اخیر با توجه به گسترش کسب و کارها و درک اهمیت استفاده از لوگو برای کارفرمایان، این مهارت مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که هر برند رویکرد متفاوتی نسبت به آرم تجاری داشته و به دنبال طراح لوگو حرفه ای می‌گردد. تا به کمک این فرد، اهداف و معنای برند خود را در یک نشان تجاری جذاب به رخ بکشد. نشانی که منحصرا در اختیار همان بیزنس بوده و همه جا و همه کس را به یاد آن کسب و کار می‌اندازد.

تخمین درآمد طراح لوگو در ایران کار نسبتا سختی است. زیرا درآمد حاصل از این شغل به مسائل مختلفی بستگی دارد. که در همین مقاله هم تعدادی از آن‌ها را مورد بحث قرار دادیم. اما به طور کلی می‌توان تعرفه طراحی لوگوهای مختلف را در حدود 50 هزار تا 10 میلیون تومان اعلام کرد. شاید برایتان این بازه قیمتی بزرگ، غیرطبیعی به نظر برسد. اما واقعیت این است که کارهای هنری قیمت ثابتی ندارند و طراحی آرم تجاری نیز در زمره آن‌ها قرار می‌گیرد. زیرا گاهی طراحان روزها و ماه‌ها برای خلق یک طرح ایده‌آل کارفرما زمان صرف می‌کنند. اما گاهی نیز در چند ساعت هم می‌توان یک لوگو معمولی‌تر را طراحی نمود. بدیهی است دستمزد این کارها با هم برابر نبوده و تفاوت قیمتی بالایی داشته باشند.

کسب درامد از طراحی لوگو

2- درآمد طراح لوگو در کشورهای مختلف

درآمد طراح لوگو در کشورهای مختلف نیز با توجه به فاکتورهایی که در همین مقاله نام بردیم تعیین می‌شود. اما بدیهی است این درآمد می‌تواند نسبت به ایران تفاوت‌هایی داشته باشد. سرویس بازاریابیYELL business اخیرا تحقیقی برای تعیین درامد طراح لوگو در کشورها انجام داده است. بر اساس این تحقیق دستمزد طراحان گرافیک و لوگو در کشورهایی نظیر ایالات متحده، سوئیس، ژاپن و استرالیا بالاست. در واقع در این کشورها درآمد حاصل از طراحی لوگو نسبت به هزینه‌‌های زندگی بالاتر می‌باشد. و انجام کارهای گرافیکی در این محدوده‌های جغرافیایی، آورده بیشتری به همراه دارد.

کسب درآمد از طراحی گرافیک، لوگو و بنر

۱۰ کشور برتر برای طراحان لوگو از نظر درآمد

امروزه اهمیت استفاده از لوگو در تمام کشورهای دنیا به وضوح مشخص شده است. از این رو درآمد طراحی لوگو در کشورها نیز به ثبات مناسبی رسیده و توانسته جایگاه خوبی را به دست آورد. در ادامه به معرفی 10 کشور برتر دنیا از نظر سطح درآمد و تعرفه طراحی لوگو می‌پردازیم:

  • سوئیس یکی از بهترین کشورها برای فعالیت طراحی لوگو در دنیاست. درآمد طراحان حرفه‌ای در این کشور معادل 115000 فرانک سوئیس در سال است.
  • ایالات متحده دومین رتبه کسب درآمد طراح لوگو در دنیا را دارد. طراحان در ایالت‌هایی از جمله کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس، فلوریدا و ایلینویز حدود 89300 دلار آمریکاست.
  • آلمان با سطح درآمدی در حدود 76500 دلار نیز بهشتی برای طراحان لوگوست. البته مبتدیان در این کشور بین 38000 تا 65000 دلار درآمد دارند.
  • طراحان گرافیک در ایرلند در یک سال و در بهترین حالت می‌توانند حدود 76000 دلار به دست آورند.
  • انگلیس نیز کشور مناسبی برای طراحی لوگوست که در آن درآمدی حدود 72500 دلار در سال به دست می‌آورند.
  • میانگین درآمد سالانه در استرالیا برای طراحی لوگو حدود 68000 دلار است. اما اگر کارتان در سطح فوق حرفه‌ای باشد تا 95000 دلار هم می‌توانید به دست آورید.
  • درآمد سالانه طراح گرافیک و لوگو در نیوزلند نیز حدود 60000 دلار است. اما برای طراحان تازه‌کار با سابقه کمتر از 5 سال این درآمد حدود 40000 دلار می‌باشد.
  • دانمارک نیز مقصد خوبی برای طراحان لوگوست. در این کشور درآمد سالانه شما حدود 382000 کرون دانمارک است.
  • کار طراحی لوگو در نروژ نیز حدود 553000 کرون نروژ است که نسبتا قابل قبول می‌باشد.
  • کانادا نیز مقصد خوبی برای طراحان لوگو است. در این کشور درآمد سالیانه شما در حدود 43000 دلار کاناداست.
درامد دلاری با طراحی لوگو

بهترین کشور برای کسب درآمد از طراحی لوگو

طراحان لوگو از مهم‌ترین افراد موثر در برندسازی شرکت‌های مختلف هستند. آن‌ها می‌توانند روح و معنای کسب و کار را در لوگو زنده کرده و آن را در یک نگاه به مخاطب نشان دهند. هر چه آرم تجاری یک شرکت قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، شانس موفقیت آن در برندسازی نیز بیشتر خواهد بود. به همین سبب طراح لوگو موظف است تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرد تا بهترین خروجی را در پایان کار داشته باشد.

بر اساس آمار تحقیقات Yell business، سوئیس بهترین انتخاب برای طراحان لوگو است. زیرا سطح درآمد طراح لوگو در این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان بیشتر است. به طور کلی این کشور از نظر اقتصاد، محیط زیست، رفاه اجتماعی و … انتخابی ایده‌آل برای مهاجران در هر حرفه‌ایست. اما شاید بتوان آن را بهشت طراحان لوگو دانست.

کسب درآمد از طریق طراحی لوگو

بهترین راه های کسب درآمد دلاری از طراحی لوگو

کسب درآمد دلاری از طراحی لوگو می‌تواند سرمایه و آینده بهترین برای طراحان به همراه داشته باشد. امروزه اغلب افراد تلاش می‌کنند برای شرکت‌ها و کارفرمایان خارج از ایران به صورت فریلنسری کار کنند. تا درآمد بیشتری به دست آورند.

برای کسب درآمد دلاری با طراحی لوگو باید راه‌های ارتباط با شرکت‌های مختلف را در خارج از ایران پیدا کنید. به طور مثال می‌توانید در سایت‌های فریلنسری حساب باز کرده و پروژه دلاری بگیرید. برخی از این سایت‌ها عبارتند از: Upwork، Freelancer، Fiverr و 99designs. یا حتی می‌توانید از طریق آشنایان خود در خارج از کشور، پروژه بگیرید. قطعا اگر کارتان عالی باشد، پس از مدتی به یک طراح شناخته شده تبدیل می‌شوید. و پروژه‌ها و کارفرمایان خود به سوی شما می‌آیند. ایجاد حساب کاربری در لینکدین و شبکه‌سازی در این فضا نیز به پیدا کردن پروژه‌های دلاری کمک زیادی می‌کند. به خصوص اگر به زبان انگلیسی در این شبکه فعالیت داشته باشید.

درامد دلاری از طراحی لوگو

آینده شغلی طراحی لوگو در ایران

برای شروع هر کاری و در هر کشوری باید ابتدا از آینده آن مطمئن شوید. این کار به انتخاب بهتر و برداشتن قدم‌های مطمئن در طول زمان کمک زیادی می‌کند. بنابراین اگر قصد شروع فعالیت در حوزه طراحی لوگو را دارید، بهتر است از آینده آن در ایران هم اطمینان یابید.

همان‌طور که گفتیم کسب درآمد طراح لوگو از روش‌های مختلفی مانند استخدام شرکت‌ها و انجام کارهای فریلنسری حاصل می‌شود. بدیهی است در مدل درآمدی اول، مزایایی نظیر حقوق ثابت، بیمه و بازنشستگی را خواهید داشت. این مسئله تا حدودی خیال شما را از آینده‌تان مطمئن می‌سازد. اما برای کار در حالت فریلنسری باید بدانید که از مزایایی نظیر بیمه و حقوق بازنشستگی بهره‌مند نمی‌شوید. اما در این حالت حقوقتان نسبت به کارمندی بسیار بیشتر بوده و درآمد زایی عالی خواهید داشت.

درآمد از طریق طراحی لوگو

چطور طراح لوگو حرفه ای شویم؟

برای کسب درآمد از طراحی لوگو باید ابتدا در این زمینه به کسب دانش و تجربه بپردازید. قطعا تا زمانی که به یک طراح لوگو حرفه‌ای تبدیل نشوید، درآمد چندان قابل توجهی نصیبتان نخواهد شد. اما برای حرفه‌ای شدن چه باید کرد؟

بهترین راه‌کار برای آموزش حرفه‌ای طراحی لوگو، شرکت در دوره‌های مختلف است. ما در آکادمی راه، دوره طراحی لوگو حرفه‌ای را تدارک دیدیم. شما در این دوره با تمام مسائل ریز و درشت در حوزه طراحی آرم و نشان تجاری آشنا می‌شوید. جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا را می‌آموزید و می‌توانید به عنوان یک طراح حرفه‌ای وارد بازار کار شوید. علاوه بر این توصیه می‌کنیم دوره کسب و کار اینترنتی ما را هم مشاهده نمایید. در این دوره با مهارت‌های مختلف در حوزه کسب و کار آشنا شده و از طریق آن‌ها می‌توانید به درآمد برسید.

سوالات متداول:

درآمد طراح لوگو چقدر است؟

قطعا برای تعیین درآمد طراح لوگو معیارهای متعددی تاثیرگذار هستند. به طور مثال سبک کاری، محل فعالیت، کیفیت کار و تجربه فرد می‌توانند در تعیین میزان حقوق طراح تاثیر بگذارند. اما به طور کلی درآمد حاصل از این شغل بالا بوده و یک شغل پولساز در تمام دنیا به شمار می‌آید.

چه راه‌هایی برای کسب درآمد از طراحی لوگو وجود دارد؟

شما می‌توانید به عنوان طراح لوگو به استخدام شرکت‌ها درآمد یا به صورت فریلنسری فعالیت کنید. قطعا هر شیوه‌ای که انتخاب کنید، مزایا و معایب مختص به خود را دارد. و این شما هستید که باید با توجه به مهارت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی خود یک روش را برگزینید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید