بلاگ

8 ترفند عالی برای افزایش فروش در استوری اینستاگرام

ترفندهای افزایش فروش در استوری

در حال حاضر استوری اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای تجربه فروش بیشتر از طریق فضای مجازی است!

شما به عنوان کسی که در اینستاگرام صاحب کسب‌وکار هستید و یک صفحه تجاری دارید تا چه اندازه برای افزایش فروش خود برنامه‌ریزی می‌کنید؟ آیا از روش ها و تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام اطلاع دارید؟ تکنیک های زیادی برای افزایش میزان رشد و سوددهی کسب و کارها در اینستاگرام وجود دارد؛ تکنیک هایی که اگر از آن‌ها اطلاع داشته باشید و آن‌ها را به کار ببرید نتایج قابل توجهی را در مسیر بیزینس خود می‌بینید.

هر فردی که صاحب یک صفحه تجاری در اینستاگرام است برای موفقیت نیاز دارد که دنبال‌کننده های خود را به مشتری تبدیل کند. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چطور می‌شود از طریق استوری این هدف را دنبال کنید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به چگونگی افزایش فروش در استوری و بالابردن تعامل با افراد و تبدیل آن‌ها به مشتری بپردازیم.

در سه سال گذشته استوری‌های اینستاگرام به بخش محبوب این اپلیکیشن تبدیل شده‌اند به همین دلیل هم اینستاگرام قابلیت‌های مختلفی را برای افزایش تعامل کاربران با یکدیگر ایجاد کرده است. استفاده از هر یک از این امکانات به پیشرفت پیج و افزایش فالوور در اینستاگرام کمک می‌کند.

طبق آمار منتشر شده توسط اینستاگرام از بین کل کاربران اینستاگرام حداقل 80 درصد از آن‌ها یک برند تجاری را دنبال می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد چه فضای بالقوه‌ای برای رشد کسب و کار و افزایش فروش شما وجود دارد.

راهکارهای افزایش فروش در استوری

فروش در استوری اینستاگرام چگونه است؟

برخلاف سازوکار محتواهای پست استفاده از قابلیت های استوری کمی آسان‌تر و در دسترس‌تر است با این وجود باز هم کمک بزرگی را در روند پیشرفت پیج شما دارد.

مهم‌ترین نکته برای فروش در استوری این است که نیاز مخاطبان خود را شناسایی کنید و در جهت همین موضوع محصول خود را معرفی کنید.

یکی از مزایای ارزشمند فروش در اینستاگرام آمار و اطلاعاتی که این پلتفرم از تحلیل پست و استوری پیج به شما ارائه می‌کند و همین موجب می‌شود که شما به عنوان صاحب کسب و کار بهتر بتوانید با سلیقه مشتریان خود آشنا شوید.  همچنین مزیت دیگری که باعث افزایش فروش در استوری اینستاگرام می‌شود، راحت‌تر بودن برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار است.

 

چرا این روزها استوری در فروش بیشتر تاثیرگذارتر است؟

الگوریتم‌های اینستاگرام تاکید زیادی بر روی تعامل مخاطبان با یکدیگر دارند. قابلیت های استوری اینستاگرام هم به گونه‌ای هستند که به طور مستقیم بر تعامل کلی پیج تاثیر می‌گذارد و حتی در برخی از مطالب اشاره شده است که افزایش تعامل در استوری به بیشتر دیده شدن پست‌های جدید نیز کمک می‌کند.

بد نیست بدانید که مردم به طور متوسط روزانه 53 دقیقه از وقت خود را صرف استفاده از اینستاگرام می‌کنند.

اگر بتوانید کاربران را مدت زمان بیشتری در استوری خود نگهدارید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید، اینستاگرام هم استوری و پست‌های شما را به آن کاربران بیشتری نشان خواهد داد. همین موضوع باعث می‌شود که فروشگاه شما دائما جلوی دید فالوورهایتان قرار بگیرد و به مرور زمان با برند و محصول شما بیشتر آشنا شوند. در نهایت هم، زمانی که مخاطب شما به محصولی که شما ارائه می‌دهید نیاز داشته باشد اولین فروشگاهی که برای تهیه محصول به ذهنش می‌رسد، برند و صفحه شما خواهد بود.

فروش در استوری

یکی از مزیت های اصلی فروش در اینستاگرام این است که می توانید سلیقه مشتریان خود را بهتر درک کنید و با استفاده از آمار و اطلاعات ارائه شده توسط تجزیه و تحلیل پست ها و استوری های این پلتفرم، بهترین راههای فروش در استوری اینستاگرام را پیدا کنید.

مزیت دیگری که باعث افزایش فروش در استوری اینستاگرام می شود، راحت تر بودن برقراری ارتباط با فروشنده است. در ادامه این مقاله ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید با استفاده اصولی تر از این تکنیک ها، کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و از این مزیت بهره کافی ببرید.

ترفندهای افزایش فروش در استوری اینستاگرام

1-استوری جذاب برای فروش بیشتر

این روزها اینستاگرام پر از عکس و فیلم‌های متنوع و رنگ و لعاب‌دار است، همین موضوع هم رقابت افراد در این فضا را شدیدتر کرده است و به دنبال آن جلب توجه مخاطبان هم کمی دشوار است در نتیجه برای اینکه بتوانید توجه مخاطبان را به پیج خود جلب کنید باید استوری‌های جذاب و خلاقانه طراحی کنید. در ادامه چند نمونه استوری خوب از نظر طراحی را برای شما آورده‌ایم.

استوری جذاب برای فروش

ساخت استوری فروش محصول

  • زمانی را برای پیدا کردن ایده‌های جدید اختصاص بدهید
  • از فونت و رنگ مناسب برند خود استفاده کنید
  • از عکس‌های باکیفیت و اختصاصی خود استفاده کنید
  • طبق توصیه اینستاگرام هنگام طراحی باید تمام اجزای استوری خود را بین 1080 تا 1420 پیکسل وسط کادر قرار دهید. به عبارت دیگر باید 250 پیکسل از فضای بالا و پایین استوری خود را خالی بگذارید.
  • از افکت‌های مختلف اینستاگرام برای طراحی استوری کمک بگیرید.
  • در انتخاب پس‌ زمینه استوری خیلی دقت کنید.
  • می‌توانید از اپلیکیشن هایی مثل اینشات، پیکسارت و پیکسل‌لب برای طراحی بهتر استوری‌های خود کمک بگیرید و با موبایل خود استوری های خارق‌العاده‌ای را طراحی کنید.

ما در آکادمی راه، در دوره جریان اشتغال آموزش صفر تا صد این اپلیکیشن‌ها را تدارک دیدیم. در این دوره علاوه بر آموزش این اپلیکیشن ها با مهارت‌های مختلف در حوزه کسب و کار آشنا می‌شوید و از طریق آن‌ها می‌توانید فروش خود را افزایش بدهید.

2- پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مخاطبان نشان دهید

یکی از راه‌هایی که موجب افزایش اعتماد مخاطبان میشود این است که هر چند وقت یکبار از پشت صحنه کسب‌کارتان و تلاش های شما در این مسیر محتوا تولید کنید و با مخاطبان به اشتراک بگذارید. فروش در استوری وقتی افزایش پیدا می‌کند که مخاطبان بدانند شما بیزینس فعالی هستید پس نشان دادن روند کار به کاربران می‌تواند باعث ترغیب بیشتر مردم به خرید خدمات یا کالاهای شما شود.

3- با راه‌های مختلف مخاطبان خود را به برقراری تعامل تشویق کنید

تعامل در استوری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها افراد را تشویق کنید که با پیج شما تعامل داشته باشند. تعدادی از این روش‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • از قابلیت های تعاملی استوری نهایت استفاده را داشته باشید.
  • از مخاطبان خود بخواهید تا در مورد محصول یا خدمات‌ شما نظر بدهند.
  • از موضوعات جالب برای استوری‌های خود استفاده کنید و حین استوری‌ها با طرح سوالات جذاب با مخاطبان تعامل داشته باشید.
  • استفاده از نظرسنجی برای موضوعات مختلف تاثیر چشمگیری را در افزایش تعامل استوری دارد.

تذکر مهم: بعد از اینکه از این روش‌های افزایش تعامل در استوری‌ها استفاده کردید حتما نظرات ارسالی افراد را در صفحه به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود که حس خوبی به مخاطبان منتقل شود و متوجه می‌شوند که نظرات و ایده‌هایشان برای شما مهم و ارزشمند است و همین هم باعث می‌شود که هربار که نظرشان را می‌پرسید افراد بیشتری با شما همراهی کنند. با انجام دادن همین ترفند ساده بعد از گذشت مدتی متوجه خواهید شد که چه تاثیر به‌سزایی در افزایش فروش در استوری خواهد داشت.

تعامل در استوری اینستاگرام

4- محتواهای کاربردی و سرگرم‌کننده تولید کنید

به طور کلی افراد حاضر در این پلتفرم یابه دنبال محتواهایی هستند که بتوانند برای یه مدت زمانی با آن سرگرم شوند یا به دنبال ایده ها و محتواهایی هستند که برای آن‌ها کاربردی باشد و بتوانند روزی از آن استفاده کنند.

پس همیشه قبل از اینکه استوری خود را طراحی کنید، به ایده‌هایی فکر کنید که برای جذب مخاطبین شانس بیشتری دارند. ایده‌هایی که از دو عامل سرگرمی و کاربردی تشکیل شده باشند میتوانند منجر به فروش در استوری شوند. برای مثال اگر شما صفحه فروش پوشاک دارید، می‌توانید با استوری کردن راه‌های استایل کردن متفاوت با یک محصول خود، باعث شوید که توجه مخاطبان به محصول شما بیشتر جلب شود و همچنین برای برند شما ارزش بیشتری قائل شوند.

فراموش نکنید که هرچه از محتواهای با کیفیت و خلاقانه‌تری برای صفحه خود استفاده کنید در نگاه کاربران ارزشمندتر خواهید شد. هر مقدار بتوانید تعداد دنبال‌کنندگان و سطح اعتماد آن‌ها را بیشتر کنید، می‌توانید منتظر افزایش چشمگیر درآمد خود نیز باشید.

5- تنوع در ساخت محتوا را فراموش نکنید

یکی از نکات مهم برای جذابیت بیشتر در اینستاگرام این است که در ساخت محتوا متنوع عمل کنید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه لوازم تحریر هستید فقط نباید روی به اشتراک‌گذاری محصولات خود تمرکز کنید. گاهی باید برای تنوع محتواهای خود را در جهت محتواهای آموزشی بسازید، حتی می‌توانید گاهی برای اینکه مخاطبان خسته نشوند محتوایی نیمه مرتبط به موضوع خود را به اشتراک بگذارید. مسئله بعدی این است که فراموش نکنید که صفحات رقبای خود را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

همواره به خود یادآوری کنید که مخاطبان شما شامل گروه مختلفی از افراد با سلایق گوناگون هستند پس نباید همواره روی یک سبک مشخص و ثابتی برای تولید محتوا یا فروش در استوری مانور بدهید. رعایت کردن همین نکته و توجه داشتن به سلایق متفاوت افراد باعث افزایش فروش در استوری می‌شود.

مثال تصویری زیر تنوع در تولید محتوا را به خوبی نشان می‌دهد.

تاثیر استوری در فروش

6- تنوع محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید

در تیتر قبلی هم به متفاوت بودن سلیقه افراد اشاره کردیم این مسئله برای اینجا هم صدق می‌کند. هرچقدر محصولات متنوع‌تری را در فروشگاه خود داشته باشید احتمال فروش هم بالاتر میرود. پس حواستان باشد که همواره به این موضوع توجه داشته باشید.

یکی از بسترهای خوب برای معرفی محصولات جدید به مخاطبان استوری است. تبلیغ محصولات جدید در استوری اینستاگرام می‌تواند راهی عالی و کم هزینه برای بازاریابی محصولات شما محسوب شود. ضمن اینکه چون در حال حاضر مخاطبان استوری ها را بیشتر از پست دنبال می‌کنند این موضوع می‌تواند در افزایش فروش در استوری تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

7- با بلاگرها و اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید

هر چقدر هم که در بیزینس خود حرفه‌ای و کاربلد باشید باز هم نمی‌توان منکر این قضیه شد که تبلیغات برای شما لازم است. این روزها تبلیغات تاثیر چشمگیری را در روند فعالیت بیزینس‌ها گذاشته است. اینفلوئنسرها یا بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، کسانی هستند که مردم به راحتی از آن‌ها تبعیت می‌کنند؛ به همین دلیل این افراد می‌توانند بهترین انتخاب برای بازاریابی برند شما و افزایش فروش در استوری باشند. هر چقدر که روی همکاری با این افراد تاثیرگذار بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، بهتر می‌توانید در میدان رقابت این فضا باقی بمانید و حتی بخش بیشتری از بازار اینستاگرام را تصاحب کنید.

برای اینکه این کار برای شما نتیجه بیشتری را به دنبال داشته باشد، باید لیستی از افراد تأثیرگذار و مرتبط با بیزینس خود را پیدا کنید سپس در مورد روند تبلیغات آن‌ها تحقیق و بهترین افراد مرتبط با کار خودتان را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که باید طوری بودجه و پلن این همکاری را برنامه‌ریزی کنید که به ازای هر ریالی که هزینه می‌کنید، از طریق فروش بیشتر بازگشت سرمایه داشته باشید. به همین دلیل بهتر است زمان تنظیم قرارداد برای این همکاری کامل به همه ابعاد کار فکر کنید و یک قرارداد مناسب با شرایط حال حاضر بیزینس خودتان تهیه و امضا کنید.

 افزایش فروش در استوری

8- از تگ ها و هشتگ های موقعیت مکانی استفاده کنید

یکی دیگر از کارها برای افزایش فروش در استوری استفاده ازبرچسب‌ها و هشتگ‌های موقعیت مکانی است. اگر افراد روی یک مکان کلیک کنند یا یک هشتگ را جستجو کنند، می‌توانند مجموعه‌ای از استوری‌هایی را ببینند که با استفاده از آنها برچسب‌گذاری شده‌اند و زمانی که شما از این موارد استفاده می‌کنید، می‌توانید یکی از گزینه‌هایی باشید که به چنین افرادی پیشنهاد می‌شود.

البته که این شیوه نمی‌تواند تضمینی برای دیده شدن پیج شما و تبدیل افراد به مخاطب و پس از آن به مشتری شود، اما این یک راه عالی برای افزایش دیده شدن و بازاریابی پیج شماست.

استوری فروش محصول

نتیجه:

استفاده از استوری اینستاگرام برای رشد برند شما بسیار مهم است زیرا به دنبال کنندگان و مشتریان بالقوه شما راه راحت‌تری برای دیدن برند شما می دهد. چرا که در حال حاضر اکثر مردم به‌جای چک کردن صفحه فیدهایشان بیشتر وقت خود را صرف دیدن استوری‌های اینستاگرام می‌کنند، پس اگر به عنوان یک بیزینس در فضای اینستاگرام مشغول به کار هستید، اما هنوز به طور اختصاصی روی فروش در استوری برنامه‌ریزی نکرده‌اید، باید بگوییم فرصت بزرگی را از دست داده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم از همین الان سعی کنید و ترفندهای گفته شده را در کارتان پیاده سازی کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

سوالات متداول:

آیا واقعاً استوری های اینستاگرام می توانند منجر به فروش بیشتر شوند؟

فروش در استوری هم از طریق فالوورهای فعلی و هم به کمک فالوورهای آینده امکان‌پذیر است. پس اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که استوری شما هم توسط مخاطبین فعلی و هم توسط سایر کاربران اینستاگرام دیده شود، دسترسی شما بیشتر خواهد شد و می‌توانید فالوورها و مشتریان بالقوه‌تان را افزایش دهید.

ترفندهای افزایش فروش در استوری چه مواردی هستند؟

طراحی خلاقانه، نمایش پشت صحنه کسب‌وکار، ساخت محتوای کاربردی، برقراری تعامل با مخاطبان، تنوع محصولات، همکاری با بلاگرها و استفاده از هشتگ‌ها از جمله مواردی هستند که برای افزایش فروش در استوری به کار می‌روند.

چرا باید از استوری های اینستاگرام برای افزایش فروش استفاده کنیم؟

در حال حاضر اکثر مردم به‌جای چک کردن صفحه فیدهایشان بیشتر وقت خود را صرف دیدن استوری‌های اینستاگرام می‌کنند پس این دلیل مهمی است برای اینکه برای این موضوع برنامه‌ریزی کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید