بلاگ

اینستاگرام Notes چیست و چگونه کار می‌کند؟

اینستاگرام notes چیست؟

اینستاگرام مثل همیشه با آپدیت های جدید خود، کاربران را شگفت زده کرده است؛ حتما شما هم تاکنون در قسمت دایرکت مسیج، یک نوشته و یادداشت کنار عکس پروفایل کسانی که دنبال می‌کنید دیده اید. این قابلیت جدید این اپلیکیشن پرطرفدار، اینستاگرام Notes نام دارد که منظور از Notes همان یادداشت ها است.

از آنجایی که در سایر مقاله های آکادمی راه، شما با تمام گزینه های اینستاگرام آشنا شده اید، لازم دانستیم که شما را با یک آپدیت جذاب دیگر اینستاگرام هم آشنا کنیم.

یادداشت نوشتن در اینستاگرام

یادداشت نوشتن در اینستاگرام چیست؟

با استفاده از این قابلیت اینستاگرام شما افکار،اهداف،اخبار جدید و خاص و یا اطلاع رسانی های مهم‌تان را می‌توانید در غالب یک یادداشت یا همان Note برای فالوور های خود به نمایش بگذارید.

اینستاگرام Notes محدودیت های خاص خود را دارد چراکه در این قابلیت شما اجازه استفاده از ۶۰ کاراکتر دارید که شامل حروف و ایموجی ها هستند. همچنین مانند استوری اینستاگرام، یادداشت شما تا ۲۴ ساعت برای فالوورهایتان قابل مشاهده است و بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌شود.

در اینستاگرام Notes برخلاف استوری اینستاگرام، شما نمی‌توانید عکس و ویدیو های خود را آپلود کنید و فقط امکان نوشتن متن را دارید. پس اگر می‌خواهید خبر مهمی را به گوش دیگران برسانید، نوت اینستاگرام یکی از گزینه های خوب شما می‌باشد. همچنین برخلاف استوری اینستاگرام، نوت ها در صفحه اصلی اینستاگرام نشان داده نمی‌شوند، بلکه شما باید ابتدا وارد بخش دایرکت مسیج شوید تا بتوانید آن ها را ببینید.

همچنین برخلاف استوری اینستاگرام، شما نمی توانید ببینید که چه کسانی Note شما را دیدند و شما متوجه این موضوع نمی شوید و تنها راه آن این است که آن شخص نوت شما را ریپلای کند و از این طریق متوجه شوید که آن را دیده است.

notes اینستاگرام

روش اضافه کردن اینستاگرام Notes :

اکنون که با این قابلیت جدید اینستاگرام آشنا شدید، کافیست با انجام دادن چند مرحله ساده، یک نوت جدید در پیج خود به اشتراک بگذارید :

  1. برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد بخش دایرکت مسیج شوید.
  2. در بخش بالایی دایرکت ها، شما عکس پروفایل خود را می‌بینید که با توجه به آپدیت بودن اینستاگرام‌تان ممکن هست با جمله leave a note و یا your note ، زیر عکس خود مواجه شوید.
  3. حالا وقت امتحان کردن این قابلیت جذاب می‌رسد، کافیست روی مثبت کنار عکس پروفایل خود کلیک کنید.
  4. در این قسمت یک کادر می‌بینید که باتوجه به نسخه اینستاگرام‌تان ممکن است با جمله Share what’s on your mind و یا Share your thought مواجه شوید.
  5. اکنون می‌توانید در این کادر تا ۶۰ کاراکتر متن و ایموجی اضافه کنید. همچنین برای بعضی از اکانت ها قابلیت به اشتراک گذاری موزیک در بخش Notes هم فعال شده است.
  6. و در نهایت با انتخاب گزینه Share، تا ۲۴ ساعت نوت شما برای دیگران در بالای دایرکت هایشان نشان داده می‌شود.

اضافه کردن اینستاگرام notes

نکته : با انتخاب گزینه Share with  شما با دو گزینه مواجه می‌شوید:

۱. Followers you follow back : یعنی نوت شما برای فالوور هایی که شما هم فالووشان کرده اید، نشان داده شود. که  این قابلیت باعث می شود همه نتوانند نوت شما را ببینند.

۲. Close friends : مثل استوری اینستاگرام، نوت شما به دوستان نزدیکتان و افراد بخصوصی که خودتان مشخص کرده اید، نشان داده شود. البته برخلاف استوری، مخاطبان شما متوجه نمی شوند که نوت شما در حالت کلوز فرند است و ظاهر آن با حالتی که برای همه فالوور هایتان آن نوت را به اشتراک می گذارید تفاوتی ندارد و یکسان است.

اشتراک گذاری نوت

نحوه حذف Note بعد از به اشتراک گذاشتن آن:

گاهی ممکن است متنی را به عنوان نوت به اشتراک بگذارید و به دلایل مختلف بخواهید آن را حذف کنید. برای این کار باید مجدد وارد بخش دایرکت های خود شوید و سپس روی گزینه your note کلیک کرده و گزینه Delete note را انتخاب کنید و به راحتی نوت خود را پاک کنید.

نحوه پاسخ دادن به اینستاگرام Notes :

برای اینکه نوت افراد دیگر را مثل استوری اینستاگرام ریپلای کنید، کافیست روی نوت آن کاربر کلیک کرده و به راحتی واکنش خود نسبت به یادداشت او بنویسید و ارسال کنید.

همچنین پیام ها و واکنش های کاربران دیگر درمورد نوت شما در همان قسمت دایرکت ها همانند ریپلای استوری، نشان داده می‌شود.

پاسخ دادن به اینستاگرام notes

چگونه نوتیفیکیشن های نوت دیگران را بی صدا کنم؟

وقتی شما روی نوت یک کاربر کلیک کرده و چند ثانیه دستتان را نگه دارید، با ۳ گزینه مواجه می‌شوید:

۱. Report

۲. Mute notes

۳. View profile

که با انتخاب گزینه دوم یعنی Mute notes دیگر اعلان های مربوط به نوت گذاشتن آن شخص برای شما نمی‌آید.

بی صدا کردن یادداشت ها

ایده متن اینستاگرام notes :

شما هر چیزی که بخواهید می توانید در بخش نوت های خود بنویسید از متن های انگیزشی و خنده دار و غمگین و عاشقانه گرفته تا اطلاع رسانی های مهم در مورد پیجتان و حتی اطلاع رسانی درمورد پست و استوری جدید و شما می توانید از ایده های زیر هم استفاده کنید :

  • نه تو آنی که همانی/نه من آنم که تو دانی
  • آدم ها تنهان،تنهای تنها. تو خودتی، فقط خودت
  • اگر در کسی گم شده باشی،هرگز نمی توانی خود را بیابی.
  • بهترین دروغ ها آن هایی بودند که ریشه در واقعیت داشتند.
  • گاهی اگر یک دوستت دارم را ثانیه ای به تاخیر اندازی،سال ها دیر میشود
  • زندگی، دوست داشتن داشتنی هاست، نه داشتن دوست داشتنی ها!
  • حوادث،انسان های بزرگ را متعالی و آدم های کوچک را متلاشی می کند
  • یک کار مثبت انجام دهید.مثلا اهدافی را که نوشتید مرور کنید
  • انسان ها زمانی که دنبال رویاهایشان نمی روند پیر می شوند.
  • هیچ وقت رو به عقب نگاه نکن، وگرنه از پله ها خواهی افتاد.
  • اگر می تونی تصورش کنی حتما می تونی انجامش بدی
  • رویاهایمان معیار شخصیت ماست.
  • تکلیف ما کاملا روشنه، ما همه بلاتکلیفیم.
  • هرکس به سهم خود از دنیا چیزی بر میدارد. سهم تو چقدر است؟
  • جشنواره تخفیفی شروع شد! از دستش ندی!
  • پست آخرم برات هدیه داره!
  • سورپرایز پست جدیدم رو دیدی؟
  • این کد تخفیف مخصوص تویی هست که این پیام رو میبینی : ….
  • شمارش معکوس تا روز برگزاری کمپین
  • بالاخره محصول …. شارژ شد!
  • امروزت رو با چه کاری شروع کردی؟
  • تو استوری آخرم یه نکته یاد دادم که زندگیت رو عوض میکنه
  • اگر می خوای محصول جدیدم رو زودتر از پست شدنش ببینی ریپلای کن
  • بالاخره ولاگ جدید رو پست کردم. همین الان ببینش

سخن پایانی

با توجه به اینکه اینستاگرام Notes از قابلیت های جدید اینستاگرام است و همه کاربران از آن استفاده نمی‌کنند و با آن آشنایی ندارند، شما می‌توانید این فرصت را غنیمت بشمارید و برای پیشرفت پیج و حتی کسب و کار خود، با استفاده هوشمندانه از این گزینه طلایی اطلاع رسانی، برای بیشتر دیده شدن پیج خود گام بردارید. اگر هنوز نمی دانید چجوری طبق الگوریتم های جدید اینستاگرام تولید محتوا کنید و از طریق آن به درآمد برسید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره جامع جریان اشتغال است چرا که انواع روش های کسب درآمد از اینستاگرام را در این دوره آموزشی 50 ساعته یاد می گیرید.

سوالات متداول:

 

چرا برای من گزینه اینستاگرام Notes نشان داده نمی‌شود؟

از آنجایی که این قابلیت اینستاگرام جزو آپدیت های جدید آن می‌باشد، اگر برای شما این گزینه فعال نیست، اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

همه می‌توانند Note هایی که منتشر کرده ام را ببینند؟

حتی اگر پیج شما پابلیک باشد، امکان اینکه همانند استوری ها نوت های شما هم به همه نشان داده شود، نیست. اینستاگرام notes فقط برای افرادی که شما هم آن ها را فالو کردید و یا در لیست کلوز فرند شما هستند، نشان داده می‌شود.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید