بلاگ

شادوبن اینستاگرام چیست؟ نجات از شادوبن

شادوبن اینستاگرام چیست؟

در این مقاله از وبلاگ آکادمی راه، قرار است یاد بگیریم که شادوبن اینستاگرام چیست؟ چرا پیج اینستاگرام ما شادوبن شده؟ و چیکار کنیم که پیج ما از این حالت خارج بشه؟

شادوبن یکی از مشکلاتی است که صاحبین پیج های معروف و پربازدید اینستاگرام بیشتر از دیگران ممکن است باهاش مواجه شده باشند و باعث نگرانی آنها شده باشد که البته خود اینستاگرام تاکنون در مورد آن هیچ اطلاعاتی به ما نداده است.

شادوبن

 شادوبن اینستاگرام چیست ؟

وقتی پیج شما شادوبن شده باشد، در حقیقت اینستاگرام شما را به صورت پنهانی جریمه کرده است. یعنی اینستاگرام به صورت کاملا پنهانی و بدون اینکه به شما اخطار قبلی بدهد، پیج شما را از دید بقیه مخفی میکند. در این حالت دیگر پست‌های شما اکسپلوری نمی‌شود و کسی به جز فالورهای خودتان، پست هایتان را نمی‌بیند. در نتیجه افراد کمتری با پیج شما آشنا می‌شوند و بازدید صفحه شما کم و کمتر می‌شود.

در واقع وقتی پیج شما شادوبن شده باشد ، اینستاگرام از دیده شدن و رشد پیج شما جلوگیری می کند و پست های شما را در اکسپلور و همچنین هشتگ هایی که زیر پست هایتان استفاده کردید به دیگران نشان نمی دهد. که در خیلی از مواقع خود کاربران حتی متوجه این موضوع نمی شوند، تا زمانی که حجم زیادی از لایک ها، کامنت ها و ویو های پیجشان را از دست میدهند.

علت شادوبن شدن

علت شادوبن شدن چیست؟

اینستاگرام هم مثل بقیه شبکه های اجتماعی، قوانین خاص خودش را دارد و اگر کاربری خلاف قوانین آن رفتار کند قطعا جریمه خواهد شد. با توجه به این که کاربران عادی اینستاگرام از الگوریتم‌ ها به خوبی اطلاع ندارند، دلیل شادوبن شدن هنوز هم برای بسیاری از کاربران مشخص نیست. البته خارج شدن از شادوبن هم ساده نیست.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان هوش اینستاگرام رو دست کم نگیرید چرا که اینستاگرام هر روز با به روزرسانی الگوریتم های خود بسیار هوشمندانه تر از قبل عمل میکند و باید با الگوریتم ها و قوانین جدید اینستاگرام آشنا باشید تا پیجتان در امان بماند. برای دیدن آموزش های تخصصی تر در این زمینه میتوانید در «دوره جامع جریان اشتغال» آکادمی راه شرکت کنید.

پیج شما ممکن است به دلایل مختلفی شادوبن شده باشد که در ادامه به چند دلیل اصلی و پرتکرار می پردازیم:

ربات ها دلیل شادوبن شدن

1.استفاده از ربات ها ممنوع :

یکی از دلایل خیلی شایع که باعث شادوبن شدن پیج شما می شود، استفاده از ربات ها برای افزایش لایک و گرفتن فالوور است.

تنها راه حل این است که از طریق تنظیمات اینستاگرام پیجتان را از دست تمام ربات ها و برنامه هایی که برای افزایش لایک و فالو استفاده می کردید ، خلاص کنید و آن ها را غیرفعال کنید.

برای اینکه تمام برنامه ها و ربات هایی که به اکانت و پیج شما متصل هستند را غیرفعال کنید، ترجیحا با یک سیستم مثل لپ تاپ وارد سایت اصلی اینستاگرام یعنی instagram.com شوید، و بعد از آن با وارد کردن یوزرنیم و پسورد وارد حساب کاربریتان شوید، اکنون گزینه Edit your profile را انتخاب کرده و با کلیک روی آن وارد بخش جدیدی می شوید، در ادامه گزینه Authorized Applications را انتخاب کنید. البته اگر اینستاگرامتان آپدیت است،شما باید بجای این مراحل ، وارد بخش website permissions شوید و روی گزینه Apps and websites کلیک کنید.

دسترسی سایت ها و ربات ها

و در این بخش هر برنامه یا رباتی را که نمیشناختید، دسترسی اش را قطع کنید.

فعالیت بی رویه دلیل شادوبن شدن

2. انجام فعالیت‌های زیاد و بی رویه در اینستاگرام :

فعالیت در اینستاگرام هم محدودیت ساعتی هم محدودیت روزانه دارد. یعنی شما در طی یک ساعت و یا یک روز تعداد مشخصی فعالیت می توانید در اینستاگرام داشته باشید و اگر از این تعداد بیشتر فعالیت کنید ، اینستاگرام شما را ربات تشخیص می دهد و بخاطر فعالیت زیاد از حد، پیج شما را شادوبن می کند.

منظور از فعالیت هایی که محدودیت دارند تعداد لایک کردن پست ها، تعداد کامنت گذاشتن شما و تعداد فالو و یا آنفالو هاییی است که طی یک مدت زمان خاص و پشت سر هم انجام می دهید.

درواقع این محدودیت ها برحسب سن اکانت شما ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی شما نباید در یک ساعت بیشتر از ۱۵۰ تا لایک، ۵۰ تا کامنت و ۵۰ تا فالو و یا آنفالو کنید.

هشتگ های ممنوعه

3. استفاده مکرر از هشتگ های تکراری و کلمات ممنوعه:

از آنجایی که اینستاگرام حواسش به تمام محتوایی که به اشتراک می گذارید و تمام کلماتی که زیر پست هایتان استفاده می کنید هست،شما باید خیلی حواستان به هشتگ هایی که استفاده می کنید باشد.

شما لزوما نباید از هشتگ هایی با کلمات ممنوعه زیر پست هایتان استفاده کرده باشید تا اینستاگرام پیج شما را شادوبن کند ، چرا که بعضی اوقات ممکن است یک کلمه عادی به طور بی رویه در زیر پست هایی که محتوای مناسبی ندارند، به عنوان هشتگ استفاده شود و به همین دلیل اینستاگرام این کلمه را دیگر ممنوعه بداند و آن را به طور کلی حذف کند و به دنبال آن استفاده از آن هشتگ باعث ضرر به پیجتان شود.

برای اینکه با نکات هشتگ گذاری و هشتگ های ممنوعه بیشتر آشنا شوید، میتوانید مقاله هشتگ گذاری حرفه ای در اینستاگرام را بخوانید.

4. استفاده از کلمات ممنوعه و تکراری :

اگر در طول روز به دلایل مختلفی مثل تبلیغات یا برگزاری کمپین و حتی فروش یک دوره آموزشی، شما یکسری کلمات را مدام تکرار کنید چه در دایرکت،جه کامنت و حتی کپشن هایتان ، این عمل می تواند باعث شادوبن شدن پیج شما شود زیرا هوش مصنوعی اینستاگرام نمی تواند کلمات فارسی را بخواند و متوجه شود که این کلمه ممنوعه نیست و فقط بخاطر تکرار بی رویه این عمل را اسپم و ممنوعه می داند.

5. استفاده از فیلترشکن :

اگر شما با فیلترشکن وارد اینستاگرام شوید، احتمال شادوبن شدن پیجتان بسیار افزایش پیدا می کند. چرا که فیلترشکن باعث تغییر IP شما شده که همین امر باعث می شود اینستاگرام فکر کند شما فعالیت ربات گونه دارید و یا دارید از ربات ها و برنامه های ممنوع استفاده می کنید و به همین دلیل اینستاگرام جلوی این فعالیت شما را می گیرد.

پس اگر مجبور هستید که با فیلترشکن وارد اینستاگرام شوید، حتما از فیلترشکن هایی با IP ثابت استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

فیلترشکن دلیل شادوبن شدن

6. ریپورت شدن از طرف سایر کاربران:

یکی از عواملی که باعث می شود پیج شما شادوبن شود این است که سایر کاربران به اینستاگرام گزارش پیج شما را بدهند و شما را ریپورت کنند، اگر این کار مکرر اتفاق بیوفتد اینستاگرام متوجه می شود که فعالیت شما خلاف قوانین آن است و پیج شما را می بندد.

ریپورت شدن از طرف کاربران

چطور می توان از شادوبن نجات پیدا کرد؟

بد نیست بدانید که اینستاگرام هیچ بیانیه رسمی در مورد شادوبن و چگونگی رفع شادوبن اینستاگرام منتشر نکرده است. با این حال با رعایت نکات قبلی و راه های زیر می توانید تا حد زیادی پیج خود را نجات دهید :

هشتگ های چند پست آخرتان را عوض کنید:

این ترفند در اکثر مواقع جواب می دهد و احتمالا می تواند سریع ترین راه برای نجات پیجتان از شادوبن اینستاگرام باشد.

فعالیت خود را محدود کنید و مدت کوتاهی پست نگذارید:

در واقع شما باید میزان فعالیت و اینگیجمنت خود را به کمترین حالت خود برسانید و حتی یه مدت پست نگذارید. این محدودیت فعالیت ممکن است بین 3روز تا 2 هفته طول بکشد تا پیجتان از شادوبن خارج شود. به نظر می‌رسد عدم فعالیت باعث می شود کار هایی که خلاف قوانین انجام داده بودین از نظر اینستاگرام فراموش شود و پیجتان را فعال کند.

اگر قرار است فعالیت خود را محدود گنید بهتر است در این بازه زمانی شما هیچ فعالیتی مثل گذاشتن کامنت و یا بارگزاری پست و حتی لاگ اوت و لاگین شدن مجدد به پیجتان نداشته باشید, بعد از چند روز فعالیت نکردن می‌توانید کم کم فعالیت خود را مجدد شروع کنید.

به اینستاگرام ایمیل بزنید و مشکلات پیش آمده را گزارش دهید:

توضیح دادن مشکل به اینستاگرام تاثیر زیادی در حل شدن مشکل شادوبن دارد. شما می توانید از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

ایمیل زدن به اینستاگرام

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید.

اصلا به شادوبن شدن پیجتان به طور مستقیم اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

خروج از شادوبن

چقدر طول میکشه تا از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، از آنجایی که خود اینستاگرام در مورد این مشکل و راه حل برطرف کررددن آن صحبتی نکرده است ، نمیتوان زمان قطعی ای برای رفع شادوبن تعیین کرد اما طبق تجربه معمولا بین 3 روز تا نهایت 2 هفته زمان نیاز است تاپیج شما از شادوبن خارج شود.

الته این موضوع هم بدانید که هر بار که درگیر شادوبن اینستاگرام شوید، زمان محدودیت آن هم بیشتر می‌شود تا جایی که اینستاگرام شما را به عنوان نقض‌کننده قوانین شناسایی کند. در این صورت صفحه شما به صورت همیشگی دچار یک اختلال می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید آن را رفع کنید.

سخن پایانی

نکات گفته شده در مقاله را رعایت کنید و نگران نباشید. اینستاگرام هیچوقت بی دلیل پیج کسی را شادوبن یا مسدود نمیکند فقط کافیست از آن درست و اصولی استفاده کنید و هیچوقت به فکر دور زدن اینستاگرام نباشید و از قوانین پیروی کنید.

سوالات متداول :

چه اپلیکیشن هایی باعث شادوبن شدن پیجم می شوند؟

به طور کلی شما از هر برنامه ای بجز برنامه های مخصوص خود اینستاگرام استفاده کنید، اینستاگرام آن را خلاف قوانین خود می داند. مثل اپلیکیشن هایی که در آن تعیین می کنید پست شما در یک زمان خاصی به طور خودکار آپلود شود و یا اپلیکیشن های افزایش لایک و فالوور و غیره .

آیا تگ کردن هم جزو فعالیت های ممنوعه است و می تواند باعث شادوبن شدن پیجم شود؟

بله چرا که شما هر فعالیتی را بیش از حد مجاز و محدودیت تعداد مشخص شده انجام دهید ، اینستاگرام این کار را ممنوع می داند. اگر شما تعداد زیادی از افراد را تگ کنید و این کار را تکرار کنید می تواند باعث شادوبن شدن پیج شما شود.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید