بلاگ

معرفی بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران

بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران
فهرست مطالب

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران کدامند؟

این سوالیست که اغلب جوانان و حتی نوجوانان امروزی از خود می‌پرسند. آن‌ها می‌دانند انتخاب شغل، نقش مهم و حیاتی در زندگی آینده‌شان ایفا می‌کند. بنابراین باید شغلی مناسب با علایق و سلایق و در عین حال پولساز برای خود انتخاب کرده و سپس به سراغ یادگیری مهارت‌های آن بروند. ما در این مقاله از آکادمی راه به معرفی بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران می‌رویم تا در این مسیر به شما کمک کنیم.

منظور از شغل پردرآمد و پولساز چیست؟

شغل پردرآمد، الزاما یک شغل لاکچری و با استایل کت و شلواری نیست! بلکه هر شغلی با هر جایگاه و شرایطی می‌تواند پولساز باشد. به شرط آن که تمام تلاشتان را به کار گرفته و انتظار یک شبه پولدار شدن را نداشته باشید. بدیهی است افراد با درآمد بالا، سال‌های سال تلاش کردند و مسیر سخت و طولانی‌ای برای رسیدن به جایگاه الان خود طی نمودند. پس اگر می‌خواهید یک شغل عالی و پردرآمد داشته باشید، نیازی به سرچ کردن‌های مداوم در اینترنت ندارید. زیرا هیچ شغلی به خودی خود پولساز نیست. بلکه این تلاش و پشتکار صاحب آن است که موجب درآمد زیاد شده است. به طور مثال شغل دندانپزشکی را در نظر بگیرید. تمام دندانپزشکان، سال‌های متوالی را صرف درس خواندن و یادگیری کردند. اما آیا همه آن‌ها پولدار بوده و به یک اندازه درآمد دارند؟

قطعا جواب خیر است! زیرا افراد توانایی‌های متمایزی نسبت به یک‌دیگر داشته و حتی میزان تلاش دانشجویان دندان‌پزشکی هم به یک اندازه نیست. ضمن این که میزان تجربه دندانپزشک و تلاش او برای یادگیری بیشتر هم در درآمدزایی وی تاثیرگذار می‌باشد.

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

معرفی شغل های پردرآمد و شناخته شده در ایران

در گذشته مشاغل تنوع بالایی نداشتند و اغلب افراد، شغل خانوادگی خود را دنبال می‌کردند. اما امروزه به واسطه رشد تکنولوژی در دنیا، تنوع در مشاغل نیز بسیار زیاد شده است. تا جایی که انتخاب شغل برای افراد به کاری مشکل و سخت تبدیل شده است. با این حال هنوز هم برخی از مشاغل شناخته شده و قدیمی، به عنوان شغل‌های پردرآمد در ایران نام برده می‌شوند. برخی از این مشاغل عبارتند از:

1- گروه پزشکی

مشاغل گروه پزشکی در زمره شغل‌های پردرآمد در سراسر دنیا و همچنین ایران می‌باشد. زیرا این گروه از مشاغل با سلامت مردم سروکار داشته و همواره تقاضای بالایی برای دریافت خدمات از آن‌ها وجود دارد. به همین سبب تحصیل در حوزه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و … آینده نسبتا روشنی را برایتان رقم خواهند زد.

کسب و کارهای جدید در تهران

2- صنعت گردشگری

اغلب شهرهای ایران دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی بوده که حتی در دنیا، توریست‌های متعددی خواهان بازدید از آن‌ها هستند. به همین واسطه، فعالیت در صنعت گردشگری اعم از دفاتر توریستی، هتلداری، رستوران‌داری، فروش بلیط و … درآمد بالایی به همراه خواهد داشت. به خصوص اگر عزیزان فعال در این صنعت به جذب گردشگران بین‌المللی پرداخته و به درآمدهای ارزی دست یابند. با این حال در پاندمی کرونا، مشاغل حوزه گردشگری بیشترین ضرر مالی را تجربه کردند. و برای بازگشت به روزهای اوج خود باید بیش از گذشته تلاش کنند.

بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن

3- گردشگری پزشکی

صنعت گردشگری پزشکی در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. هزینه‌های پایین درمان‌های پزشکی و جراحی زیبایی در ایران نسبت به کشورهای منطقه و وجود پزشکان حاذق و باتجربه در ایران از دلایل رشد این صنعت است. گردشگری پزشکی را می‌توان محل تلاقی دو شغل پردرآمد پزشکی و گردشگری در ایران دانست. از این رو شاهد درآمد بسیار بالای عزیزان فعال در این حوزه شغلی هستیم. چه پزشکانی که در صنعت توریسم درمانی فعال بوده و چه تورهای گردشگری سلامت که در ایران مشغول به کار هستند.

لیست مشاغل پردرآمد برای آقایان

4- تجارت

یکی دیگر از بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران از گذشته تا به امروز تجارت بوده است. تجار از قدیم دارای جایگاه و موقعیت اجتماعی بالایی بوده و همواره در زمره افراد پولدار قرار می‌گرفتند. این افراد با سرمایه‌گذاری روی کالاهای خاص و از طریق خرید و فروش آن‌ها، کسب درآمد می‌کنند. البته میزان درآمد آن‌ها بسته به حوزه فعالیت اعم از داخلی و بین المللی، درآمدهای متفاوتی دارند. برای کسب موفقیت در زمینه تجارت باید از هوش بالای اقتصادی برخوردار بوده و همواره اخبار روز دنیا را رصد کنید.

لیست مشاغل پردرآمد

5- وکالت

وکالت نیز در گروه بهترین شغل های 10 سال آینده ایران قرار دارد. وکلا معمولا شغل پرچالشی را تجربه می‌کنند اما در کنار آن درآمد بالایی هم دارند. برای فعالیت در این رشته کاری باید فرد دغدغه‌مندی بوده و به دنبال اجرای عدالت باشید. در غیر این صورت احتمال موفقیتتان در این شغل نسبت به دیگر همکاران کم خواهد بود.

شغل های ساده اما پر درآمد

بهترین کسب و کارهای پولساز در حوزه غذا

همه ما می‌دانیم که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی بوده و در هر شرایطی باید برآورده شود. علاوه بر این امروزه اهمیت به تغذیه و خوراک در میان افراد بیش از گذشته به چشم می‌خورد. بنابراین فعالیت در مشاغلی که با صنعت غذا در ارتباط هستند، پول و درآمد بالایی به همراه خواهد داشت. در ادامه تعدادی از بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران و فعال در صنعت غذا را معرفی می‌کنیم:

1- بسته بندی مواد غذایی

یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده ایران را می‌توان بسته بندی مواد غذایی دانست. این روزها صنعت بسته بندی از خود مواد غذایی هم بااهمیت‌تر شده است. زیرا مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و شکیل می‌شوند. پس اگر ایده‌های خلاقانه و جذابی برای بسته بندی مواد غذایی دارید، فعالیت در این زمینه می‌توانید برایتان به یک شغل پولساز تبدیل شود.

با راه اندازی یک کارگاه کوچک، ایده‌هایتان را به مرحله اجرا درآورده و محصولاتی مانند حبوبات، ادویه و … را بسته‌بندی کنید. شما می‌توانید با ارائه ایده‌های جالب و مقرون به صرفه، سفارش‌های عالی از کارخانه‌های موادغذایی گرفته و به درآمد بالایی دست یابید.

شغل های جدید و پردرآمد در ایران

2- راه‌اندازی آشپزخانه و کترینگ

امروزه اغلب مردم، وعده‌های غذایی خود را از رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و حتی کترینگ‌های غذای خانگی تهیه می‌کنند. بنابراین اگر یک آشپزخانه یا کترینگ با منوی غذایی متنوع و باکیفیت راه‌اندازی کنید، قطعا به درآمد بالایی خواهید رسید.

برای شروع این شغل پولساز باید ابتدا مجوزهای لازم را گرفته و سپس شرایط تهیه غذای سالم را فراهم آورید. هرچه غذاهایی که تولید می‌کنید با کیفیت‌تر و خوشمزه‌تر باشند، مشتری بیشتری داشته و درآمدتان هم بیشتر می‌شود. شما می‌توانید با اجرای ایده‌های خلاقانه و خاص، مشتریانتان را سرذوق آورده و آن‌ها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید. به طور مثال، تهیه مواد اولیه هر غذا به صورت نیمه آماده و ارائه دستورالعمل آن به مشتری یکی از این ایده‌های ناب است. که امروزه در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد.

مشاغل پولساز

3- تهیه کیک و شیرینی

قنادی‌ها از گذشته تا به همین امروز در زمره بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران بوده‌اند. اما در سال‌های اخیر شاهد تمایل بیشتر افراد به تهیه کیک و شیرینی خانگی هستیم. بنابراین اگر دست‌پخت خوبی داشته و از ذوق هنری در این حوزه برخوردارید، می‌توانید این شغل را به عنوان یک شغل پردرآمد انتخاب کنید. البته میزان درآمد شما بستگی به هنر، توانایی و پشتکارتان دارد. هر چه کیک و شیرینی‌های خوشمزه‌تر و با کیفیت‌تری تولید کنید، درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

مشاغل پولساز در ایران

4- تولید محصولات غذایی ارگانیک

افزایش آگاهی مردم درباره سلامت و اهمیت غذای مصرفی موجب استقبال آن‌ها از محصولات غذایی ارگانیک شده است. اگر شما بتوانید به تولید غذاها و مواد اولیه ارگانیک بپردازید، قطعا یکی از مشاغل پولساز را در اختیار خواهید داشت. تنها کافیست صادقانه به تولید محصولات ارگانیک پرداخته و برای محصولاتتان تبلیغات کنید. تا خبر کیفیت و تنوع آن‌ها به گوش مردم رسیده و مشتریان زیادی به دست آورید.

بیزنس های پولساز در ایران

5- صنعت کشاورزی و دامپروری مدرن

کشاورزی و دامپروری از مشاغلی هستند که قدمت بالایی در ایران و اغلب نقاط جهان دارند. اما به واسطه نیاز انسان به غذا، هنوز هم شاهد درآمد بالای این مشاغل هستیم. البته به شرط آن که همراه با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و به سراغ روش‌های نوین در کشاورزی و دامپروری برویم. روش‌هایی که از سختی این مشاغل کاسته و در مصرف منابع نظیر آب و خاک صرفه‌جویی می‌کنند.

برای فعالیت در حوزه کشاورزی و دامپروری باید سرمایه هنگفتی داشته باشید. اما با این حال درآمد حاصل از آن بسیار زیاد بوده و با کمی تلاش و پشتکار می‌توانید موفق شوید.

بیزنس های پولساز

بهترین شغل های پردرآمد حوزه دیجیتال

امروزه شغل های نوظهوری در حوزه دیجیتال پدید آمدند که در سراسر دنیا محبوب هستند. این مشاغل اینترنتی اغلب درآمدهای بالایی برای صاحب بیزنس به همراه دارند و جزء بهترین شغل های پردرآمد در ایران نیز شناخته می‌شوند. در ادامه با تعدادی از این کسب و کارهای پولساز در حوزه دیجیتال آشنا می‌شویم:

1- راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین در قالب وبسایت، کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام، یکی از بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران است. زیرا فروش کالا بر بستر اینترنت در ایران از پرداخت مالیات، اجاره مغازه و هزینه‌های این چنینی معاف می‌باشد. در نتیجه می‌توان از قیمت نهایی کالا کاست تا مشتریان به خرید اینترنتی ترغیب شوند.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

چطور فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین می‌توانید از پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید یک وبسایت فروشگاهی طراحی کرده و محصولاتتان را در آن به فروش برسانید. یا حتی با راه اندازی یک کانال تلگرامی یا پیج اینستاگرامی، محصولات را به فالوورها معرفی کرده و بفروشید.

راه اندازی وب سایت فروشگاهی در ایران، انتخابی هوشمندانه است. زیرا دچار مشکلات فیلترینگ و … نشده و همواره در دسترس مشتریانتان خواهید بود. علاوه بر این مدیریت وب سایت برای فروش راحت‌تر این تلگرام و اینستاگرام می‌باشد. اما راه اندازی وبسایت نسبت به دو روش دیگر کمی هزینه‌بر است. به همین منظور توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌سازهای آنلاین در ایران استفاده کنید تا هزینه‌های جانبی نداشته باشید. در ادامه چند فروشگاه ساز آنلاین فارسی را معرفی می‌کنیم:

2- فروش کالا در اینستاگرام

فروش کالا در اینستاگرام یکی دیگر از بهترین شغل های درآمدزا در ایران است که می‌توانید از طریق آن پولدار شوید. راه‌اندازی یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام، هزینه‌ای برای شما ندارد اما برای رشد و مدیریت آن باید زمان زیادی صرف کرده و تلاش و پشتکار داشته باشید. اما قطعا نتیجه رضایت‌بخش بوده و درآمد بالایی را به دست خواهید آورد. ما در دوره جریان اشتغال آکادمی راه تمام نکات مربوطه به کسب درآمد از اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنا با نکات مهم درباره موفقیت و فروش بهتر در اینستاگرام، مقاله “کسب درآمد از اینستا” را مطالعه کنید.

درآمد بالا از اینستاگرام

3- یوتیوبر شوید!

مردم در تمام دنیا، بخشی از زمان خود را به مشاهده محتواهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. یکی از این شبکه‌های پرطرفدار YouTube است که جالب است بدانید برای محتوای تولید شده به شما پول پرداخت می‌کند! با کمی تلاش و پشتکار می‌تواند به درآمدهای چندهزاردلاری از طریق یوتیوب دست پیدا کنید. تنها کافیست ایده و مسیر تولید محتوای خود را یافته و در شاخه مورد نظر فعالیتتان را شروع کنید. البته باید بدانید که قرار نیست یک شبه پولدار شوید! بلکه با رعایت نکات زیر و در طی زمان به درآمد بالایی دست خواهید یافت:

  • ایجاد کانال در یوتیوب
  • ساخت ویدئوهایی مطابق با سیاست‌ها و قوانین یوتیوب (از قبیل عدم ترویج خشونت و مسائل جنسی)
  • تولید محتوای متوالی و برنامه‌ریزی شده به مدت یک سال
  • کسب حداقل 1000 Subscriber در یک سال
  • رسیدن مجموع بازدید ویدئوها به 4000 ساعت توسط کاربران
  • حضور در کشورهای مورد تایید (با برخی راهکارها می‌توانید خود را ساکن ترکیه اعلام کنید.)
  • داشتن حساب گوگل ادسنس

به عنوان نکته آخر: اگر به زبان انگلیسی مسلط بوده و یا بتوانید ویدئوهایی تولید کنید که برای کاربران به زبان‌های دیگر قابل استفاده باشد. قطعا سریع‌تر به درآمد رسیده و درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

درآمد بالا از یوتیوب

4- بلاگری و اینفلوئنسری

بلاگری و اینفلوئنسری در اینستاگرام نیز در زمره بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن قرار می‌گیرد. برای موفقیت در این حرفه باید خلاق بوده و بتوانید نگاه مخاطبان را به خود جلب کنید. هر چه ارتباط قوی‌تری با مخاطب گرفته و محتوای جذاب‌تری به او ارائه دهید، شانس موفقیتتان بیشتر خواهد بود.

اگر برای بلاگر شدن دچار تردید هستید و یا نمی‌خواهید چهره‌تان را در این فضا معرفی کنید؛ می‌توانید از شیوه‌های بلاگری بدون چهره استفاده نمایید.

بلاگری و اینفلوئنسری

5- تولید محتوای متنی و تصویری

تولید محتوا، یک نیاز اساسی برای کسب و کارهای حوزه دیجیتال است. در واقع هیچ بیزنس اینترنتی را پیدا نمی‌کنید که بدون ارائه محتوای مفید و کاربردی به موفقیت و درآمد بالا رسیده باشد. بلکه تمام این کسب و کارها، بخشی از بودجه خود را برای تولید محتوای متنی و تصویری اختصاص می‌دهند. پس می‌توانید در این حوزه فعالیت کرده و درآمد زیادی را به دست آورید.

امروزه تولید محتوای متنی و همین‌طور تولید محتوای تصویری نیازمند یادگیری روش‌های کار با ابزارهای مختلف هستند. برخلاف تصور عموم مردم، این ابزارها تنها بر بستر کامپیوتر کار نمی‌کنند. بلکه شما می‌توانید با استفاده از موبایل نیز به تولید محتوا بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی ابزارهای تولید محتوا با موبایل را بخوانید تا بیشتر با این مهم آشنا شوید.

تولید محتوا در اینترنت

6- تدریس آنلاین

اگر مهارت خاصی دارید و در آن به صورت تخصص و استادانه وارد هستید، تدریس آنلاین برایتان یک شغل زود بازده به حساب می‌آید. با برگزاری کلاس‌های آنلاین و سمینارهای مجازی می‌توانید توانایی و تخصص خود را به دیگر کاربران آموزش داده و به ازای آن هزینه دریافت کنید. مزیت تدریس آنلاین نسبت به نوع فیزیکی آن، عدم محدودیت در تعداد مهارت‌آموزان است. در واقع شما می‌توانید یکبار ویدئویی آموزشی ضبط کرده و آن را به هزاران نفر بفروشید. یا حتی سمینارهایی با تعداد دانشجو بالا برگزار کرده و هزینه‌ای بابت اجاره تالارهای بزرگ پرداخت نکنید.

در حال حاضر وبسایت‌های مختلفی خدمات برگزاری کلاس و وبینار مجازی را فراهم آورده‌اند که سایت‌های زیر نمونه‌های داخلی آن‌ها هستند:

شغل پردرامد تدریس آنلاین

7- برنامه نویسی و توسعه وبسایت

در لیست بهترین شغل های 10 سال آینده ایران ، مشاغل مرتبط با برنامه نویسی و توسعه وبسایت نیز حضور دارند. این مشاغل به واسطه حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی به وجود آمدند و حالا حالاها درآمد بالایی خواهند داشت. برای فعالیت در این حوزه باید به دنبال یادگیری و آموزش باشید. باید تلاش کنید تا مهارت‌های کدنویسی و طراحی سایت را یادگرفته و سپس شروع به کار کنید. هر چه مهارتتان بالاتر بوده و بتوانید سایت‌هایی با امکانات خاص‌تر طراحی کنید، قطعا درآمد بیشتری هم کسب می‌کنید.

شغل پردرامد برنامه نویسی

برای برنامه نویس شدن و توسعه وبسایت چه باید کرد؟

برنامه نویسی و توسعه وبسایت دارای دو حوزه کاری مختلف است که عبارتند از: طراح سایت و برنامه نویس بک اند. هر یک از این حوزه‌ها نیاز به دانش و مهارت مربوط به خود دارند.

زبان های طراحی وبسایت که باید بدانید:

  • HTML، زبان نشان‌گذاری یا Markup language
  • CSS، زبان مخصوص استایل‌دهی
  • جاوا اسکریپت، نخستین زبان اسکریپت‌نویسی تحت وب
  • jQuery، یکی از مهمترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت

زبان‌های توسعه بک اند سایت که باید بدانید:

  • PHP، پراستفاده ترین زبان برنامه نویسی وب؛
  • Net، زبان برنامه نویسی تحت وب مایکروسافت؛
  • Djangoیا جنگو، چارچوب برنامه نویسی تحت وب با استفاده از پایتون؛
  • JSP، نسخه مخصوص جاوا برای برنامه نویسی وب؛
  • Python، زبان پایتون؛
  • Ruby، زبان روبی؛
  • Java، زبان جاوا؛
  • و …

8- ساخت اپلیکیشن برای موبایل

ساخت اپلیکیشن برای موبایل یکی دیگر از ایده های پولساز در ایران و حتی دنیاست. زیرا امروزه اغلب افراد دارای گوشی هوشمند بوده و برای انجام کارهایشان از اپ‌های مختلف استفاده می‌کنند. برنامه‌هایی نظیر تقویم، تاکسی اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، موزیک و ویدئو پلیر و … . پس اگر می‌خواهید به درآمد بالا برسید، بهتر است یک برنامه برای موبایل طراحی کنید. تنها کافیست ایده‌ای برای انجام امور روزانه افراد داشته و آن را در قالب اپلیکیشن ارائه نمایید. اگر خودتان هم مهارت برنامه نویسی و ساخت اپ ندارید می‌توانید به سراغ مختصصان این حوزه رفته و ایده‌تان را پیاده‌سازی کنید.

مشاغل پردرآمد در ایران

9- داستان نویسی برای بازی های موبایلی

تمام بازی‌های موبایلی که روی تلفن های هوشمند نصب می‌شوند، دارای یک داستان و مسیر مشخص هستند. داستان این بازی‌ها معمولا توسط بازی‌نویس طراحی و نوشته می‌شود. این فرد همچون فیلم‌نامه نویس باید تمام جزئیات مربوط به بازی را نوشته و آن را شخصیت پردازی کند. تا برای مخاطب جذاب شده و فرد به انجام بازی تمایل داشته باشد. در حال حاضر داستان نویسی برای بازی های موبایلی در لیست بهترین شغل های 10 سال آینده ایران قرار دارد. پس اگر ذهن خلاقی در نوشتن داستان دارید، بهتر است به آن فکر کنید.

10- ساخت انیمیشن

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در ایران و سراسر جهان، ساخت انیمیشن است. با یادگیری انیمیشن سازی می‌توانید در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شوید که عبارتند از:

  • ساخت انیمیشن برای شرکت‌ها و کمپانی‌های انیمیشن سازی در دنیا
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی برای مجموعه‌های مختلف
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب
  • طراحی و تولید انیمیشن بازی های کامپیوتری و موبایلی
درآمد بالای ساخت انیمیشن

11- پشتیبان شبکه های کامپیوتری

امروزه تمام سازمان‌ها برای انجام امور خود دارای شبکه‌های کامپیوتری داخلی هستند. این شبکه‌ها وظیفه انتقال اطلاعات میان اعضای سازمان را برعهده داشته و باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. ضمن این که ممکن است در طول زمان دچار مشکل شده و نیاز به رفع ایرادات داشته باشند. به همین منظور سازمان‌ها برای حفظ، نگهداری و تامین امنیت شبکه‌های داخلی خود اقدام به استخدام پشتیبان شبکه های کامپیوتری می‌کنند. این فرد معمولا حقوق بالایی را دریافت می‌کند تا به طور جِد، مراقب شبکه داخلی سازمان بوده و از آن در برابر ایرادات و نفوذها محافظت نماید.

شغل پردرآمد

12- متخصص امنیت سایبری

یکی از شغل های جدید و پردرآمد در ایران ، متخصص امنیت سایبری است. زیرا افراد در فضای مجازی معمولا مورد هدف سودجویان و هکرها قرار گرفته و ممکن است اطلاعات و داده‌هایشان را از دست بدهند. به خصوص افراد مشهور و یا کسب و کارهای فعال در این بستر. یک متخصص امنیت سایبری موظف است از این افراد و مجموعه‌ها در مقابل سودجویان محافظت کرده و از نفوذ هکرها به حساب‌های کاربری و یا سایت‌ها جلوگیری کند. البته این فرد به ازای کاری که انجام می‌دهد معمولا پول خوبی هم دریافت می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص امنیت کاربلد و حرفه‌ای باید دانش و مهارت خود را در حوزه دیجیتال و برنامه نویسی بالا ببرید. علاوه بر این باید از تجربه خوبی هم در این زمینه برخوردار باشید. برای رسیدن به این درجه از حرفه‌ای بودن بهتر است پس از یادگیری مدتی را به عنوان کارآموز فعالیت کنید تا هر چه بیشتر مهارت‌هایتان را پرورش داده و تجربه کافی را بدست آورید.

مشآغل آینده دار

13- ادمین شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی تنها چندسال است که به طور گسترده در میان مردم محبوبیت پیدا کردند. اما با روی کار آمدنشان، شغل‌های جدیدی نیز به وجود آوردند که ادمین شبکه اجتماعی یکی از آن‌هاست. برای ادمین شدن باید در زمینه روابط عمومی، بازاریابی دیجیتال و الگوریتم‌های شبکه‌های مجازی مختلف مهارت کسب کنید. هر چه توانایی شما در انجام این امور بالاتر بوده و تجربه بیشتری داشته باشید، درآمد حاصل از کارتان هم بیشتر خواهد بود.

مشآغل خآنگی پولساز

14- دیجیتال مارکتر

دیجتال مارکتینگ یکی دیگر از بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران بوده که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا روز به روز شیوه‌های سنتی بازاریابی در ایران کارایی خود را از دست می‌دهند و باید شیوه‌های نوین را جایگزین آن‌ها نمود. صاحبین کسب و کارها نیز با آگاهی از این موضوع به دنبال استفاده از پلتفرم‌های گوناگون برای بازاریابی در فضای مجازی هستند. اما به سبب رقابت شدید در این فضا باید از کسی کمک گرفت که بر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین مسلط باشد. دیجیتال مارکتر کسی است که در این مسیر به بیزنس‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری جذب کرده و فروش بهتری بر بستر اینترنت داشته باشند.

شغل آزاد آینده دار

15- افیلیت مارکتینگ

حتما تا به حال افرادی را دیدید که محصولات دیگران را به فروش رسانده و به ازای آن پورسانت دریافت می‌کنند. افیلیت مارکتینگ در واقع همین روش همکاری در فروش است که در فضای اینترنت انجام می‌شود. برای این کار باید یک فروشگاه اینترنتی (سایت، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و …) را راه‌اندازی کنید. سپس با تولیدکنندگان یا فروشگاه‌ها مذاکره کرده و محصولات آن‌ها را بفروشید تا به ازای فروش خود پورسانت دریافت کنید. مهم‌ترین مزیت این روش این است که نیاز به انبار نداشته و هزینه‌های ناشی از آن از روی دوشتان برداشته می‌شود. با تلاش و پشتکار می‌توانید از این طریق به درآمدهای میلیونی دست یافته و موفق شوید.

16- خرید و فروش آنلاین کالاهای دست دوم

این روزها به سبب افزایش قیمت محصولات و تمایل افراد برای استفاده از محصولات متنوع، بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم بسیار داغ است. با راه‌اندازی بستری برای خرید و فروش کالاهای دست دوم در فضای اینترنت می‌توانید به ازای هر معامله، مبلغی به عنوان پورسانت دریافت کنید. وبسایت‌های دیوار و شیپور، پیشگامان این کسب و کار پردرآمد در ایران هستند که می‌بینیم بسیار موفق عمل کردند.

شغل آزاد پولساز

17- متخصص سئو و بهینه سازی

متخصص سئو کسی است که وب سایت یا پروفایل شما در شبکه‌های مجازی را بهینه می‌کند تا در ابتدای لیست سرچ مشتریان قرار گیرید. در واقع با سئو می‌توانید کاری کنید که هر گاه شخصی درباره مطالب مرتبط با کسب و کارتان در اینترنت جستجو کرد، شما را یافته و به مشتریتان تبدیل شود. با گسترش تب استفاده از اینترنت و کسب و کارهای آنلاین، نیاز به متخصص سئو نیز روز به روز بیشتر می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با آموختن مهارت‌های سئو و کسب تجربه در این زمینه، صاحب درآمدهای میلیونی و بسیار زیاد شوید. یک متخصص سئو کاربلد می‌تواند تا ماهی 300 میلیون نیز درآمد داشته باشد.

شغل اينترنتي پولساز

18- تولید و انتشار پادکست

پادکست یک فایل صوتی است که درباره موضوعی خاص به افراد اطلاع‌رسانی می‌کند. این روزها به سبب مشغله زیاد انسان‌ها در زندگی و عدم تمرکز و زمان کافی برای مطالعه شاهد افزایش طرفداران پادکست در دنیا هستیم. از این رو با تولید و انتشار پادکست می‌توان به درآمد بالایی دست یافت. به عبارت دیگر پادکستری را می‌توان بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن دانست. زیرا شما یک بار فایل صوتی ضبط کرده و می‌توانید آن را بارها و بارها به دیگران فروخته و درآمد کسب کنید.

در ادامه تعدادی از اپ‌های معروف پادکست را نام بردیم:

ايده خلاقانه پولساز

سخن پایانی

در این مقاله با تعدادی از بهترین کسب و کارهای پولساز در ایران آشنا شدیم که اغلب آن‌ها تا 10 سال آینده تضمین شده هستند. هدف ما ارائه محتوایی بود که به جوانان و نوجوانان کمک کند تا شغل آینده داری برای خود انتخاب کند. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم برای شروع کسب و کار خود دوره رایگان آکادمی راه را مشاهده کنید. ما در این دوره تمام نکات لازم و ضروری برای راه اندازی یک بیزنس پولساز را به شما آموزش دادیم.

سوالات متداول:

1- پردرآمدترین مشاغل در ایران کدامند؟

در حال حاضر بسیاری از مشاغل در لیست پردرآمدترین‌ها قرار می‌گیرند. ما در مقاله فوق تعدادی از برترین و پولسازترین کسب و کارها در ایران را معرفی و لازمه‌های هر یک را بررسی کردیم.

2- راه‌اندازی یک کسب و کار پولساز در ایران چقدر سرمایه نیاز دارد؟

سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب و کار پولساز بستگی به نوع شغل و اندازه آن در شروع کار دارد. ما در مقاله “کسب و کار با سرمایه کم” برترین بیزنس‌ها با کمترین سرمایه اولیه را به شما معرفی می‌کنیم.

3- آیا راه‌اندازی یک شغل پردرآمد نیازمند مدرک تحصیلی خاصی است؟

خیر؛ شما برای راه‌اندازی یک کسب و کار پردرآمد الزاما به مدرک تحصیلی به خصوصی نیاز ندارید. بلکه کافیست در حوزه مربوطه دارای مهارت و توانایی‌های عالی باشید. که این مهم از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف به دست می‌آید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید